Egyliteres turbómotorral jön a VW Lupo utódja
Végleges formában a Volkswagen Up
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurtban mutatkozik be, és jövő év elején kerül a kereskedésekbe a Lupo-utód Volkswagen Up.
Képeinken a Volkswagen reménybeli slágerautója látható: a cég kiemelkedő szerepet szán az Up miniautónak a 2018-ra kitűzött globális autópiaci hatalomátvételben.
A Lupót váltó szupermini 3540 hosszú, 1640 mm széles és 1480 mm magas, amivel 430 mm-rel rövidebb, 40 mm-rel keskenyebb és 20 mm-rel magasabb, mint a háromajtós Polo, így már a dimenziókból is kitűnik, hogy ezen modellnél tényleg felfele nyújtózkodtak a tervezők. Ugyanakkor a tengelytáv 2420 mm, amit a 3,5 m-es hosszal csak nagyon rövid túlnyúlásokkal lehetett megoldani. A négy felnőttnek helyet kínáló utastérben 251 liter marad a csomagoknak, ez a hátsó ülések összehajtásával 951-re növelhető.
Az Up orr-részét a négyszögletű alsó légbeömlőnyílás és kerek ködlámpák által meghatározott nagyméretű első lökhárító uralja. Az eredeti, 2007-es Up tanulmány még farmotoros, hátsókerék-hajtású modell volt, de a jövő év elején piacra kerülő kisautóban már egyliteres, háromhengeres turbómotor, 59 vagy 74 lóerős teljesítménnyel forgatja az első kerekeket. Alapesetben ötfokozatú kézi váltóval kínálják majd az Upot, de idővel automatával is kapható lesz. Fogyasztása vegyes üzemben 4,2 l/100 km körül alakul, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad, de majd kínálnak belőle gázüzemű, és 2013 második felétől talán elektromos változatot is. Így az Up a 3 literes fogyasztásáról elhíresült Lupónál is takarékosabb lehet, és gyakorlatilag abban is biztosak lehetünk, hogy országúton akár a benzines turbós étvágya is az említett értékre szorítható lesz.
A jövő év elején piacra kerülő Up háromféle felszereltséggel lesz kapható: a belépő szint a Take Up lesz, kicsit több kényelmet kínál majd a Move Up, a csúcskivitel neve pedig High Up lesz.
A Lupót váltó szupermini 3540 hosszú, 1640 mm széles és 1480 mm magas, amivel 430 mm-rel rövidebb, 40 mm-rel keskenyebb és 20 mm-rel magasabb, mint a háromajtós Polo, így már a dimenziókból is kitűnik, hogy ezen modellnél tényleg felfele nyújtózkodtak a tervezők. Ugyanakkor a tengelytáv 2420 mm, amit a 3,5 m-es hosszal csak nagyon rövid túlnyúlásokkal lehetett megoldani. A négy felnőttnek helyet kínáló utastérben 251 liter marad a csomagoknak, ez a hátsó ülések összehajtásával 951-re növelhető.
Az Up orr-részét a négyszögletű alsó légbeömlőnyílás és kerek ködlámpák által meghatározott nagyméretű első lökhárító uralja. Az eredeti, 2007-es Up tanulmány még farmotoros, hátsókerék-hajtású modell volt, de a jövő év elején piacra kerülő kisautóban már egyliteres, háromhengeres turbómotor, 59 vagy 74 lóerős teljesítménnyel forgatja az első kerekeket. Alapesetben ötfokozatú kézi váltóval kínálják majd az Upot, de idővel automatával is kapható lesz. Fogyasztása vegyes üzemben 4,2 l/100 km körül alakul, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad, de majd kínálnak belőle gázüzemű, és 2013 második felétől talán elektromos változatot is. Így az Up a 3 literes fogyasztásáról elhíresült Lupónál is takarékosabb lehet, és gyakorlatilag abban is biztosak lehetünk, hogy országúton akár a benzines turbós étvágya is az említett értékre szorítható lesz.
A jövő év elején piacra kerülő Up háromféle felszereltséggel lesz kapható: a belépő szint a Take Up lesz, kicsit több kényelmet kínál majd a Move Up, a csúcskivitel neve pedig High Up lesz.