Duplájára nőhet az autógáz jövedéki adója
Vége lehet az LPG-s olcsó autózásnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha belső égésű motorral jelenleg a legpraktikusabb és legolcsóbb hajtóanyag az LPG, a kormány az egészségügy számára bevételt teremtve növelné annak jövedéki adóját.
Amennyiben megszavazásra kerül az Autógázklub.hu petíciója által támadott törvény, a most több helyen is 230 forintos literenkénti áron kapható cseppfolyós autógáz ára egy év múlva - az adóemeléssel és az egyébként is várható, mintegy 10 százalékos drágulással - már jó eséllyel 300 forint felett lehet, mellyel erőteljesen megnő az átlagosan 250 ezer forintos átalakítás megtérülési ideje. Utóbbi természetesen fogyasztástól, autótól, átalakítási költségtől függő, ám míg ma több autó esetében - főként a magasabb árat és szervizköltségeket is számba véve - a dízelüzemnél kedvezőbbnek adódik az LPG-vel hajtás, a jövedéki adó emelésével megugró árakkal a spórolós üzemet célzók számára mind több esetben jöhet ki győztesként a sátán üzemanyaga, azaz a WHO szerint részecskeszűrő használatával is rákkeltő gázolaj.
Az elmúlt években egyre nagyobb számban LPG üzemre állt autósok persze nem járnak, illetve jártak rosszul, minél hamarabb állt át valaki, annál jobban járt, s még ma is megérheti benzines autókat átalakíttatni, legfeljebb jövő évtől nem spórolnak majd annyit, mint addig. A jelenlegi információk szerint - egyelőre - nem kell jövedékiadó-emelésre számítania annak, aki a legolcsóbb üzemanyagot keresve CNG-üzemre állítja autóját vagy eleve olyat vásárol, ám arról sincs hír, hogy az ország három, budapesti, szegedi és győri CNG-töltőállomásán kívül várható-e újabb földgázkút nyitása hazánkban.
Nem kell 80-100km-t autóznod, Hont után átlépsz a határon és egyből ott van a Slovnaft kút ami LPG-t is árul. Rendesek, beszélnek magyarul, meg is tankolhatsz magadnak. Ja Váctól kb. 45km-re van. 0.74 EUR-ba kerül 1 liter, nem nagyon ugrál az ára, kb. fél éve is annyi volt. Arra figyelj még hogy a bal oldali kút működik csak, a jobb oldali nem. 4 sávos az út, de balra fordulni tilos a kútra (itt szeretnek büntetni a rendőrök, ha mégis befordulsz a tiltó tábla alatt) , menj tovább inkább és egy kis utcán fordulj le jobbra, aztán a következőn már ki tudsz fordulni balra, amerre a kút is van. Remélem segíthettem….
látom még mindig nem értitek hogy nem lehet dízel autót gázossal összehasonlítani.Viszont azt meg lehet érteni hogy egy 10 literes benzines átlagfogyasztású autó gázossá alakítva 7-7.5 literes BENZINES fogyasztást produkál ha árban!! Na ez a lényeg.És ha mondjuk egy 1.3-1.6-os benzines 8 literes benzines fogyasztását 9 literes gázra cseréljük, majd visszaszámoljuk benzinre, az máris 5 literes dizeleteknek felel meg.Vannak járulékos költségek (mondjuk nekem még nem volt), de gázszűrőt kell cserélni, tisztitani, reduktort felújítani, 10 évente tartályt cserélni, kétszer annyi gyertya fogy el, műszaki előtt plusz 5 ezer az átvizsgálás…Viszont olajcsere csak dupla annyi futás után szükséges.
Szóval aki gázos kocsit vesz, vagy alakítatt át, az üzemanyagon és motorolajon spórol, a járulékos költségeket pedig fizeti, igaz addigra bőven megspórolja ezen költségek árát.És most ne beszéljünk a környezetvédelemről, mert nem sok ember van aki tudatosan ezért alakíttatja át a kocsiját.
De vajon a dizelesek mit szólnak a dizel-gáz alternatívához?
pl.:
ezzel nő a teljesítmény, csökken a gázolaj fogyasztás, csökken a károsanyag kibocsátás stb…
[url]http://www.gazdiesel.hu/dieselgaz.html[/url]
Hát azért ” környezettudatos , fingó állampolgárként ” jobb ha nem ragozod a témát tovább , mert még félre értik egyesek !
