Durva pokróc: 220 és 230 lóerővel is itt az új Golf GTI
VW Golf GTI: megérkezett a hetedik generáció sportváltozata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új motorral, klasszikus kárpitozással és az új padlólemeznek köszönhetően elődjénél fél mázsával könnyebben érkezik az új Golf GTI Genfben.
Hazájában 28 350 euróba, hozzávetőleg 8,6 millió forintba kerül, és március 5-étől lehet előrendelni a sok részletét tekintve új, mégis elődei nyomában járó hetedik generációs Volkswagen Golf GTI-t. Ahogy kell, háromajtós kasztnival érkezik Svájcba a modell sorozatgyártásra érett változata, és ahogy sejthető volt, a hetedik GTI is magán viseli a kivitel korábbi kiadásaira jellemző stílusjegyeket.
Az orrát keresztező piros csík már átnyúlik a lámpatestekbe, a légbeömlők rácsozata méhsejtszerkezetű, a hátsó burák sötétítő foncsorozást kaptak. Teteje minimális méretű hátsó szárnyban végződik, farrésze alól diffúzor nyúlik ki, és szélesebb küszöbtoldatokat is kapott a 225/45-ös gumikkal szerelt 17-es felnik mellé. Utasterét vágott aljú sportkormány, fekete tető, vörös hangulatvilágítás, és a már az első generációs GTI óta bevált kockás üléshuzatok ékesítik.
Bár megjelenése konzervatív, műszakilag azért megújították a modellt. Legfontosabb változás, hogy a moduláris MQB-platformra épülő autó 1351 kilogrammos önsúlyával 42 kg-mal lett könnyebb elődjénél, és motorja is izmosodott. Az új, kétliteres, közvetlen befecskendezéses, turbós négyhengeres alapkivitelben 220, a GTI Performance változatban 230 lóerős, az utóbbival szerelt autókat pedig kigyorsításkor nagyobb tapadást biztosító sperrdifivel is ellátják.
6 fokozatú kézi, illetve DSG váltóval lesz kapható, az erősebb kivitel manuális váltóval 6,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége pedig 250 km/h, szemben a Golf VI GTI 6,9 másodperces és 240 km/h-s értékeivel. Miként az írásunk elején is olvasható, az új Golf GTI-re Németországban a hivatalos leleplezés napjától, március 5-től vesznek fel előrendeléseket, a magyar rajongóknak azonban még egy kicsit várniuk kell rá, itthon csak a nyár közepén várható GTI megjelenése.
kívülről szép. (Y)
belülről továbbra is korszakához képest proli. :S állandósult golf betegség.
Végre egy jó kiállású ww .. ebbe szívesen beleülnék .. annak ellenére,hogy nem vagyok rajongó .. csak épp a nagy magyar átlagfiztések nincsenek hozzáigazítva egy ilyen kompakt árához .. nem úgy mint a német sogoroké .. !!!!