10 év után erre futotta? Maserati GranTurismo facelift
Frissül a Maserati GranTurismo és GranCabrio
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kapkodtak el semmit, jól átgondolták a Maserati GranTurismo és GranCabrio sportautók változtatásait. 2007 után frissül az olasz műremek.
Nem kevesebb, mint tíz év után újul meg a Maserati közel 5 méretes remekműve, a GranTurismo. Nem siették el a dolgot az olaszok és a ráncfelvarrás után sem kapunk akkora változást, mint amit várnánk ennyi idő után. Először a sportkupé debütált halkan egy New York-i utcában, majd a Goodwoodi Fesztiválon követte a GranCabrio vászontetős változat. Hivatalos galériára azonban egészen mostanáig kellett várni, ahol még inkább kivehető az új első lökhárító, a korábbi Alfieri koncepció cápaorr hűtőrácsaival.
A belső sem változott drasztikusabban, finoman átrajzolták a középkonzolt, meg persze néhány gombot. A korábbi infotainment kijelzőt egy nagyobb, 8,4 colos váltja, hogy kevesebb gomb legyen a műszerfalon. Innen kezelhető majd az új Harman/Kardon prémium hangrendszer, ahogy Android és Apple okostelefonunk is. A Ferrari kézzel épített szívó V8-asai szerencsére megmaradnak, az erősebb 4,7 literes nyolchengeres 460 lóerőt ereszt az aszfaltra 6 fokozatú automatáján keresztül a Sport és MC változatok esetében.
A Veyron más kategória, ott volt egy koncepció (1000 lóerő és 400 km/h feletti végsebesség) arra fejlesztettek egy autót hogy megmutassa a VW hogy ezt is tudja. Ehhez kellett egy exkluzív márka (úgy tűnik a konszernen belül a Bentley és a Lambo is túl snassz lett volna) Lett belőle több különleges változat is (pl a SuperSport ami még erősebb és gyorsabb volt), de a VW már az elején tudta hogy totál ráfizetés lesz az egész (és az is lett, Euroszázmilliókat buktak rajta). Összes verziót számolva sem készült 500 db belőle.
A Maserati GranTurismo azért a „hétköznapi” milliomosok autója, itt cél a profit. És a Fiat nagyon is ügyesen alakította fejőstehénné a céget a konszernen belül, kooperál mindenki mindenkivel (ha kell Alfát gyártanak, motort kapnak a Ferraritól, modellekről lehúzzák a max bőrt), nyereséges is a Maserati!
A szuperluxusautóknál riktábban váltanak modellt. Szerintem a Bently Continental és a Veyron se 6 évente cserélődött le (a Continental II is inkább egy erős facelift, )… Gallardo vagy 10 évig futott. A Ferrariak van egyedól extrém rövid modellciklusa, de ők a pládányszám emelése helyett ezzel operálnak…
Pont tavasszal láttam egy GranTurismo-t és hát már azért látszott rajta az idővas foga hogy nem mai tervezés … Bár annak ellenére szép autó ha magában áll egy parkolóban és nem kell konkurensekkel versengenie .De már egy BMW 6 is simán übereli külső belső tekintetében pedig azon nem sok fantázia akad …
Egyébként meg egy 50 milliós indulóárú autóba nem lehet rendelni LED fényszórót , automata parkolást , és egyszerűbb autonóm vezetéstámogató berendezéseket , hogy csak a legszükségesebbeket soroljam fel … Szerintem ez a teljesítmény 2017 ben egy 2018-as modellévű luxus autógyártótól überciki kategória .
Egyébként a Maserati GT ” ami még ennél a GranTurismo- szériánál is jóval öregebb” az teljesen más mint a Maserati GranTurismo .
Azért érdekes, hogy 10 év alatt más gyártók már a második generáció frissítésén gondolkodnak, de ez a GT még most is teljesen vállalható, „kívánatos”.
Már volt faceliftje a GT-nek. 🙂