Gondolom azt is okítják a gázautó tanfolyamon mely autókat lehet átalakítani, és melyikeken kell “csak” szelepülékeket cserélni.Eleve olyan autót nem lehet gázüzemre alakítani ami nem felel meg a minimum kritériumoknak.De amihez minimális átalakítás szükséges (mondjuk szelepülékek cseréje), azzal miért ne lehetne foglalkozni.A gázautó szervizeben pedig nem erőltetik azon márkák átalakítását ami hamar tönkremegy, mert akkor mire vállalják a garanciát…Bár ha a tulaj erősködik akkor tuti megcsinálják, de gari nélkül..A felső kenő meg szerintem is csak felesleges pénzkidobás…
A gázos átalakításokról annyit,hogy az új/max.3-4 éves/ benzines autókba a szelepek és a szelepvezetők nem igazából bírják a magasabb hőterhelést!Benzines autóknál 300-400 C fokos égés helyett 600-700 C fokos égést kapnak…Az új autók szelepei esetlegesen”gázzal”töltöttek,illetve aha ki vannak könnyítve akkor nem viselik el a a nagyobb hőterhelést!Ez inkább hosszú,folyamatos autózásokkor jön/jöhet elő…Szeleptányér”összeugrik”azt meg kiesik a helyéről…Gázautó-tanfolyamon mutattak egy pár ilyet…Erre szokták azt mondani,hogy erre van a felső kenő,ami mellett is sajnos mennek szét bizonyos motortipusok…Ha vkinek megéri 240-360e forintért felvállalni az esetleges garancia elvesztését akkor hajrá…nem beszélve a javítás költségéről/bár lehet kötni biztosítást rá/Az opel kihozta a gyárilag gázosított LPG modeljeit +300e-ért,de viszont 2 év teljeskörű garanciával…Lehet választani…
Ekkora baromságot, ezek ott “fent” tényleg ennyire buták? :O
Egyszer volt hol nem volt, voltak játékautomaták, melyből sok pénz jött be az államnak. Nosza emeljük meg az adóját mondták az “okosok”. Ma is azon gondolkodnak miből pótolják a kiesett összeget.
Mese folytatásában megemelték a jövedéki adókat(E85, Gázolaj) és elkezdtek gondolkodni hogy a kiesett bevételt mivel lehet pótolni. És kipattant a szikra valaki fejéből LPG. Én már csak azt kérem ne gondolkodjanak tovább, mert akkor már nem lesz semmilyen állami bevétel.
Kedves droland…nem igazán értem hogy lehet egy dízelt benzinessel összehasonlítani, de ha lpg akkor tesség dizelt-dizellel, mert abba is lehet lpg-t tetetni, és így máris még kevesebb az üzemeltetés költsége.
[i]http://www.gazdiesel.hu/dieselgaz.html[/i]
csak a drága beszerelés miatt leginkább kamionokba és munkagépekben alkalmazzák..
példa:
[url]http://gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=169:iveco-daily-50c-18d-2007&catid=915:kepes-riportok-dg[/url]
Szóval hasonlítsunk össze egyenlő autókat, és a gáznak akkor is van—volt előnye.
Nekem a gázüzem miatt még semmi nem romlott el a kocsimban és a hasonló fogyasztású BENZINESEKÉVEL szemben olcsóbb az autózás.Mondjuk egy 6.5-7 litert fogyasztó dizelével egyenlő..
De én is mondhatnám hogy vegyél másik dízelt mert a családban van kettő is, és az egyikkel 45 literrel 1000-1100km-t el lehet menni :)))..
UI: És 300ért veszem kamionosoktól…
Nem vitatkozok én most semmiről, csak konkrét számokat írok, mert azzal NEM LEHET vitatkozni:
Azt írta itt az egyik srác, hogy:
“nekem 60 lityós a benzintankom, azt csontra kifogyasztva max 600-630km-t megyek el.A gáztartályba 65 liter megy bele, így 500-530km-t tudok menni.”
220Ft-os LPG esetén vegyük az 500-at, ergo 65literes gáztartály 65*220Ft, azaz 14300Ft, elmegy vele 500km-t, azaz 14300/5=2860Ft/100km, azaz:
220 = 28,6 Ft / Km
Ha felmegy KÁBÉ 280-ra, akkor:
280 = 36,4 Ft / Km (28,6*280/220)
Nem akarok autómárkákról hivatkozni, elég legyen annyi, hogy nekem egy olyan 1.6-os diesel autóm van, melynek 1.6-os motorja még minimum 5! autómárkában található meg, mint beszállító.
Ha azt veszem, hogy télen 900-1000, nyáron kb. 1100-1200km-t megyek a 60 literes tankkal úgy, hogy 20-30km-res távokról beszélek, a klímát nem emlékszem, hogy mikor kellett kikapcsolnom, nyáron azért mert meleg van, télen meg azért mert klímás fűtéssel teljesen felhúzott ablakkal SEM párásodik az ablak, akkor elkönyvelhetem, hogy ti csak nyugodtan LPG-zetek tovább, mert ha azt veszem, hogy nyáron többet megyek, akkor veszem a 60literhez az 1100km-res távot, azaz ergo:
Jelenleg KÁBÉ 420Ft-os áron a 60 liter tank (bár soha nem fogyott még ki, mert sosem várom meg), de vegyük a 60-at:
60*420=25200
Ha abból indulunk ki, hogy 1100km, akkor 25200/11=2290Ft/100 km,
azaz:22,9 Ft/km.
