10 milliót adok, 6 hengeres benzinest akarok

Piaci körkép: újszerű benzines hathengeresek 10 millióig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy motor, nagy élvezet. Ennek jegyében legalább hathengeres, újszerű modelleket kerestünk, 4 éves korig és 10 millió forintig.

A használtautó-piac hazánkban főleg az olcsó, legfeljebb néhány millió forintos személyautók kereskedelmét jelenti, pedig szerepelnek itt egyéb, sokkal csábítóbb ajánlatok is. Ezek közé tartoznak azok a modellek, amelyeket akkor választanának a többnyire józan életű családapák, ha nem számítana az ár, a gazdaságosság, a fenntartási költség és egyéb hasonló tényezők. E racionális tényezők kiiktatásával kerülnek képbe az olyan típusok, amelyekbe minimum hathengeres és persze benzinmotor került. Ezek között csemegézünk most, hiszen az ilyen, újonnan kiemelten drága és a legnagyobb értékesést elszenvedő modellek néhány évesen tűnnek a legjobb ajánlatnak. Mi ezúttal 10 millió forintig kerestünk legalább hathengeres motorral hajtott autókat. E kritériumok alapján elmondható, hogy a legfeljebb 4 éves hathengeresek világába 5 millió forint a belépő. Ennyiért kompakt 1-es BMW és divatos SUV is kelleti magát, utóbbi akciósan a hasznaltauto.hu-n. Bár az öreg kontinensen kevésbé sláger a Nissan Murano, méghozzá éppen a motorja miatt, hiszen nagy SUV-ba dízelmotor illik az európai átlagvélekedés szerint. Márpedig sokáig csakis benzinessel kínálták az egyébként is elsősorban az amerikai ízlés szerint tervezett Muranót, így itteni sikere is elmaradt. Szintén SUV, a Nissan Muranóhoz képest viszont itthon is tömegcikk a Lexus RX 450h. Ráadásul az RX 450h hibridhajtású, mégis V6-os gurgulázik benne, a nálunk nem is forgalmazott benzines RX 350-ből csupán egyetlen példányt kínálnak. Persze a Nissan prémiummárkája, az Infiniti SUV-ja is kapható itthon, néhány EX 37 erejéig, ami erős rokonságot mutat a Muranóval, ám jóval drágább. Ezenkívül pár Jeep Cherokee, egy Mazda CX-9 és egy Hyundai Santa Fe közül választhat, aki SUV-ban akarja élvezni a V6-os élményt. Illetve még egy Ford F 150 pickupot is kínálnak itthon a fenti feltételekkel, még éppen 10 millió forint alatt. Utóbbi 2 különlegessége, hogy hazánkban újonnan soha nem is forgalmazták ezeket a modelleket.
Hirdetés
Akik egy SUV utasterénél nagyobb beltérre és továbbra is legalább 6 hengerre vágynak, azoknak az egyterűek jelentik a megoldást. Jól jellemzi a piacot és ezt a kategóriát, hogy még 10 millió forinttal a zsebünkben is csak két lehetőség adódik, a Chrysler Grand Voyager és az Európában hivatalosan soha nem járt Nissan Quest. Persze ki akarna benzinmotoros nagy egyterűt? Inkább egy kabrióba való ilyen vérpezsdítő hangú motor, ugye? Akkor megint csak egy Nissanhoz tartozó modell, az Infiniti Q60 Cabrio jelenti a megoldást, igaz Chevrolet Camaróból és Ford Mustangból is kínálnak nyitható tetőst. Sőt, a BMW Z4 eleve roadsternek született, bár abban soros hathengeres benzinmotor dolgozik, amely másképp finom, mint a V6, de mindenképpen ízletes. A vehemens kabriók között tehát már meg is jelennek az amerikai sportkocsik, azaz a nagy benzinmotorok tipikus lelőhelyei. Nem véletlenül kínálnak még nálunk is viszonylag sokat Camaróból, illetve főleg Mustangból. Az igazi ínyenceknek ezek között bizony még V8-as is akad 10 millió alatt. S bár nem amerikai, de szintén sportos kupé, 3,7 literes V6-ossal és ugyancsak komoly rajongótáborral, a Nissan 370Z. Ha pedig praktikus kupét keresünk, akkor ott a Volkswagen CC, naná, hogy az is V6-os motorral. A szóba jöhető többi négyajtós meg persze már nem is kupé, hanem valódi szedán, netán kombi, kisebb-nagyobb országúti cirkálók a világ minden tájáról. Igazi unikum itthon, sőt