Örülhet az áldozat, ha Volvo csapja el!

Volvo V40 gyalogosvédelmi légzsák működése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világon elsőként a Volvo vezetett be a szélvédőt és a motorháztetőt párnával fedő, gyalogosokat óvó légzsákot. Működése a mellékelt kisfilmen látható.


A svéd autógyártó célkitűzései között szerepel egy becsülendő, de jelen pillanatban legalább annyira irreálisnak tűnő elképzelés, mely így szól: 2020-ban már senki sem halhat vagy sérülhet meg egy új Volvóban, vagy Volvo miatt. Eme optimista cél teljesítését szolgálja a Volvo V40-esen bemutatott, alapfelszereltségbe tartozó, s a világon elsőként kínált gyalogosvédelmi légzsák, mely olyan biztonsági fejlesztés, amely nem a bent ülőket, hanem az utcán sétálókat hivatott megvédeni a figyelmetlenül vezetett Volvóktól. A mellékelt videón a Volvo vezető biztonságtechnikai tanácsadója, Thomas Broberg mutatja az új szerkezet működését.

Büszkék vagyunk rá, hogy végre gyalogosvédelmi légzsákkal ellátott autót dobtunk piacra. Ez a légzsák az elgázolt gyalogosok sérüléseinek súlyosságát hivatott enyhíteni: a gázoláskor az autó frontrészének legtöbb fejsérülést okozó részletét – a motorháztetőt, az ablaktörlő környékét és az A-oszlopot – borítják be a párnák.


A Volvo felmérése szerint Európában a közlekedési balesetben elhunytak 14%-át teszik ki a gyalogosok, az Egyesült Államokban 12% ez az arány, Kínában viszont a halálos közlekedési balesetek áldozatainak 25%-a a gyalogosok közül kerül ki.
Hirdetés
A Volvo rendszere hét speciális szenzort tartalmaz az autó orr-részén, melyek külön vezérlőegységbe küldik jeleiket, és ha az agy úgy véli, hogy eljött az ideje, akkor először 10 cm-rel feljebb emeli a motorháztető szélvédőhöz közeli élét, hogy ezzel távol tartsa a gyalogos érzékeny testrészeit a motortérben található kemény szerkezetektől, például a blokktól. Ezzel szinte egy időben kilövi az A-oszlopokat és a szélvédő alsó élét borító légzsákot, ami csillapítja a becsapódás erejét. A rendszer 20 és 50 km/h között működik, a városi limit felett már mindegy, hogy légzsákkal vagy anélkül gázolják el az embert.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?