És innentől kezdve semmiről nem vagyok tovább hajlandó vitatkozni.
“nekem 60 lityós a benzintankom, azt csontra kifogyasztva max 600-630km-t megyek el”
1100-1200km ugyancsak 60 liter tankkal.
Megoldás az automata rendszer kézire való átalakítása.Elég egy 3 állású kapcsoló..Benzin–üres—gáz.Az enyém karburátoros, és csak ilyen rendszert lehet beletenni.. +5 fok felett simán tudok indítani gázzal.A motornak semmi baja tőle.Amúgy azért kell a biztonságos 25 fokos váltás hogy reduktor ne fagyjon be, és ne legyen jégdugó a gázos rendszerbe.Télen én úgy indítok hogy nagy gázfröccsel állítom le a motort miközben átkapcsolok benzinre hogy a karbi felteljen benzinnel.Aztán reggel szivatót bekapcsolom (kézi),indítás, majd lököm is üresbe a kapcsolót, hogy csak a karbi úszóháza ürüljön ki.Majd mikor érzem hogy elfogy a benya, lököm át gázállásra a kapcsolót.Ilyenkor 2-3 deci benya fogy csak el, és a mivel a termosztát pont azért van a kocsiban hogy elöször a motorban levő vizet melegítse fel, így az melegszik, és nem lesz jégdugó a reduktorban.Autóm kinn alszik a csillagos ég alatt, de még -18 fokban sem volt gond az ilyen jellegű indítás után. De jó megoldás lehet az elektromosan fűthető reduktor is, és ilyenkor teljesen felesleges még a benzinnel való indítás is télen..csak a gyújtást kell ráadni fél-egy percig, majd lehet indítani és semmi nem fagy el.
Benzint csak akkor tankolok ha tél előtt állok, vagy ha kifogy a gáz és használnom kell a következő gázkútig a kocsit.Amúgy érdemleges mennyiséget nem tankoltam benzinből március óta.(cca.. 10 litert)
Most vettem olyan defekt javítót ami fel is fújja a gumit és le is tömíti, így nem kell a pótkerékkel a helyet foglalni.
-A kocsi teherrel parton kifelé gyengébb az biztos .de a pályán simábban megy mint benzinnel.
Amiről senki nem írt ! -Mivel mindent a számítógép vezérel Benzint is fogyaszt az autó! mégpedig télen nem is keveset! Benzinnel azelőtt vegyesbe 7l-ert evett . DE gázosként csak motor felfűtésre használva azonnal indulva mindig dúsítóval helyben szerintem 9l is volt a benzin fogyasztás.Télen 5-km után váltott gázra.( 40 fokos vízre van beállítva) az átkapcsolás.Az úti cél 6km volt! így nem sokat mentem gázzal, ezért nem, érte meg!
Vissza vittem és feltettük a laptopra.és vissza állítottuk 25 fokra a váltást így már jobb lett . Persze ha 200km-t megyek folyamatosan nem fogy a benzin.
Szerbia Autopálya mellett határtól 2 km-re 50 cent! Angliában 60 cent!Most akkor mi van?
Érdekes ez megint csak minuszos lessz a kormánynak mint a benzináremelés,mert nem használják az emberek 300 ft-os gázzal én se fogok járni,a legközelebbi kuton már most is 270 most is csak ha nagyon fontos akkor használom!Ha a járatcsökkentés miatt már csak drága taxival tudnék hazajönni a dolgomról!
Aki teheti hogy szloviba tankol 70cent-ért kapja literét a gáznak! A benzin 1,5 euro!
1 euro-ért töltenek meg egy palackot autós gázzal! -Vissza a múltba! Palackot ki napra mikor a
kezed nem állja a meleget ,össze kötni biztonságosan,és gyönyörűen átnyomja a kocsiba a
gázt! Ritkábban kell kimenni ami plussz költség.
Sokat használom a kocsit megterhelve,így LPG-vel eléggé észreveszem hogy gyengébb is a kocsi.Ahogyan néhány hozzászólással lejjebb nagyszerűen kiszámolta a kolléga,nekem a pár száz forintért már tuti nem fogja megérni az LPG üzem.Eddig nagyszerű volt,de ezek szerint eddig tartott…
Ha nagyobb a tartály, nyilván más adatok jönnek ki. A benzintank mindig gyárilag adott, hogy mekkora méretű, a gáztartálynál viszont választhatsz, hogy 40, 50, 60, 70, 80 ,vagy esetleg 90 literes legyen-e. Mint ahogy az egyik korábbi hozzászóló is írta, bizony, hogy kb. 20%-nyit nem enged bele a biztonsági szelep a tágulási hely miatt, ezért engedi csak 80%-ig.
Visszafelé megyünk az időben? Palackos gáz… Padlásról pumpa le…:)
Remélem ismét jol fogtok szavazni?
