Bukáshegyek, meglepetés a Német ralin
WRC: szinte minden menő kiesett, először nyert a Hyundai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elképesztő csillaghullást hozott a Német rali, végül az a Neuville örülhetett, aki még a shakedownon hatalmasat bukfencezett a szőlőtőkék között.
A 13 versenyből álló ralivilágbajnoki sorozat kilencedik állomásán, a Trier központú aszfaltos Német ralin talán Kris Meeke számított a legnagyobb esélyesnek. De kiváltképp azért, mert a Rally Deutschlandon 2001 óta mindig a Citroën volt a leggyorsabb. Főleg persze a kilencszeres legjobb Sébastien Loeb révén, na de Meeke sem rossz pilóta, az autója meg egy DS3 WRC. De nem ő nyert. Nem is a vb-címvédő Sébastien Ogier, nem is a Volkswagen másik ásza, Jari-Matti Latvala, nem is Mikko Hirvonen (Ford), nem is az F1-ből érkezett Robert Kubica (Ford).
Hanem Thierry Neuville, aki bár tény, hogy aszfalton az egyik legügyesebb, de ha már az elitbe idén visszatérő Hyundai valamelyik ászára kellett volna fogadni, inkább a 2013-as németországi első, rutinosabb Dani Sordóra illett volna tenni. Sordo végül második lett, azaz a koreai márka első győzelme hihetetlen kettős győzelemre sikeredett. Harmadikként a VW harmadhegedűse, Andreas Mikkelsen végzett.
A Francois Duval (2005) után második belga WRC-futamnyertes Neuville úgy diadalmaskodott (pályafutása során első ízben), hogy még a csütörtöki shakedownon bepottyant a szőlőtőkék közé… Veszélyben volt egyáltalán az indulása is, a szerelők 18 óra alatt építették újjá az i20-ast. Kellett aztán a sikeréhez nyilván, hogy Ogier vezető pozícióból rontson, hogy Latvala vezető pozícióból rontson, s hogy Meeke is vezető pozícióból rontson… Mellesleg „természetesen” Kubica is kiesett. Videón mind. Ogier számára öröm az ürömben: nem csökkent az összetettbeli előnye. Latvala ezt elszúrta, de fenemód. Folytatás három hét múlva Ausztráliában.
A 32. Német rali végeredménye (aszfalt, 17 szakasz, 313,23 km)
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
- Neuville, Gilsoul (belga, Hyundai i20 WRC) 3:07:20.2 ó (100,3 km/ó)
- Sordo, Martí (spanyol, Hyundai i20 WRC) + 40.7 mp
- Mikkelsen, Floene (norvég, Volkswagen Polo R WRC) + 58.0
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
- Ogier, Ingrassia (francia, Volkswagen Polo R WRC) 187 pont
- Latvala, Anttila (finn, Volkswagen Polo R WRC) 143
- Mikkelsen, Floene (norvég, Volkswagen Polo R WRC) 110
A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
- Volkswagen Motorsport 320 pont
- Citroën WRT 138
- Hyundai WRT 131