Megérkeztek Magyarországra az első Ford Focus RS modellek
Végre magyar utakon tudhatjuk korunk legkomolyabb hot hatchjét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már hazánkban az első Ford Focus RS modellek, remélhetőleg minél előbb találkozunk velük. Tudását részletesebben is megismerhetjük.
A Ford most igazán menő autókat forgalmaz, kezdve a Mondeóként már tesztelt Vignale-tól, egészen a Mustangig. Persze legkomolyabb autójuk a Ford GT, ám amire mégis mindenki vár, az a Focus RS, ami minden autórajongó szívét elrabolta, és egyébként része annak a 12 nagy teljesítmény modellnek, amit a Ford 2020-ig kíván piacra hozni. A Ford hot hatch gépe már a magyar utakat is elérte. Alig várjuk, hogy tesztelhessük. Az új Focus RS lelke a dinamikus nyomatékvektor szabályozással kiegészített Ford Performance összkerékhajtás, ami egyedülálló menettulajdonságokat ígér. A nyomatékelosztásért felelős rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraitól, alig 0,06 másodperc alatt képes variálni a vonóerőt a kerekek között. “Széttéptük a szabálykönyvet, ami kimondja, hogy az összkerékhajtású ferdehátú autók vezetési élménye nem az igazi, és olyan gépet építettünk, ami legalább annyira meglepő, mint amilyen élvezetes.” - nyilatkozta Dave Pericak, a Global Ford Performance igazgatója.
Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek mind arra hivatottak, hogy kiiktassák a felfelé ható erőket, így az új RS 6 százalékkal áramvonalasabb az előző Focus RS karosszériájánál. Mint azt már tudjuk, négyféle Hajtási Üzemmód áll majd rendelkezésünkre: a Normal és Sport üzemmódok a közúti autózáshoz, valamint a Track és a különleges Drift üzemmód kifejezetten versenypályára való. Az egészet rajtelektronika bolondítja meg, de természetesen lesz váltásesedékesség-jelző is. Teljes a versenyhangulat. Az új Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a Mustang négyhengeres alublokkjával, ám ez az elődhöz képest plusz 50 lóerőt kapott, teljesítménye így 350 lóerőre ugrott. A 440 Nm-es nyomatékcsúcs (gyorsításkor átmeneti túltöltéssel 470 Nm) 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között áll rendelkezésre, ami 5,0 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást biztosít a méregzsáknak. Az már csak hab a tortán (ma már tényleg nem magától értetődő), hogy 6 fokozatú váltója manuális lesz. A megállásról 350 mm átmérőjű, légbeömlőkről hűtött féktárcsák gondoskodnak, amiket kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak. Az alapvetően RS-kék színű féknyergek egyébként Brembo emblémával is rendelhetőek lesznek.
Reméljük, minél előbb tesztelhetjük a Focus RS tudását, addig is itt van nekünk az RS-ről készült dokumentumfilm-sorozat: Forrás: Ford