Javaslom hogy a fodbalt is adoztassuk meg!!
nekem 60 lityós a benzintankom, azt csontra kifogyasztva max 600-630km-t megyek el.A gáztartályba 65 liter megy bele, így 500-530km-t tudok menni. 60*414=24840 gáz: 65*250=16250, így spóroltam 8590Ft-ot..ha hozzátankolom még a plusz 12 lityó gázt amivel annyit megyek mint benyával, akkor 5590-et spórolok ugyanazon a távon..300-as LPG árral csak 1740 forint, tehát szinte meg sem éri..Pont megcsinálják azt mint az E85-tel…De kicsit elgondolkodva, és jó magyar mentalitással élve asszem maradok a gáznál mert abban kevesebb az adótartalom mintha visszatérnék a benyához, ergo akkor is kevesebbet adok az államnak…Csak már azt nem tudom kire szavazzak legközelebb…egyik kutya, másik eb….
Hidd el, mi is szégyelljük, hogy itt élsz!
A V.W.és az alvázára épülő Skodába 65centis 60-literes pótkerék tartály belemegy!!! Kicsit erőltetve mert lefelé szűkül az átmérője a fészeknek. Lehet kicsit mókuskodni a biztonsági szeleppel ,Így a legelső tankolásnál 52-l. ment bele. Azóta már üres tankal,..(mikor már a kompjúter átvált benzinre)tankoltam és csak 48 liter fért bele! A fogyasztás pont 1 L. -rel több mint benzinből.Helyben taposva neki 8l. a fogyasztás.Mi felénk feb.-ban 244 ft volt a gáz most 260.ft Hétfőn 6km-re volt dolgom a Szlovák határtól ezért ki ugrottam tankolni! Nagyon nagy a drágaság náluk ezért átjárnak vásárolni,hozzánk ezért F.T.-ban is lehet fizetni! Az 1 eurót 285 ba számolták 69,90 euró a gáz! 46-l. 32 euró .Ezután oda járok ki tankolni! Már szégyenlem hogy erre a kormányra szavaztam!
Szlovákiában 200 Ft a gáz. Majd viszik az emberek oda a pénzüket, a határ mentén.
Meg azt sem szabad elfelejteni, hogy “reálértéken” még így is jóval olcsóbb lesz egy maxtöltéses LPG-tankolás, mivel ha pl. van egy 40 literes tartályod, a tágulás miatt 80%-ig, tehát 32 literig töltheted. Tehát 32×300= 9600 Ft (kb). Míg ez összehasonlítva egy 50 l-es benzintankkal: 414×50=20700 Ft (persze a hatótávolság így valamelyest rövidebb az LPG-vel)
Gratulálok ennek a köcsög vezetésnek ! Akkor attól a pillanattól, hogy megemelik az árát ezután egy fillért sem látnak tőlem többé. Attól a perctől csak a szomszédban tankolok, nem mellesleg a minősége sem kicsit más…… Remélem mindenki ezt teszi akinek megoldható…. A SAJÁT FENEKETLEN ZSEBÜKET SARCOLJÁK EZUTÁN……
amit mindenki kihagy a számításból hogy az emlésnek is van ÁFA-tartalma, és az is 27%..tessék hozzáadni..13ft *1.27=17 Ft majd a második 20 forintos emelés után az 25 forint lesz.Tessék még hozzáadni 4+5=9 forintot. Jelenleg max Budapesten lehet 230-ért tankolni LPG-t, a legtöbb helyen 250.Így számolva sima liba a 300 forint, és még nem számoltuk hozzá hogy az LPG sem lesz olcsóbb, folyamatosan emelkedik az ára…
Igaz hogy a többi üzemanyag sem csökken, viszont 11 hónap alatt 205-ről 260-ra emelkedett az LPG ára Veszprémben, míg a benya jelen pillanatban 415.Mikor utoljára ennyi volt a környéken a benzin, az LPG 220Ft volt….
Úgy gondolom, hogy a full elektromos autók még nem alternatívák számomra a drága bekerülési árra, a relatíve alacsony hatótávra tekintettel. Ráadásul a magamnak állítom elő az energiát dolog is csak a családi házzal rendelkezőknek alternatíva. Ha….
Ekkora egy szar szemét országot mint ez!Szégyellem, hogy itt élek!!
Ez az orbán féle banda csak arra képes hogy tönkretegye az összes nehéz körülményekben élő családokat,és minél többet kaszáljanak az emberek jövedelméből,kivéve az orbán bandát mivel amióta ők bevezették az egykulcsos adót azóta az ö bandálya havi több mint ötszázezer forinttal többet hurcolnak haza a dolgozók pénzéből elvonva!!Ezt már régen meg kellett volna szüntetni ezt a bandát,mivel ezek csak a saját segnyalójuk és saját zsebüket tömik hónapról hónapra!!Ráadásul az embereket sújtják ezzel a rengeteg EU ellenes adóztatással!! Ezt ki és mi engedheti meg ezeknek?
Ha csak a rengeteg új adóbevezetését nézzük már akkor láttszik az orbán banda féle kaszálás!!
