Benzinesként egyelőre csakis hibrid lehet az új Mercedes CLS
Vágott szemekkel érkezett a Mercedes-Benz CLS harmadik generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha túl nagypapás az E-osztály, a tavaly érkezett W213-as E alapjain Los Angelesben, sportosabb vonalakkal debütált a Mercedes-Benz CLS harmadik generációja.
Bár az aktuális, W213-as kóddal futó, legutóbbi All Terrain terepkombijával próbált E-osztály eleve minden eddiginél fiatalosabb és persze minden eddiginél fiatalabb vevőkört célzó, még mindig nevezhető egy kicsit nagypapásnak. Minden bizonnyal szándékosan, hiszen már három generáció óta fut az E-osztály műszakiságára futó CLS, ami először négyajtós kupé volt csupán, majd a második generációból már Shooting Brake kombi is. Most, a harmadik generációs CLS Los Angelesben egyelőre csak kupéként debütált. Az E-osztállyal közös MRA platformon, de minden porcikájával sportosabbra véve.
A futómű légrugós, de persze az E-nél sportosabbra hangolt, elöl oldalanként 4, hátul 5 lengőkarral. Naná, hogy a sportosság mellé a legfrissebb önvezető technológiák járnak, a CLS megfelelő körülmények között 30 másodpercig képes magát vezetni, utána kéri a sofőrt, hogy vegye át a volánt. A motorpaletta csakis négy- és hathengeres egységeket fog sorolni, a kezdeti kínálat csakis hathengereseket kínál, kizárólag összkerékhajtással. Dízelből 286 és 340 lóerős háromliteres áll rendelkezésre, a benzines kínálat egyelőre egyetlen tagja az alapból 367 lóerős, de egy 21 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotort is adó 48 V-os hibrid CLS 450, ami 1 kWh-s akkumulátorral dolgozik. A villanymotor esetében menet közbeni rásegítésre, illetve lendülettartásra képes. Az új CLS az európai és a hazai piacra egyaránt jövő év márciusában érkezik.
Mercedes-Benz CLS, 2018 - a kezdeti kínálat
CLS 350 d 4MATIC | CLS 400 d 4MATIC | CLS 450 4MATIC | |
Hengerek száma/elrendezése | 6/soros | 6/soros | 6/soros |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2925 | 2925 | 2999 |
Maximális teljesítmény [kW/hp] | 210/286 | 250/340 | 270/367 |
EQ Boost által adott teljesítmény [kW/hp] | - | - | 16/22 |
Maximális nyomaték [Nm] | 600 | 700 | 500 |
EQ Boost által adott nyomaték [Nm] | - | - | 250 |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 5,6 | 5,6 | 7,5 |
CO2 emisszió [g/km] | 148 | 148 | 178 |
Gyorsulás - 0-100 km/h | 5,7 | 5,0 | 4,8 |
hát kövezzetek meg, de a most kifutó modell sokkal szebb, pláne hátulról. Ennek a hátsó lámpája előző szériás Audi A5 kupé és mostani Passat keveréke, nagyon nem szép, elölről meg CLA-t látok bele. Szóval külső „kaki”, belső viszont pazar.(saját vélemény)