10 millió forint alatti családi SUV-t hoz a Mercedes-Benz
Tavaly is jó évet zárt hazánkban a Mercedes-Benz, idénre is van puskapora
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Zsinórban negyedik éve lett a legnépszerűbb prémiummárka hazánkban a Mercedes-Benz. Az idei évre pedig egy olyan modellt hoztak, amit mintha a magyar piacnak fejlesztettek volna.
Több rekordot is felállított tavaly hazánkban a Mercedes-Benz: 4503 személyautót adtak el, ami 4,2 százalékos növekedés volt az előző évhez mérten, ráadásul a kompakt szegmensben, az A, CLA és CLA Shooting Brake 830 példányos eladásával 48 százalékos bővülést könyvelhettek el. Kevéssé meglepő, hogy a Mercedesnél is a SUV modellek adták az eladások harmadát, ugyanakkor legnépszerűbb modelljük a tavaly vonzó alapmodellel is csábító E-osztály volt, 574 példányos eladással.
Az alternatív hajtású (elektromos és plug-in hybrid) személyautóknál 68 százalékos bővüléssel 200 példányos eladással végeztek, míg a kishaszonjárművek üzletág 16 százalékos növekedéssel zárta az elmúlt évet. Utóbbiaknál a húzómodell tavaly is a Sprinter volt, a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint a megújult változatából 676 darabot, 2018-hoz képest 19 százalékkal többet adtak el.
Tavaly 3 új széria (CLA és CLA Shooting Brake, valamint a kompkat AMG modellek) gyártása kezdődött meg Kecskeméten, ahol 190 ezer autó készült, amellyel mintegy 3,7 milliárd euró nettó árbevételt termeltek. Bár nem kecskeméti modell, de a tavalyi évet értékelő sajtótájékoztatóra befutott a Mercedes-Benz hetedik kompakt modellje, a GLB SUV, ami ráadásul hétüléses is lehet. Így azon túl, hogy a legdivatosabb szegmensből érkezik, hazánkban a nagycsaládosok számára 2,5 millió forintos állami támogatással is vásárolható. Alapára a Renault-val közös 1,33 literes turbós benzinmotorral 12 217 000 Ft, a hétüléses verzióhoz a márka is ad még némi kedvezményt, hogy a nagycsaládosok 10 millió forint alatti árral megkaphassák. Utóbbi összegért amúgy helykínálatával és megjelenésével jó ajánlatnak mondható a családi "kompakt" (4,63 méteres) Mercedes-Benz SUV, azaz elmondható: idén is minden esélye megvan arra a Mercedesnek, hogy a prémiumszegmens vezetője legyen hazánkban
Első gondolat volt, hogy ha nem Renault motoros akkor felejtős, de látom, hogy az, így még erős középmezőnynek elmegy. Mondjuk az azonos motorral szerelt Nissan X-Trailt meg giga kedvezménnyel szórják 6-7 M forintért és nem vagyok benne biztos, hogy az nem jobb autó. De a belseje bizonyosan kevésbé bazári és sokkal strapabíróbb, ami azért nem hátrány egy családi kedvezményes járműnél.