Ráadásul még a közlekedést is sújtják napról-napra annak ellenére,hogy ők állami pénzből utazgatnak mindenhova a világban!! Ez amit művelnek,ez undorító és felháborító!Ladiszlao Moerg
Nevetséges!
Akkor irány pl. Szlovénia.
Ott 0.754 eur egy liter gáz.
Az élelmiszert,ruhákat már régota Ausztriában vesszük,mert még ha az utiköltséget rászámolva is olcsobb,és jobb minőségü mint nálaunk!
Gratulálok a fidesznek. 🙁
Jövedéki adó most 26 Ft > ennek az 50%-a 13 Ft > így már 39 Ft lesz, amit májustól még 50%-al emelnek. Akkor már 58,5 Ft lesz az adótartalma.
230 ból levonjuk az eredeti jövedéki adót > 204 Ft, amihez hozzáadjuk a leendőt 58,5 Ft > A végeredmény 262,5 Ft.
Ennyit a pánikkeltésről. Ez nem 300 Ft feletti összeg, még a 10%-os áremelkedés mellet sem. Amúgy azt nem értem, hogy miért kell belekeverni a cikkbe, hiszen a többi üzemanyag ára sem fog csökkenni.
Agyakat nem elhagyni!
Az a betonhülye, aki torkaszakadtából megállás nélkül ordítja, hogy bevétel kell, és ebből mint axiómából próbál levezetni mindent, ahelyett hogy tájékozódna és gondolkodna és előbb megértené, hogy mi miért van. Persze ha valakinek hosszú hónapokon keresztül történő magyarázkodás után is megegyezik a teljesítmény az energiával, attól bármi őrültség kitelik. 🙂
A CNG akkor jön ki 9-10 ft-ra km-enként, ha valaki nem tud számolni/gondolkodni/tételesen számba venni a tényleges költségeket.
Értettem én, hogy nem erről beszéltél, nem is neked szántam, de ha már felhoztad a témát akkor kitértem újra az elektromos részre.
Amúgy akik az LPG adójának növelésére fogadtak abban az esetben ha elég sokan váltanak LPG-re melléfogtak, mert egyáltalán nem váltottak sokan LPG-re még is itt van már az emelés terve. Totál lényegtelen hogy hányan váltanak, a lényeg máshol van, méghozzá ott, hogy az ilyen központosított, hierarchikus rendszerek szinte kínálják magukat a rabszolgaságra és ezt előbb-utóbb meg is lépik, míg az elosztott decentralizált rendszerek esetén ez vagy elvileg is lehetetlen vagy a gyakorlatban nem kivitelezhető vagy nagyon macerás.
nekem már megtérült a beruházott összeg, igaz nem volt túl nagy, mert karburátoros a kocsim.11 hónap alatt annyi gondom volt a gázüzemmel hogy télen benzinnel kellett indítanom :), plusz még kellemetlen ha kifogyott a gáz, és a drága benzint kellett égetni….
[i]Én arra emlékszem, hogy nem is olyan régen egyesek hisztérikusan ragaszkodtak ahhoz a hülyeséghez, hogy az elektromos autók azért is zsákutcák, mert úgyis megemelik majd az áram jövedéki adóját….[/i]
igen, erről is volt szó, és arról is hogy az LPG pont a minimális jövedéki adó miatt olcsó és az EU 2018-ig jogszabályban határozta meg hogy az alternatív üzemanyagok jövedéki adó szintjét egy szinten kell tartani.Namost kormányunk odavágott mert kezd sok gáz fogyni, és kevesebb benzin.Ergo nincs annyi bevételük.
Szerintetek nem lesz jövedéki adó az elektromos áramra?Lehet, de akkor lesz más díja az elektromos autózásnak, mert a bevétel KELL!!! Aki ezt nem érti az tényleg “betonhülye” :))
Nem csak az elektromos autózásban nincs jövedéki adó hanem a CNG-s tankolásokban sem.Az meg hogy otthon nem lehet CNG-t tankolni megint “betonhülyeség”.Kevesebbet kell rááldozni mint egy elektromos autóra.Lehet nem szabályos és törvényes beépíteni otthonra, de léteznek “fali” CNG töltők.Olyan 1 milla környékén van az áruk, és egy autót simán kiszolgálnak.És milyen gyorsan térül meg?Valaki levezette másik fórumon, belekalkulálva az áram díját, és a vezetékes földgáz árát, olyan 9-10 forintra jött ki egy kilométer kocsikázás..
ja, és az áram előállításakor nem basszuk szét a környezete mi?
Én 2 éve alakíttattam át az autónkat LPG üzeműre.Most tavaszra szerencsére megtérült a beszerelés ára,DE…:sok,SOK apró bosszúsággal jár az LPG üzem,amit itt nem részletezek,csak ha valakit érdekel.Ezeket az apró bosszúságokat feledteti a relatív olcsóbb gépjármű használat.
