Nagysebességű, földúton történő utazáshoz hangolták a felfüggesztést
Az Észak-Amerikában eladott Ford pickupokhoz tették hasonlatossá a Ford Ranger megjelenését az aktuális modellváltás során, ami kissé ironikus, hiszen nem fogják forgalmazni az Egyesült Államokban. Ott kétliteres, benzines turbómotorral teszik takarékosabbá az F150-est, a Ranger méretű kategóriát pedig feladják. Pedig az internetes visszajelzések szerint igenis lenne igény egy ilyen méretű – és ilyen jól kinéző pickupra. Elődjénél nagyobb méretű lett az autó, a tengelytávolság 3,22 méterre növekedett, de a jobban elforduló első kerekek miatt állítólag nem nőtt a megforduláshoz szükséges hely nagysága.
Harciasabb lett a megjelenés a nagyobb hűtőrács és a kisebb fényszórók miatt
A fülkében arra mentek rá, hogy az eddiginél sokkal személyautósabb legyen a megjelenés, ezen kívül a zajszintet is lecsökkentették, több mint 20 tárolóhely várja az utazáshoz – vagy netán a munkához – szükséges tárgyakat, a hátsó ülőlap alatt is egy méretes rekeszt találunk. Kényelmesebbé tették a rugózást is, teljesen új az első felfüggesztés, az alsó lengőkarhoz rugóstag csatlakozik. Teljesen új erőforrásokat találunk a háromtagú motorpalettán, az alapot egy 2,2 literes turbódízel jelenti, amely 150 lóerős teljesítménnyel és 375 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Aki többre vágyik, annak 3,2 literes, soros öthengeres turbódízel kínálnak 200 lóerő/470 Nm teljesítménnyel. Van egy 2,5 literes, 166 lóerős benzinmotor is, de ezt csak azokon a piacokon fogják árulni, ahol megéri autógázra/földgázra átalakítani az autót.
Személyautós megjelenésű és minőségű belső teret ígérnek
A benzinmotorhoz ötfokozatú, kézi kapcsolás váltó jár, a dízelekhez alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, amelyet felár ellenében hatfokozatú automatikusra cserélnek le. Hátsó- vagy kapcsolható összkerékhajtás közül lehet választani. Három karosszériával kínálják majd az új Ford Rangert, a dupla kabinos mellett nyújtott és szimpla fülkével lehet majd választani. Kategóriájának legerősebb fékberendezésével szerelik az autót, így akkor is biztonságosan meg lehet vele állni, ha teljesen kihasználja a tulajdonos a dupla kabinos esetén 1549 mm hosszú, 1560 mm széles (a kerékdobok között 1139 mm) széles plató teherbírását.
Innen nézve felismerhetően Ranger maradt az új generáció