Kicsit Audi, kicsit Infiniti a Hyundai új Golf-osztályosa
Vadonatúj Hyundai i30 debütál Párizsban, de már most látható
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több fotóval is leleplezte új kompakt modelljét a Hyundai. Az i30 számos márkától mutat dizájnfogásokat, összességében mégis jól néz ki. Ez lesz az ideális cégautó!
Minap hoztunk tesztet a frissített Hyundai Elantráról. Az automataváltós 1.6 CRDi kapcsán felmerült, hogy az lenne az ideális cégautó, de a Hyundai rögtön cáfolt, megmutatta a Párizsi Autószalonon e hó végén, a közönség számára október elején bemutatkozó harmadik generációs i30 ötajtóst. Azt már most tudhatjuk róla, hogy a korábbinál 28 kilogrammal könnyebb és 22 százalékkal növelt merevségű a nyers karosszéria, és láthatjuk, hogy a dizájn sok-sok márkától merített. Peugeot 308 hatású az oldalnézet, a front viszont egyszerre audis, egyszerre Infiniti Q30-ra emlékeztető. Lám-lám, joggal mondható, hogy prémiumos.
Teljesen új, a korábbinál sokkalta gusztusosabb, természetesen érintőképernyős, azon Apple CarPlay, illetve Android Auto által akár az okostelefonunkat is megjelenítő a műszerfal. A motorpaletta hozza a márkától már ismert 1,0 literes, 120 lóerős turbós benzinest, valamint egy 1.4-es, teljesen új, szintén turbós 140 lovast is, az alapmodell a 98 lóerős szívó 1.4-es marad. A dízelek kivétel nélkül 1,6 literesek, 95, 110 és 136 lóerősek lesznek. A váltók már alapáron is hatsebességesek, felárért (egyes motoroknál) hétfokozatú automaták.
Szinte biztosak lehetünk abban, hogy a ma már ebben a kategóriában is sztenderdnek számító automata reflektoros, akár LED fényszórós, vészfékezőrendszeres és távolságtartós tempomatos, holttérfigyelős, sávelhagyásgátlós biztonsági arzenál is meglesz a Hyundai új kompaktjában. Részletes műszaki adataira és felszereltség-infóira ugyanakkor még várnunk kell egy keveset. Egy biztos: érkezik belőle a Nürburgringen finomhangolt N sportváltozat - állítólag 250 lóerős 2,0 literes turbómotorral, és aligha fog elmaradni a kínálatból a már az előző generációkból is remek kombi, azaz CrossWagon.
Kutyám nyomott egy brióst reggel. Van egy Hyundai-os papírom, becsomagolom neked. Biztos annak is nagyon örülsz majd. mehet?
4,5 sor semmi. 0. Nem, 00. Szóf-sás.
Akkor most belepisilsz a konnektorba ugye?
Olyan, mintha a Golf VII és Peugeot 308 lenne összegyúrva. Az előző sokkal szebb, különösen a kombi, szerintem a Mazda 3 és Alfa Giulietta után a legszebb kompakt volt. Kár érte, hátha az új Ceed sokkal szebb lesz.
Lehet azt kellene csinálniuk, mint a Mercedes. Párhuzamosan értékesíteni egy sportosabb és egy konzervatívabb hűtőmaszkkal. Az talán még nem olyan nagy költség és szélesebb célközönséget célozhatnának meg.
A folyékony szobrászat bár valóban karakteresebb volt, de egyben megosztóbb is. A Hyundai úgy láthatta, hogy nagyobb vásárlóréteget lehet bevonzani azzal, ha a design-ban a semlegesebb irányvonalat követik. Egyébként volt arról szó, hogy dobják az i-vel kezdődő típusjelzéseket, de végül megtartották őket. Jobb is így, nem kell még nagyobb káosz szerintem:)
Nem vagyok tőle elájulva, de egy kicsit sportosítva a 2 literes kb. 270 lovas turbómotorral szó nélkül elfogadnám.
Egyetértek én is az előttem szólókkal, külsőre az elődje szebb, különösen az orrész, túl nagy ez az “egybehűtőmaszk”, kevesebb krómmal és megfelelő színben mondjuk még ez is jó lehet, a hátulja viszont szép. A beltere tetszik, a kormánya gyönyörű, az viszont kár, hogy nincs teljesen beépítve a kijelző a műszerfalba, nekem ezek az “elálló” megoldások annyira nem jönnek be. Persze a gyakoribb, alacsonyabb felszereltségű modelleknél gondolom ez nem lesz probléma.
Meglep, hogy megmaradt az i30 név, azt hittem, az ix35-Tucson mintájára elhagyják ezt a fajta típusjelölést.
Olyan, mintha afféle “eszenciává” akarták volna sűríteni az összes Európában kapható kompaktot, és ez lett belőle. Egyet kell értenem az előttem szólókkal, a folyékony szobrászat jobb volt, de ez sem rossz. Felesleges most bármit is mondani, majd az eladási számok eldöntik a sorsát, de biztos, hogy nem lesz gond. Az új Cee’d meg valószínűleg majd egy felfújt Rio lesz.
A “folyékony” fizimiska nekem marhára bejött a Hyundaioknál. Karrakteres volt. Ez az új sem csúnya, de az előzőnél mindenképp szürkébb.
a golf unalmas ugyan, de egységesebb karakteresebb.
nem mondanám, hogy a csúcsra ért a hunyadi, de az előző gen. szebb volt (még, ha nem is jön be személyesen ez a “folyékony” bohóckodás, de rossznak nem volt rossz). remélem nem ilyen lesz az N-es i30…..
Kívülről kb, olyan unalmas, mint egy golf, kár, hogy ilyen lett. Gondolom kiszámolták, hogy így lehet majd a legtöbbet eladni belőle. Belül már jobban tetszik.