Hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon fog bemutatkozni a már ötödik generációját taposó, 1975 óta több mint 14 millió példányban értékesített VW Polo frissített kiadása - forgalmazása áprilisban startol, a kereskedésekbe júliusban érkezhet meg. Ránézésre szinte semmit sem változott a 2009-ben debütált és 2010-ben - ki tudja, miért - Év Autójának választott, kategóriájában európai bestseller kisautó: némi krómcsík a ködlámpák között, néhány új alufelni, módosított hátsó lökhárító és lámpa, rendelhető LED-es nappali menetfény jelenti az újdonságot
Bent új a háromküllős kormány és a műszerfal, valamint a középkonzol is a klímavezérlővel és az 5-6,5 colos, alkalmasint a tolatókamera képét is mutató monitorral. Széria lesz a másodlagos ütközésvédelem (alias Automatic Post-Collision Braking System), opció az ütközésveszélyre figyelmeztetés, a ráfutásgátló vészfékezés, a fáradtságfigyelés és az adaptív tempomat. Kétféle beállítást kínálhat a Sport Select felfüggesztés, EU6-os motorfronton 1,0 literes, 3 hengeres TSI BlueMotion, azaz turbós benzines a facelift hozománya 90 lóerővel és gyárilag 4,1 l/100 km-es fogyasztással. A kisebb (szívó/MPI) benzinesek is 3 hengeresek 60-75 lóerővel, míg a nagyobb, már 4 hengeres TSI-k teljesítménye 90-110 LE. A hengerlekapcsolós (ACT) 1.4 TSI már 150, a GTI-féle (később) meg 190 lóval jön. A dízelek immár egységesen 1.4-esek 75/90/105 lóerővel (a 75-ös BlueMotion TDI fogyasztása 3,2 l/100 km, a 90-esé 3,4 l/100 km, ami 21 százalékos javulás az 1.6 TDI-hez képest), miközben nemrég ugye utcai WRC építéséről is hírt kaptunk
Az én pólóm is ennyit iszik (izzadtságból).