Ha a beígért összeggel meg fogják emelni az autógáz árát,örömmel fogom elfelejteni azt az időszakot amikor gázzal jártam,és vidáman,problémák nélkül tankolom a könnyebb útnak meghagyott benzint.Azaz azt sem fogom tankolni,mert kétszer is meggondolom hová megyek majd egyáltalán.Azért sajnálom hogy ilyen módon agyonvágják a kisembert….
Volt ilyen is, de én most nem erről beszéltem. Másik fórumon volt vitatéma, hogy ha sokan gázosítanak, akkor előbb-utóbb az is drágább lesz, és az adóját is emelni fogják. Ez most beigazolódott, bár a gázosok szerencséjére még mindig kedvezőbb a benzinnél.
Az áram adójáról felesleges itt megint nekiállni vitatkozni, majd idővel meglátjuk, hogy mi sül ki belőle.
Az előbbieken túl arról se feledkezzünk meg, hogy egy átalakítás árában 27% ÁFA van, mely azonnali bevétel az államkasszában. Egy 250 ezer Ft-os átalakítás esetén ez 67.500 Ft.
Szintén fontos, aki átalakíttat gázra, az azért teszi, mert utána sokat szeretne menni, fajlagosan olcsóbban, tehát egy gázos autóval az ember bátrabban közlekedik, nem számolja annyira a kilométereket, mint amikor még benzint tankolt, esetleg elmegy olyan helyekre is, ahova egyébként ne menne, mert benzinnel nem érné meg. Ergo nagyobb kilométerfutása van, mint benzinnel lenne. Ez nagyobb mennyiség igényt jelent gázból, de ezen kívül minden amortizálódó autóalkatrészből is, pl. téli/nyári gumi, motorolaj, kocsimosatás stb, és mindezeket 27% ÁFA terheli, ami plusz adóbevételt eredményez. Nagyon messzire vezet, ha még azt is beleszámoljuk, hogy több lehetősége van pénzért parkolni pl. a Fővárosban, vagy tilosban mikuláscsomaggal, vagy többször kaphatják el gyorshatásért, ami után büntit fizethet:)
A kereslet-kínálat alaptörvénye szerint, ha az ár nő, a kereslet csökken. Ez történt a benzinnél is.
Nem igazán lehet reális az a feltételezés, hogy akiknek gázos autójuk van, ugyanakkora mennyiséget fognak tankolni majd 300 Ft-ért mint 230-ért. Ehelyett inkább ugyanaz történhet, mint a benzinnél történt: csökkenni fog a kereslet, és lehet, hogy még annyi jövedéki adó bevétel se lesz belőle, mint eddig volt.
Kérdéses, hogy ennek az adóemelésnek a hatására majd a benzinkutak forgalmának sajnálatos csökkenése lassulhat-e. Ezt talán néhány elkeseredett ásványi olaj kereskedő álma, aki úgy érzi sérti az érdekeiket az LPG puszta létezése. Azonban ez a folyamat inkább a benzin drágulása és az emberek pénztárcája soványodásának tudható be, mint az autógáz “hatalmas” térnyerésének.
Inkább az várható, hogy akinek a benzin továbbra is megfizethetetlen, az utolsó esély, azaz a gázos autózás helyett inkább a tömegközlekedésre szavaz (kényszerül). Ott aztán nem lesz semmilyen jövedéki adó bevétel. Még rosszabb, majd nem megy annyit vásárolni, moziba, kirándulni. Se kocsival, se máshogy.
Összességében így még az is lehet, hogy adóbevétel csökkenést okozhat ez az egész változtatás.
Az előbbieken túl arról se feledkezzünk meg, hogy egy átalakítás árában 27% ÁFA van, mely azonnali bevétel az államkasszában. Egy 250 ezer Ft-os átalakítás esetén ez 67.500 Ft.
Szintén fontos, aki átalakíttat gázra, az azért teszi, mert utána sokat szeretne menni, fajlagosan olcsóbban, tehát egy gázos autóval az ember bátrabban közlekedik, nem számolja annyira a kilométereket, mint amikor még benzint tankolt, esetleg elmegy olyan helyekre is, ahova egyébként ne menne, mert benzinnel nem érné meg. Ergo nagyobb kilométerfutása van, mint benzinnel lenne. Ez nagyobb mennyiség igényt jelent gázból, de ezen kívül minden amortizálódó autóalkatrészből is, pl. téli/nyári gumi, motorolaj, kocsimosatás stb, és mindezeket 27% ÁFA terheli, ami plusz adóbevételt eredményez. Nagyon messzire vezet, ha még azt is beleszámoljuk, hogy több lehetősége van pénzért parkolni pl. a Fővárosban, vagy tilosban mikuláscsomaggal, vagy többször kaphatják el gyorshatásért, ami után büntit fizethet:)
A kereslet-kínálat alaptörvénye szerint, ha az ár nő, a kereslet csökken. Ez történt a benzinnél is.
