Mire lehet jó Norbi a Hungaroringen?
WTCC: félelmetes fölényben a Citroën, Michelisz alatt köhög a Honda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A túraautó-világbajnoki mezőny legközelebb már a Hungaroringen száguld, de mire számíthatunk azután, amit a Paul Ricard pályán láttunk?
Megvolt a szezon második versenyhétvégéje is, és hát a keserű marokkói nyitány után a franciaországi folytatás sem hozott túl sok jót a Zengő Motorsportnak. Hogy a Paul Ricard időmérőjén Michelisz majdnem bejutott a legjobb ötnek kiírt Q3-ba, az bravúr volt a javából, viszont egyrészt a Citroënektől 1,2 másodpercet kapott, másrészt a futamokon csak hetedik és nyolcadik bírt lenni. Egy olyan Hondával, aminek a kvalifikáción dadogott a váltója, az első versenyen - egy ütközés következtében - elment a kormányösszekötője, majd a másodikon - újfent ütközés miatt - a 13. pozícióból kellett visszakapaszkodnia. A gyári Hondák egy-egy dobogós helye sovány vigasz, az is, hogy az RML-féle Chevyk már nincsenek a Honda előtt.
De a Citroën a vártnál is erősebb. Félelmetes, mennyivel gyorsabb a mezőnynél. Ezt igazolandó az időmérő után megbüntetett Loeb és López az első - esős - futamon az utolsó két helyről rajtolva második és negyedik lett, utána meg López nemes egyszerűséggel nyert is, de simán! Körbeautózva a többieket, beleértve a sportág legnagyobbikát, a címvédő és csapattárs Müllert is. Igazából nem Müller, nem is a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb csillaga ragyog a legfényesebben, hanem a harmadik számú pilóta "Pechito" Lópezé. Tudtuk róla, hogy nem ügyetlen, ám szimplán zseniális, kalap le.
Az első futam végeredménye (Le Castellet, Paul Ricard, 3841 m, 16 kör, élcsoport)
- 1. Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) 27:58.347 p
- 2. Loeb (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 12.727 mp
- 3. Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 15.026
- ... 7. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 34.896
A második futam végeredménye (Le Castellet, Paul Ricard, 3841 m, 18 kör, élcsoport)
- 1. López (argentin, Citroën C-Elysée WTCC) 30:24.551 p
- 2. Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 1.886 mp
- 3. Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) + 7.994
- ... 8. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 18.927
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
- 1. López 85 pont
- 2. Loeb 73
- 3. Müller 65
- ... 10. Michelisz 14
A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
- 1. Citroën 186 pont
- 2. Honda 103
- 3. Lada 75
A következő futam pedig nálunk lesz a Hungaroringen május 2-4. között, ahol főleg Norbi kedvéért tízezrek szurkolnak, s ahol nyilván idén is magyar parádét vár a közönség. A Citroën Mogyoródon is átgázol a mezőnyön? Hiába marad a maximális 1160 kilós súlyon, míg a többiek csökkenthetnek, hiába nehéz előzni a Hungaroringen, akkor is valószínű, ez van. Alább Norbi nyilatkozata a Paul Ricard után - ahogy mondja, az időmérőből merít erőt.
Én úgy tudom, plusz 60kg-val mennek a Citroenek, a többiek pedig nem csökkenthetnek. Idei szabály, állítólag.