Hét fokozattal és könnyített V10-essel frissült az Audi R8
Vérfrissítést kapott az Audi R8
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétfokozatú duplakuplungos S Tronic váltja a hatos R Tronic váltót, a csúcsmodellből készül egy könnyített kupéváltozat R8 V10 Plus néven, de a bevált külsőt csak nagyon finoman kozmetikázták.
Csak a Párizsi Autószalonon kerül sor az R8 frissített változatának hivatalos bemutatójára, de előre kiadták a sajtófotókat, így már most megismerkedhetünk a faceliftes modellel. Az R8 formája annak idején egy végtelenül ihletett pillanatban születhetett, úgyhogy most is vigyáztak, hogy csak egész minimálisak, mégis észlelhetők legyenek a módosítások. Ezek közé tartozik a mostantól minden modellváltozaton alapáras LED-es első lámpák bevezetése, illetve az egykori single frame maszk krómozott csíkozása a V10-essel hajtott autókon. Az áttervezett első lökhárítót a három vízszintes csíkkal tagolt légbeömlők határozzák meg, farrészén pedig a szintén LED-esre cserélt lámpák, az áttervezett diffúzor, a módosított R8-logo, a két nagyméretű kerek kipufogóvég, valamint az első beömlőkre rímelő légkilépő nyílásokkal ellátott lökhárító az új elemek.
Az utastérben is óvatosság jellemezte a kozmetikusokat, némiképp változtak a betétek, a mutatók a műszerfalban, valamint a váltófülek. Új opció az elegáns kárómintában varrt nappabőr belső - az ülésekre, ajtóburkolatokra és tetőre kerül az exkluzív kivitelű finom anyagból. Érintetlenül hagyták a motorválasztékot, a 4,2 V8 továbbra is 430 lóerőt és 430 Nm-t ad le, ahogyan az 5,2 literes V10-es 525 lóereje és 530 Newtonmétere sem jelent előrelépést a korábbiakhoz képest. Ezzel szemben a régi hatfokozatú R Tronic váltót hétsebességes, duplakuplungos S Tronic szerkezetre cserélték, a hatfokozatú manuális továbbra is elérhető.
A kínálat új tagja a korábbi, karosszéria-változatonként mindössze 333 példányban gyártott 560 lóerős GT-t váltó Audi V10 Plus. Ez az újdonság viszont csak kupéként lesz megvásárolható: a zászlóshajóba 550 lóerőre és 540 Nm-re húzott változatban szerelik a motort, az S Tronic-kal szerelt V10 Plus így 3,5 másodperc alatt van százon, és 3 km/h-val gyorsabb, mint a sima V10. Vegyes fogyasztási értéke 12,9 l/100 km.
Hatfokozatú kézi váltóval a fontos számok a következőképp alakulnak: 3,8 másodperc, 319 km/h, 14,9 l/100 km. Az üvegszál erősítésű vázzal épített kagylóüléseknek, alacsonyabb mennyiségű szigetelőanyagnak, különleges könnyűfém ötvözet felniknek és futómű-alkatrészeknek, kerámia fékeknek és karbonszálas karosszéria-elemeknek köszönhetően a V10 Plus tömege 1570 kg, azaz a csucsgép alig 10 kg-mal nehezebb, mint a kézi váltós V8-as.
Speciálisan hangolt sportfutómű is jár a kívülről karbonszálas légterelőjéről, tükörházairól és légbeömlőiről felismerhető V10 Plus kivitelhez. Ezeken kívül a fekete, 19-es felnik, a nagyobb diffúzor és a fekete kipufogóvégek árulják még el a csúcsmodellt, melynek motorterébe karbonburkolat és LED-es világítás került, kagylóülései pedig szélesebb oldaltámasszal készülnek, mint az alapmodelleké.
A kereskedésekbe év végére várható új R8 árai a következőképp alakulnak: V8 Coupé/Spyder 113 500/124 800 euró, V10 Coupé/Spyder 154 600/165 900 euró, a csúcsmodell R8 V10 Plusért pedig 173 200 eurót kell leszurkolni, azaz forintban 33,4-51,8 millió között alakulnak a számok. A frissített R8-asok mellett a nemrég a Nordschleifén egész jó időt futó elektromos hajtású Audi R8 e-tront is kiállítják Párizsban.