Nem igazán lehet reális az a feltételezés, hogy akiknek gázos autójuk van, ugyanakkora mennyiséget fognak tankolni majd 300 Ft-ért mint 230-ért. Ehelyett inkább ugyanaz történhet, mint a benzinnél történt: csökkenni fog a kereslet, és lehet, hogy még annyi jövedéki adó bevétel se lesz belőle, mint eddig volt.
Kérdéses, hogy ennek az adóemelésnek a hatására majd a benzinkutak forgalmának sajnálatos csökkenése lassulhat-e. Ezt talán néhány elkeseredett ásványi olaj kereskedő álma, aki úgy érzi sérti az érdekeiket az LPG puszta létezése. Azonban ez a folyamat inkább a benzin drágulása és az emberek pénztárcája soványodásának tudható be, mint az autógáz “hatalmas” térnyerésének.
Inkább az várható, hogy akinek a benzin továbbra is megfizethetetlen, az utolsó esély, azaz a gázos autózás helyett inkább a tömegközlekedésre szavaz (kényszerül). Ott aztán nem lesz semmilyen jövedéki adó bevétel. Még rosszabb, majd nem megy annyit vásárolni, moziba, kirándulni. Se kocsival, se máshogy.
Összességében így még az is lehet, hogy adóbevétel csökkenést okozhat ez az egész változtatás.
[u]“Nem is olyan régen pár fórumon le lettek hülyézve, akik hasonló lépéseket jövendöltek.”[/u]
Én arra emlékszem, hogy nem is olyan régen egyesek hisztérikusan ragaszkodtak ahhoz a hülyeséghez, hogy az elektromos autók azért is zsákutcák, mert úgyis megemelik majd az áram jövedéki adóját (annak ellenére, hogy az áram nem is jövedéki termék, de most ilyen apróságokon ne akadjunk fenn). Ennek ellenére továbbra is nulla az áram jövedéki adója, sőt azóta újabb töltőállomásokat helyeztek üzembe lsd.:
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/uzembe_helyeztek_az_e-balaton_toltohalozatot-8104[/url]
amelyek idén év végéig szintén ingyen vehetők igénybe, ill. Siófokon az év végéig minden teljesen elektromos jármű ingyen parkolhat.
Ezzel szemben egy fosszilis anyag (LPG) adójának jelentős mértékű emelését vették tervbe. Ettől függetlenül nem várom el, hogy az áram adója nonszensz növelésének károgói bármit is felfognának az őrültségükből annak ellenére, hogy hétről hétre újabb és újabb események bizonyítják annak értelmetlenségét, valamint annak ellenére sem, hogy az egész lényegét már vagy tucatnyiszor elmondtam.
Se benzint se gázolajat se LPG-t se CNG-t nem tud senki otthon egyszerűen előállítani, következésképpen rá van kényszerítve, hogy elzarándokoljon egy töltőállomásra és ott vételezzen belőle. És már itt ezen a ponton meg is halt a történet, hiszen potenciálisan mindig megvan a lehetőség arra, hogy kényükre-kedvükre egy tollvonással változtassák az árakat (arról nem is beszélve, hogy az az anyag amit vételez az ember, az viszonylag rövid távon belül elfogyhat, mivel erősen kifogyóban van, plusz különböző mértékben, de szétbassza a környezetet is).
Áram esetén ez nincs így, az alapvetően különbözik ebben a tekintetben – ez az amit az áramadóval riogató agyhalottak képtelenek felfogni -, hiszen kb. 30 évenkénti egyszeri beruházással (ami ma már nem is olyan horribilis), a Nap előrelátható élettartama végéig – kb. 4-6 milliárd év – otthon is bárki könnyedén előállíthatja a háztartása és a járműve által igényelt villamosenergia mennyiséget. Itt megvan a lehetőség a választásra, hogy a hálózatból veszem az áramot olyan áron amit a rabszolgatartók rám akarnak kényszeríteni, vagy felmutatom nekik a középső ujjamat és magam gondoskodom a villamosenergia ellátásomról, plusz még el is adhatom a felesleget a rabszolgatartóknak.
Azaz:
– fosszilis hülyeségek: folyamatosan változó (de tendenciáját tekintve egyértelműen növekvő) árak, kiszámíthatatlanság, rabszolgaság, környezetszennyezés, pusztulás
– áram: stabil árak, függetlenség, kiszámíthatóság, fenntarthatóság
Viszont egy év alatt a 10 százalékos üzemanyagár-emelkedés sajnos csaknem biztosnak vehető, így jövőre 300 Ft felett lehet egy liter LPG ára.
Azt már megszokhattuk, hogy ebben az országban (Neverland) nincs alternatíva, ha vízzel mennének az autók akkor azon lenne magas jövedéki adó, és ha a Balatonból tankolnál megbüntetnének “jövedéki termékkel való visszaéléssel” ! Ha valamilyen üzemanyagra sokan ráállnak (mert hagynak pár évet míg mindenki átalakít E85, LPG) mert olcsó, utána biztosra vehető, hogy hamarosan emelni fogják, mert az állam is részesülni akar a sikereidből és az állam éhes, nagyon éhes….