Európában, a Honda errefelé soha nem forgalmazott prémiummárkája, az Acura egy példánya. A TL a Honda Accord alapjaira épített középkategóriás típus a nagyobb Legend technikájával, így annak V6-os motorjával és összkerékhajtással. A hirdetett példány ráadásul azért is ritka, mert amerikai származása ellenére manuális váltót kapott, ami manapság egyre ritkább a nagy és erős modellekben. Hozzá hasonlóan ezúttal szintén egykeként van jelen a táblázatban egy Jaguar XF, egy itthon szintén sosem forgalmazott Lexus ES 350 – amely a Toyota Camry ikertestvére – valamint egy Audi S4. Ez utóbbi igazi csemege, hiszen ugyan jókora, 3 literes V6-os mozgatja, ám az élvezetek halmozásaként az is turbófeltöltőt kapott, ráadásul kézi váltós és összkerékhajtású. Lám, milyen sokszínű az élményautó-paletta, ha 10 millió forintból vásárolhatunk, de vajon az autóvásárlók hány százaléka választana valóban a fentiek közül, ha ennyi pénzt költhetne autóra?
Legfeljebb 4 éves és 10 millió forintos, 6-8 hengeres modellek
Modell Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft]
Nissan Murano 3.5 V6 2012-2013 30 000-104 000 4 990 000-6 990 000
BMW 128i 2013 22 000 4 990 000
BMW 135i 2012-2013 98 000-147 000 7 990 000-8 500 000
Volkswagen CC 3.6 V6 2013-2014 70 000-170 000 4 999 000-8 499 000
Lexus RX 450h 2012-2013 31 000-323 000 6 190 000-9 999 999
Lexus RX 350 2012 31 000 9 840 000
Chrysler Grand Voyager 3.6 V6 2013 56 000-86 000 6 390 000-7 200 000
Mazda CX-9 3.7 V6 2012 61 000 6 400 000
Ford Mustang 3.7 V6 2012-2015 20 000-102 000 6 500 000-9 800 000
Ford Mustang 5.0 V8 2012-2014 43 000-70 000 8 900 000-9 199 000
Mercedes-Benz E 350 2012 102 000 6 700 000
Mercedes-Benz E 300 2012-2013 27 000-103 000 7 399 990-9 800 000
Mercedes-Benz E 400 2013 107 000 9 170 000
Acura TL 3.7 V6 2012 75 000 6 990 000
Skoda Superb 3.6 V6 2013-2014 51 000-74 000 6 999 000
Volkswagen Passat 3.6 V6 2012 121 000 6 999 000
Mercedes-Benz C 350 2012-2013 45 000-98 000 7 300 000-9 285 000
Infiniti G37 3.7 V6 2013 6000 7 490 000
Nissan 370Z 3.7 V6 2012-2013 6000-75 000 7 950 000-9 900 000
Audi S4 3.0 V6 2012 30 000 7 990 000
BMW 335i 2012-2013 36 000-80 000 7 990 000-9 985 000
BMW Z4 3.5 2012-2013 41 000-94 000 8 099 999-9 900 000
BMW Z4 3.0 2012 24 000 9 900 000
Jeep Cherokee 3.2 V6 2014 17 000-60 000 8 500 000-8 990 000
Chevrolet Camaro 6.2 V8 2012 68 000 8 800 000
Chevrolet Camaro 3.6 V6 2014 41 000-73 000 8 900 000-9 900 000
Audi A8 3.0 V6 2013-2015 33 000-227 000 8 950 000-9 900 000
Lexus GS 450h 2012-2013 53 000-185 000 8 950 000-9 999 999
BMW 530i 2012-2013 62 000-76 000 8 959 990-9 540 000
BMW 535i 2012-2013 59 000-152 000 8 990 000-9 990 000
BMW 5 ActiveHybrid 2012 99 000 9 650 000
Infiniti EX 37 3.7 V6 2013 6000-10 000 8 990 000-9 999 000
Nissan Quest 3.5 V6 2013 43 000 8 990 000
Jaguar XF 3.0 V6 2013 95 000 9 190 000
Lexus ES 350 2013 6000 9 490 000
Mercedes-Benz S 350 2012 165 000 9 490 000
Infiniti Q50 3.5 V6 2013 75 000 9 699 999
Infiniti Q60 Cabrio 3.7 V6 2015 10 000 9 790 000
Hyundai Grand Santa Fe 3.3 V6 2013 58 000 9 880 000
Ford F 150 FX4 3.5 2012 111 000 9 999 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:13
    Permalink

    A hengerek száma szűrési feltétel csak a cikkíróknak jár a hasznaltauto.hu-n?
    Sehogy sem találom a részletes keresési feltételek között sem.
    🙁

  • 2017.10.28. at 00:13
    Permalink

    Akinek V6-osra fáj a foga, az valószínűleg nem egy 1-es BMW-ben vagy egy Skoda Superbben akarja élvezni a hangorkánt:) Igaz, hogy a “V8 a pokolban is a V8”, de nagyon karakteresen szól egy jó kis V6-os is. Igazi ínyencfalatok sorakoztak fel a táblázatban, és köztük jó pár USA-specifikus különlegesség is helyet kapott.

Vélemény, hozzászólás?