Az 1.3 Mjetnek háromféle verziója készül 70 és 95 LE közötti teljesítménnyel, fix vagy változó geometriájú turbófeltöltővel
Mérföldkőhöz ért a Fiat alapdízele: a minap a lengyelországi Bielsko-Bialában elkészült az ötmilliomodik 1.3 Mjet motor. A jubileumi - 85 lovas, második generációs - blokkot egy
Fiat 500L kapta.
Az 1,3 literes, 1248 cm
3-es Mjet dízelt 2003 óta gyártják az olaszok 70-95 lóerős teljesítményszinten, fix vagy változó geometriájú turbófeltöltővel, 4 hengerrel, 16 szeleppel. A 2005-ben Év motorja-díjas motor aktuális nemzedékének olajcsere-periódusa 35 ezer km, tervezett, azaz főjavítás nélkül biztosnak mondott élettartama 250 ezer km. A többpontos közvetlen befecskendezéses, hivatalosan MultiJetnek hívott és írt, más márkák modelljeiben is használt technológia a Fiat által 1997-ben bevezetett közös nyomócsöves (JTD) rendszert váltotta.
Bielsko-Bialában nem csak 1.3-as dízel-, hanem 0,9 literes, kéthengeres TwinAir -
elvileg szintén szupertakarékos - benzinmotorokat is gyártanak.
Teljesen igazad van.
Csak fogaskerekeket cseréltünk benne. A fogszámra és a láncszemek számára már nem emlékszek sajnos.
Talán a vezérlés 1/10-edét. Nem hiszem el, hogy a teljes vezérlést.
Nekünk is van egy ddis ignis a családban, 200e feletti kilométerrel. Eddig csak a vezérlést kellett rajta cserélni, meg izzítógyertyákat, nem rossz kis motor ez.
Ó ,tényleg nagyon jó motor ez,majd 200 ezret tettem az előző C Corsámba,és semmi baja nem volt!!! Most is Corsám van de már D ,újabb,és kis kilométeres.. Remélem még sokáig el megy,vagy egy jó ajánlatért eladom! 🙂 A lényeg a szervízkönyv,és vezetett!!,meg ne legyen törött,lehetőleg magyar legyen,ne külföldi….
Egy 8-es kimaradt a cm3-ből.