10 milliós villanyautókat állít csatasorba az E.ON
Villanyautók ez ELMŰ után az E.ON-nál is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
November végén az ELMŰ elektromos autóinak parkját bővítette egy Peugeot iOn, most pedig az E.ON vett át három Citroën C-Zérót
Az elektromos Citroënek közül az egyik Győrben, a másik Pécsett fog céges autóként az E.ON kiváltságosabb dolgozóinak rendelkezésére állni, a harmadik pedig Budapesten hivatott népszerűsíteni az elektromos autózást. Az E.ON e-autó flottájának elsődleges célja ugyanis a technológia népszerűsítése: „A járműveket elsősorban demonstrációs autóként szeretnénk használni, célunk, hogy minél több vállalat szerezzen be magának e-autót, hogy éveken belül hazánkban is reális alternatíva legyen a magáncélú elektromos autózás.” – mondta el Kovalcsik Tamás projektvezető az átadáskor.
Állítólag csak szuperlatívuszokban tudnak róla beszélni az E.ON e-mobilitás csoportjának azon tagjai, akik már próbálták a járművet. „Fantasztikus menetélmény, dinamika, csendes vezetés, profi dizájn.” – tette hozzá Hollandi Gábor hálózatfejlesztési területi referens, az e-mobilitás munkacsoport műszaki szakértője. Mint elmondta, a Citroën C-Zéróval kis odafigyeléssel és tudatos vezetéssel megtehető a Budapest-Győr közötti 130 kilométeres szakasz, ezt ugyanis már gyakorlatban is ellenőrizte. A Citroën C-Zéro franciás neve és a cégembléma ellenére egyébként valójában Japánból származik, ugyanis eredetileg a Mitsubishi fejlesztette ki a PSA konszern számára is gyártott i-MiEV villanyautót.
Nekünk már szerencsére mind a Mitsubishit, mind a Citroënt, illetve a Peugeot-t is volt alkalmunk tesztelni, utóbbival a Balatonhoz is sikerült eljutnunk. Valóban döbbenetesen gyorsítanak városban, hosszú távokra azonban ma még nem használhatók.