Mostantól hátul is kapar a Toyota Prius

Virtuális összkerákhajtást és új fizimiskát kapott a Prius

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mostantól világszinten is elérhető az eddig csak Japánban árult összkerekes Prius, de ami talán a legfontosabb, hogy kicsit átrendezték az orrát és a hátulját is.


A Prius minden változatát kicsit más külsővel látja el a Toyota a negyedik generáció esetében, így már messziről könnyen megkülönböztethető a hagyományos öntöltő verzió a konnektorostól. Most pedig egy harmadik variáció lép a színre, méghozzá a frissített verzió, mely a külső mellett új technikai megoldást is hoz. Nagy részben hasonlít az alapkivitelre, ám a kifogásolható részleteken finomítottak egy keveset. Eltűntek az első fényszórók alsó nyúlványai, valamint a hátsóké is kicsit átalakult, most már nem lefelé, hanem vízszintesen befelé nyúlnak a csomagtérajtóra. Két új fényezés is érkezett egy piros és ez a kék árnyalat, valamint egy szett új felni és egy új dísztárcsa készlet is.
Hirdetés

A techikai frissítés persze a lényeg, és az összkerékhajtás itt is ugyanúgy értendő, akárcsak a Volvo, vagy a PSA rendszerénél, vagyis fizikai összeköttetés nincs a benzinmotor és a hátsó kerekek között. Egy nagy teljesítményű - pontosan nem tudni, mekkora - villanymotor került a hátsó tengelyre, mely egy külön nikkel-fém hidrid akkumulátort is kapott, amit a hátsó üléssor alá építettek be. A hátsó hajtás 10-70 km/h-ig működik, vagyis lép segítségbe, de csak akkor, ha az első kerekek megcsúsznának, havas, jeges, vagy vizes útburkolaton. A fogyasztásra állítólag nincs túl nagy hatással semmilyen irányban, az új verzió lényege, hogy szélesebb felhasználhatóságot kínál a Priusra vágyóknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?