10 hónap után mínusz 20 százalék az autópiacon
Szerény visszaesést hozó októberrel erősített a továbbra is mínuszos autópiac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei év az autókereskedők számára sem mutat pozitív képet, ám az októberi piaczsugorodás egész elviselhető volt, így már az éves mínusz sem 20% feletti.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2020 októberében (Forrás: DATAHOUSE)
2020 | 2019 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 11 946 | 12 449 | -4% |
Kishaszonjármű | 1953 | 2131 | -8,4% |
Busz | 41 | 27 | 51,9% |
Nagyhaszonjármű | 371 | 360 | 3,1% |
Motorkerékpár | 318 | 256 | 24,2% |
Összesen | 14 629 | 15 223 | -3,9% |
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon - 2020. január-október (Forrás: DATAHOUSE)
2020 | 2019 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 102 048 | 127 554 | -20% |
Kishaszonjármű | 17 174 | 21 237 | -19,1% |
Busz | 537 | 405 | 32,6% |
Nagyhaszonjármű | 2666 | 4609 | -42,2% |
Motorkerékpár | 3944 | 3828 | 3% |
Összesen | 126 369 | 157 633 | -19,8% |
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. október (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 1430 | 1. | Suzuki Vitara | 709 |
2. | Ford | 1294 | 2. | Suzuki SX4 S-Cross | 538 |
3. | Toyota | 1079 | 3. | Fiat 500 | 454 |
4. | Dacia | 925 | 4. | Skoda Octavia | 427 |
5. | Skoda | 912 | 5. | Ford Tourneo Custom | 407 |
6. | Kia | 789 | 6. | Dacia Duster | 398 |
7. | Fiat | 671 | 7. | Kia Ceed | 331 |
8. | Volkswagen | 659 | 8. | Jeep Renegade | 287 |
9. | Opel | 563 | 9. | Dacia Lodgy | 282 |
10. | Mercedes-Benz | 479 | 10. | Ford Puma | 262 |
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. január-október (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 10 788 | 1. | Suzuki Vitara | 5225 |
2. | Toyota | 10 072 | 2. | Suzuki SX4 S-Cross | 3980 |
3. | Ford | 9218 | 3. | Skoda Octavia | 3938 |
4. | Dacia | 8553 | 4. | Dacia Lodgy | 3319 |
5. | Skoda | 8329 | 5. | Fia 500 | 3162 |
6. | Volkswagen | 7963 | 6. | Dacia Duster | 3049 |
7. | Kia | 5345 | 7. | Toyota Corolla | 2953 |
8. | Renault | 4699 | 8. | Ford Tourneo Custom | 2840 |
9. | Opel | 4481 | 9. | Renault Clio | 2427 |
10. | Renault | 4448 | 10. | Toyota Yaris | 2224 |
Meglepő? 20-25%-al drágább az az autó amit tavaly kinéztem magamnak. Így inkább nem veszek újat 🙂
És nem csak egy konkrét típus drágult, hanem az összes. A piacvezető Vitara is drágult kb. 800 ezret. Az is közel 20%
Az év még előttünk álló részére vonatkozó kilátásokat ismerve ez a sorrend akár véglegesnek is tekinthető. Durva, hogy a Toyota még pár éve a top10-ért kapuzott ma meg már a Suzukit ostromolja. Skodát meg Fordot alaposan picsán rúgták, bár a sok török Tourneóval összehozott 3. hely még mindig acélos ahhoz képest, amit a többi európai piacon nyújtanak. Opel meg lassan lecsúszik a listáról, pedig az sem volt olyan rég mikor még ők voltak az elsők.
Egy lengyel úriember odahaza egészen az első helyig menedzselte a Toyotát, ezután az ő kezébe került a magyar piac is. Áldásos munkája itt is meghozta a gyümölcsét 😀
Az Opelről meg futótűzként terjed, hogy már francia, ez az eladásokon is kezd meglátszani…
Mondjuk a Renault+Dacia majdnem annyi autót adott el, mint a VW+Skoda (sőt, mernék rá fogadni, hogy 4-5 éven belül lehagyják őket), ott már nem zavarja az embereket a franciaság? A PSA az előző válság óta nincs személyautós top10-ben, mert teljesen leépítették (költségcsökkentették) az értékesítési hálózatot, ugyanez a sztori a Fiat, pont olyan ország-adottság, mint a magyar Suzuki szereplése.
Az Opelt szerintem most az ág is húzza. Az sem segített nekik, hogy a márkakereskedők nagy bizonytalanságban voltak/vannak az importőrváltás miatt. Biztos a PSA híre sem tett jót nekik. Bár én nem félnék franciát venni, de a már PSA-s fejlesztésű Crossland X-ről elég ijesztő hibákat lehet hallani, pedig egy friss modell.
Mondjuk egy K-s Astra szerintem most is jó vétel, de az meg lassan kifut. Az Opelnél amúgy szerintem az utolsó GM-es modellek egész jók, bár talán kicsit alulértékeltek voltak. Az Insignia, a J és a K Astra, az egymásfelé nyíló ajtós Meriva…
szerintem opel kis részben a franciaság miatt tart itt, sőt, pl az astrának pont az a baja, h a PSA technika helyett kényszerszülte 3 hengeres opel fejlesztéseket kapott.
Az okát nem tudom, de a flottapiacon is jelentősen hátrébb kerültek.
Márka top 10-ben, két renault van, azt javítani kellene.
Tourneo custom 8-ik helyére rákérdezhetne a szerző, hogy egy jelentős flottabeszerzés miatt került ilyen jó helyre, vagy reexport miatt, vagy esetleg azért mert a nagycsaládos programban valószínűleg jól szereplő Tourneo custom számait hozzá számolják.
tourneo connectet akartam írni a végére