Furcsa kettősség: 1973-as autó, mégis 5000 kilométer sincs benne (fotó: Sba Car)
Talán közhely de ebben az esetben különösen igaz, hogy egy autó értékét akkor értjük meg igazán ha megismerjük a történetét. Mondani sem kell, 50 év hosszú idő, így a szóban forgó Opel Kadettnek volt ideje beérni. Jelenkori pályafutása ennek a konkrét példánynak 7 és fél évvel ezelőtt indult, amikor a mostani tulajdonosok fél évnyi keresgélés után akadtak rá Szlovéniában. Akkor egy sima Kadett volt, ráadásul nem is a jelenlegi fényezésében, de a videóban elhangzó információk alapján már akkor eldöntötték hogy elkészítik a ralis változatot. A felújítás másfél évig tartott, azóta old timer rendszámmal, illetve muzeális jármű tanúsítvánnyal rendelkezik az autó. Jelenleg 3800 kilométerrel hirdetik a Kadettet, ezt pedig nagyrészt autós találkozókon, illetve retró autóknak tartott időfutamokon pakolták bele.
Gondoltak másokra is a készítők: az autókat díszítő "matricák" igazából mágnesek, könnyedén levehetőek (fotó: Sba Car)
Az Opel motorja már a korában sem számított egy erőgépnek, de vezetni mindenképpen élmény ezzel a könnyű karosszériával (fotó: Sba Car)
Az autó restaurálásáról fotósorozat is készült. A Használtautó.hu hirdetése szerint több mint 300 felvételen örökítették meg a folyamatot, ezekből a képekből pedig néhányat látni is a csatolt videóban. Ezek tanúbizonysága szerint az autót teljesen karosszériáig bontották és onnan az egészet újraépítették, természetesen az eredeti stílusjegyeket megtartva. A Kadett visszakapta az eredeti, gyári fényezését a korábbi zöldes árnyalattal szemben, az oldalakon futó fekete díszcsíkok a motorháztető fekete fényezésével együtt pedig valóban klasszikus raliautó hatását keltik.
A karosszériához hasonlóan a beltér is szépen ki lett dolgozva, igazi időutazás lehet beleülni (fotó: Sba Car)
A motorháztető alatt egy 4 hengeres, 1.2 benzines erőforrás mozgatja a 790 kilogrammos karosszériát 59 lóerővel és hátsókerék-hajtással, 4 sebességes manuális váltóval.