Ismét készül Mercedes alumínium karosszériával, jön az új SL
Vadonatúj padlólemezre épül a Mercedes SL
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Detroitban mutatták be az elődjénél könnyebb, takarékosabb, de gyorsabb, R231 kódjelű luxusroadstert.
Ennek a növekedésnek egyik fontos tényezője lehet a most bemutatott vadonatúj Mercedes SL, mely a hagyományos receptet követi, de teljesen új padlólemezre épül jórészt alumínium felhasználásával. Az R230-at követő R231 kódjelű SL továbbra is hosszában beépített V6 és V8-as motorok köré épül hátsókerék-hajtással, 20 másodperc alatt nyíló-záródó keménytetővel, szigorúan kétüléses kivitelben.
Elődjénél határozottabb vonalakat visel az új SL, kimondottan jót tett megjelenésének az SLS-ről átvett orr-rész, az apró, aerodinamikát befolyásoló módosításoknak köszönhetően pedig szélzaj tekintetében kategóriája legcsendesebb képviselőjének ígérik. A legnagyobb újítás azonban szemmel nem látható, ugyanis az SL a Mercedes első, nagy sorozatban, szinte kizárólag alumínium szerkezetre épülő modellje. Az új kasztni torziós merevsége mintegy 20 százalékkal múlja felül acélkarosszériás elődjét, miközben kiviteltől függően 125-140 kg-mal könnyebb annál. A főbb pontok, ahol nem alumíniumot használtak: a gyalogosokat védő, műanyagból készített hűtőrács, a szuperkönnyű magnézium-ötvözetből épült hátsó tűzfal és csomagtértető, valamint az acélcsövekből kialakított A-oszlopok és a tetőkeret - utóbbiak boruláskor védik az utasokat.
Kétféle, elődjeikhez képest 22, illetve 29 százalékos fogyasztáscsökkenést hozó motorral lesz kapható kezdetben. A belépőmodell SL 350-ben található közvetlen befecskendezéses 3,5 literes V6-os 302 lóerős teljesítményt és 370 Nm-es nyomatékot szolgáltat, és annak ellenére, hogy gyengébb elődjénél, három tizeddel rövidebb, 5,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintet biztosít az autónak. A nyolchengeres SL 500-ban 4,7 literes biturbó található 429 lóerővel és 700 Nm-rel, mely 4,6 másodperc alatt katapultálja az SL-t álló helyzetből 100 km/h-ra. Mindkét motor hétfokozatú automata váltón keresztül forgatja a hátsó tengelyt, összkerekesről egyelőre nincs hír.
Az SL elöl és hátul kifinomult, független lengőkaros felfüggesztésekkel érkezik, ezek segítségével a gyáriak szerint sikerült nyugodt, de hatékony dinamikájú menetkomfortot kialakítani. Az SL 350 acélrugókkal és félig aktív lengéscsillapítással felvértezett, a hasmagasságot önállóan szabályzó Active Body Control opcióként kapható hozzá. Az elektromechanikus kormányszerkezet változó rásegítéssel és áttétellel érkezik. Az SL-hez is kapható lesz az SLK-hoz is elérhető opcionális, fényre sötétedő panoráma üvegtető. A Magic Sky Control rendszerrel a sofőr határozhatja meg, hogy mennyi fényt eresszen át a tető, mely hat kilogrammal könnyebb az előzőnél, s ezáltal segített alacsonyabb tömegközéppontot kialakítani az autóban.
Két technikai újdonsággal debütál az új SL. Egyikük a mélynyomót a tűzfalba integráló, így kevesebb rezonanciát és torzítást eredményező Frontbass hangrendszer, másik pedig a Magic Vision Control elnevezésű ablaktörlő-rendszer. Lényege, hogy az ablakmosó folyadék nem az ablak alján elhelyezett, hanem magába az ablaktörlőbe épített fúvókákból érkezik mind a lefelé, mind a felfelé történő törlések közben, így rendkívül hatékonyan, veszteség, és az autóban ülők eláztatása és riogatása nélkül működik. Ráadásként a lapát, a folyadékellátó hálózat és maga az ablakmosó tartály is fűthető, így a legdurvább téli körülmények között is működőképes a rendszer.