10 milliós villanyautókat állít csatasorba az E.ON

Villanyautók ez ELMŰ után az E.ON-nál is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

November végén az ELMŰ elektromos autóinak parkját bővítette egy Peugeot iOn, most pedig az E.ON vett át három Citroën C-Zérót

Kétségtelenül az ELMŰ áramszolgáltatóé lehet jelenleg a legjelentősebb villanyautó-flotta hazánkban, hiszen ahogyan azt írtuk, Fiat 500 és Fiorino, Mitsubishi i-MiEV, villanyautói mellé november végén érkezett egy Peugeot iOn, most azonban az E.ON is rákapcsolt, három darab, 10 163 750 forintért kínált Citroën C-Zéró is került flottájukba.
Az elektromos Citroënek közül az egyik Győrben, a másik Pécsett fog céges autóként az E.ON kiváltságosabb dolgozóinak rendelkezésére állni, a harmadik pedig Budapesten hivatott népszerűsíteni az elektromos autózást. Az E.ON e-autó flottájának elsődleges célja ugyanis a technológia népszerűsítése: „A járműveket elsősorban demonstrációs autóként szeretnénk használni, célunk, hogy minél több vállalat szerezzen be magának e-autót, hogy éveken belül hazánkban is reális alternatíva legyen a magáncélú elektromos autózás.” – mondta el Kovalcsik Tamás projektvezető az átadáskor.

Állítólag csak szuperlatívuszokban tudnak róla beszélni az E.ON e-mobilitás csoportjának azon tagjai, akik már próbálták a járművet. „Fantasztikus menetélmény, dinamika, csendes vezetés, profi dizájn.” – tette hozzá Hollandi Gábor hálózatfejlesztési területi referens, az e-mobilitás munkacsoport műszaki szakértője. Mint elmondta, a Citroën C-Zéróval kis odafigyeléssel és tudatos vezetéssel megtehető a Budapest-Győr közötti 130 kilométeres szakasz, ezt ugyanis már gyakorlatban is ellenőrizte. A Citroën C-Zéro franciás neve és a cégembléma ellenére egyébként valójában Japánból származik, ugyanis eredetileg a Mitsubishi fejlesztette ki a PSA konszern számára is gyártott i-MiEV villanyautót.
Nekünk már szerencsére mind a Mitsubishit, mind a Citroënt, illetve a Peugeot-t is volt alkalmunk tesztelni, utóbbival a Balatonhoz is sikerült eljutnunk. Valóban döbbenetesen gyorsítanak városban, hosszú távokra azonban ma még nem használhatók.
Hirdetés
Az áramszolgáltató azonban ezen változtatni kíván, nyugati szomszédunkkal kívánja összekötni az elektromos autósokat: az E.ON rövid távú tervei között szerepel egy kelet-nyugati elektromos „töltőállomás-folyosó” kiépítése. A projekt lényege, hogy a helyi önkormányzatokkal együttműködve a Budapesttől az osztrák-magyar határig vezető úton töltőállomásokat telepítenek, melyek szélesebb felhasználói kör számára is elérhetőek lesznek. Így egy tisztán elektromos meghajtású autóval, egy-két órás tankolásra az útba eső nevezetességeknél meg-megállva, nulla kibocsátással lehet majd eljutni fővárosunkból az osztrák császárvárosig, Bécsig. Az E.ON – hagyományos áramszolgáltatói szerepén túllépve – az Energia új utakon fenntarthatósági programjával egy innovatív és környezetbarát közlekedési forma elterjesztését szeretné elérni. A most megérkezett három Citroën C-Zéro mellett a jövő év elejétől két Opel Ampera is gazdagítja majd az E.ON gépjármű-flottáját, aminek legnagyobb előnye, hogy áramból kifogyva, benzinmotorjával is mozgásra képes.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?