0 cm távolság és füstbe ment tervek…

Fizetett hirdetés

Szorosan alakult az Oláh-Gumi Rallycross & Drift Országos Bajnoki Fesztivál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Látványos küzdelmeket hozott a máriapócsi Oláh-Gumi Rallycross & Drift Országos Bajnoki Fesztivál.

A Máriapócson június 8-án és 9-én megrendezésre került Oláh-Gumi Rallycross & Drift Országos Bajnoki Fesztivál azt az élményt nyújtotta a nézőknek, amelyre az elmúlt évi rendezvény után számíthattak: izgalmas csatákat mind rallycrossban, mind driftben. Mindezt úgy, hogy mindkét sportágban egymáshoz simult a fém a fémmel és bizony sok-sok terv és álom ment füstbe… Nemcsak a drift, hanem a rallycross pilóták is többször megmutatták, hogy milyen az, ha minimálisra csökkentik a távolságot az autók között, mondjuk épp nulla centiméternyire. Ezen a versenyen nem csak a SuperCars kategóriában indulók, hanem az amatőrök és a legifjabbak is igazi „test-test elleni” küzdelmet mutattak be mind az aszfalton, mind a murvás részen.
A rallycross futamokat Majka&Curtis fantasztikus koncertje követte, ahol a versenyzők és a nézők, a kicsik és a nagyok együtt énekelték a jól ismert slágereket és a drift pilóták körében oly nagyon kedvelt, a versenyzők által is felénekelt Belehalok című számot.
A pörgős dallamok után a motorok duruzsoló hangja uralta a máriapócsi katlant, átvették a főszerepet a mindenki által várt drift pilóták. A magyarországi profi drift versenyzők krémje ismét megmutatta, hogy milyen az, ha nincs az autók között csak pár milliméter, és bizony itt is voltak füstbe ment tervek.
Hirdetés

A driftverseny első csatáját Zentai Attila és Porkoláb Péter vívta. Zentai Attila nemrég elkészült Ford Fiestája megsérült az edzés során, így egy ideig kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni. Attila nemhogy rajthoz állt, hanem minimális, mindössze 1 pont különbséggel maradt csak el az óriási drukker- és szerelő csapattal érkező Porkoláb Péter mögött. A második páros a Top16-ban Márton Zoltán „Lakyboy” és ifj. Zentai Sándor voltak. Lakyboynak és autójának jót tett az E39-ből kivett hátsó futómű, és az is, hogy Sanyi sajnos már az első körben ledöntötte azokat a bójákat, melyek automatikusan nullás kört eredményeztek számára. Így ebből a nagyon szoros csatából Lakyboy jutott tovább.
A harmadik összecsapás az E500-zal induló Szabó Szilárd és jó barátja, Temesvári Péter között zajlott. Előző nap a kvalifikációs eredmények megérkezése előtt aranyosan elviccelődtek azon, hogy mi lenne, ha épp ők kerülnének össze másnap. Kérésüket az égiek parancsnak vették, a pilóták pedig egy hihetetlenül izgalmas csatát kerekítettek ki belőle. Az autók között épp 0 cm volt a távolság… Az első körben Temesvári Peti ment egyenesen, míg a második körben Szilárd döntött bóját, így visszahívás döntötte el sorsukat. Az újabb két kör után Szabó Szilárd került eggyel közelebb a dobogóhoz.
A negyedik csata a címvédő Grózinger Zsolt és a műszaki gondok miatt ismét BMW-vel induló Dely Domonkos között folyt. Grózi autójának lóereje épp kétszerese volt a jó öreg BMW-ének. A csatát azonban nem a lóerők közötti különbség, hanem a fránya bóják eldöntése okozta, így a mátészalkai Grózinger Zsolt könnyedén jutott tovább.
A Top4-be kerülésért az utolsó megmérettetés György Szilveszternek és Porkoláb Petinek jutott. Egy BMW-be bújtatott Audi motor és egy Nissanba rakott 2JZ motor harca is volt ez. Az első kört Szilveszter nyerte Grózi autójának ikertestvérével, azonban a második körben feldöntött bója elvágta további menetelését, így ő már nem birkózhatott meg a Top4 többi tagjával.
A legjobb négy versenyző összecsapását Grózinger Zsolt és Szabó Szilárd kezdte. Sokan azt hitték, hogy Szilárd a nem túl erős E500-asával nem tudja majd tartani a lépést a 600 lóerős S13-mal. Szilárd minden képzeletet felülmúlóan követte le a kétszer annyira erős Nissant, de sajnos a szép lekövetésekbe egy kis egyenes is becsúszott. Így jutott tovább a döntőbe Grózi.

A másik ágon Márton Zoltán „Lakyboy” és Porkoláb Péter küzdött meg. Lakyboy irdatlan tempót diktált az első körben és olyannyira ráesett Petire, hogy a sebességkülönbséget nem tudta megfelelően lekezelni, így megállt. A második kör ettől még hozhatott volna továbbjutást az átalakított pickuppal induló Lakyboynak, azonban a technika nem bírta tovább a küzdelmet.
Itt még nem hittük volna, hogy ez lesz a nap utolsó csatája. Azonban (mint ahogy azt a cím is mutatja) itt jöttek a legkomolyabb füstbe ment tervek. Márton Zoltán „Lakyboy” a megfőzött motor miatt, míg Grózinger Zsolt a bemelegítő kört követően leesett cooler cső miatt kényszerült feladni a további küzdelmet. Hogy mennyire volt dühös a címvédő? Talán elárul valamit a hangulatáról a csapattársának, György Szilveszternek odasúgott mondat a díjátadót követően, miközben a dobogó előtt álló autóját nézte: „Állj le vele és öld meg!”
Oláh-Gumi Rallycross & Drift Országos Bajnoki Fesztivál - a 4 legjobb versenyző
  1. Porkoláb Péter
  2. Grózinger Zsolt
  3. Szabó Szilárd
  4. Márton Zoltán „Lakyboy”

Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “0 cm távolság és füstbe ment tervek…

  • 2017.10.29. at 07:00
    Permalink

    Nem divat itthon a motorsport sikerek emlegetése, se haza, se nemzetközi szinten, pedig bőven lenne mit mutogatni, még a végén felhúzódna egy korszerű pálya ami driftre (is) alkalmas. Ez egyel kevesebb fociba locsolt milliárdot jelentene, ahol viszont finoman fogalmazva is huszadrangú eredményeket láthatunk. Majd egyszer…

Vélemény, hozzászólás?