Nem is olyan régen pár fórumon le lettek hülyézve, akik hasonló lépéseket jövendöltek. Elvileg van valami EU-s egyezmény, ami az LPG és CNG jövedéki adójáról szól, meghatározza azt 2020 környékéig. Nem tudom pontosan mit tartalmaz, mert 10 perc google kereséssel nem sikerült megtalálni. Gondolom ezt még nem szegik meg, mert akkor már tele lenne vele az újság, de egy törvény sem megmásíthatatlan.
Feltételezem, hogy a magas üzemanyagárak miatt megemelkedett az LPG iránti kereslet, így most a politikusaink ráharaptak a témára, és pótolni igyekeznek a csökkent benzinfogyasztásból eredő hiányt.
A legrosszabb viszont az érvelés, hiszen egészségügyi szempontból a gáz üzemanyagok előnyösebbek, kevesebb káros anyag keletkezik az égésük során.
Nem értem a cikk írójának hogy jött ki a jövedéki adó emelése utáni 300 Ft feletti literenkénti gázár.
Nézzük csak:
– literenként 26 ft jöv. adó nettó. Ez bruttó 33 Ft (tehát amit ténylegesen kifizetünk).
– a két lépcsős 125%-os emelés után ez kb. 74 Ft lesz
– de ezt nem a 230 Ft-os gázárhoz kell ám hozzáadni mert abban már benne van a jelenlegi bruttó 33 ft jöv. adó.
Tehát a 230 Ft-ból vonjuk ki a 33 Ft-ot és adjuk hozzá a (a 125%-os) 74 Ft-ot.
Így megkapjuk a 271 Ft-os literenkénti árat, ami szerintem távolról sem 300 Ft feletti.
Tehát igen drágább lesz a gáz, de nem annyira vissza kelljen térnünk a benzinre, vagy gázolajra.
ezzel csak az a baj, hogy akkor megint elkezdenek majd a magyarok gázpalackbólk tankolni, arról nem is beszélve, hogy a határ mentén élőknek mindenképpen érdemes lesz átmenni tankolni, mivel a szomszéd országokban már ma is jóval olcsóbb az lpg.
Ha jelenleg 26 forint a jövedéki adótartam akkor elsö lépcsőben 13 ft-tal emelkedik, majd az ismételt emeléssel 19,50-et ami összesen 58,50 ft adótartamban,tehát hozzáadva a 230-hoz 288 lesz…
Egyébként ezen oldal hasábjain is támogatták propagálták az átalakítást,jónéhány szervíz feltette a palettára,ezután viszont reális áron fog menni az átalakítás ,ha nem lesz rá akkora kereslet!
Azt számoltam, hogy Vácon már megéri elmenni a szlovák határra és ott tankolni ezek után gázt.
Igaz 80-100km több, de Szlovákiában marad a 220Ft gáz ár.
Legfeljebb barkácsolunk bele még egy 70literes palackot – esetleg kint töltjük a gázpalackokat is.
De ha sima háztartási gáz ára marad, akkor beruházok néhány tucat gázpalackra és majd átfejtem. A palackban maradó gáz, meg jó lesz fűtésre, világításra.
Okos ember a magyar!
én úgy számoltam hogy ajelenlegi autómmal az emelés után 6 forintot spórolok 100km-en.Ez nem éri meg, inkább veszek kisebb fogyasztású benzinest, vagy ha már a környezetvédelem ugyanannyi pénzbe kerül mint a károsítása akkor veszek dízelt.Aztán lehet számolni:
LPG 4%-ban rákkeltő, kipufogógáz nem tartalmaz semmilyen szilárd részecskét, vagy benzin ami 6%-ban rákkeltő és van szilárd részecske kibocsátás ami a szmog-ért felel, vagy jöhet a jó öreg dízel, ami 34%-ban rákkeltő és nem kíméli a szilárd részecske kibocsátást sem.
Majd jön újra a palackból fejtés :))
És ne örüljön a Matolcsy hogy majd a jövedéki adó emelést az egészségügyre költheti, mert árban a közel közel egy literes benzines spórolást lemondom, és tankolok benzint.Azt költse gyógyszerre amit a tőlem ezek után az egészségügyre költhet.
Ez a minősíthetetlen banda,remélem nagyon gyorsan repül innen,mivel csak hülyítik és hazudoznak az embereknek,és még azt sem tudják hogy miről és mit hazudoznak!!
Ladiszlao Moerg
Nem is doktorok, valamelyik búcsúban lőtték, vagy megíratták, v behazudták a diplomát, márha van egyáltalán.
Én amellett szavazok, hogy pár takarító nénit ültessünk a parlamentbe, lehet egycsapásra rend lenne… nekik még talán van eszük is…
Ehhez nem kell doktornak lenni, ezt én is tudnám csinálni.