Kicsit Audi, kicsit Infiniti a Hyundai új Golf-osztályosa

Vadonatúj Hyundai i30 debütál Párizsban, de már most látható

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több fotóval is leleplezte új kompakt modelljét a Hyundai. Az i30 számos márkától mutat dizájnfogásokat, összességében mégis jól néz ki. Ez lesz az ideális cégautó!


Minap hoztunk tesztet a frissített Hyundai Elantráról. Az automataváltós 1.6 CRDi kapcsán felmerült, hogy az lenne az ideális cégautó, de a Hyundai rögtön cáfolt, megmutatta a Párizsi Autószalonon e hó végén, a közönség számára október elején bemutatkozó harmadik generációs i30 ötajtóst. Azt már most tudhatjuk róla, hogy a korábbinál 28 kilogrammal könnyebb és 22 százalékkal növelt merevségű a nyers karosszéria, és láthatjuk, hogy a dizájn sok-sok márkától merített. Peugeot 308 hatású az oldalnézet, a front viszont egyszerre audis, egyszerre Infiniti Q30-ra emlékeztető. Lám-lám, joggal mondható, hogy prémiumos.
Hirdetés

Teljesen új, a korábbinál sokkalta gusztusosabb, természetesen érintőképernyős, azon Apple CarPlay, illetve Android Auto által akár az okostelefonunkat is megjelenítő a műszerfal. A motorpaletta hozza a márkától már ismert 1,0 literes, 120 lóerős turbós benzinest, valamint egy 1.4-es, teljesen új, szintén turbós 140 lovast is, az alapmodell a 98 lóerős szívó 1.4-es marad. A dízelek kivétel nélkül 1,6 literesek, 95, 110 és 136 lóerősek lesznek. A váltók már alapáron is hatsebességesek, felárért (egyes motoroknál) hétfokozatú automaták.
Szinte biztosak lehetünk abban, hogy a ma már ebben a kategóriában is sztenderdnek számító automata reflektoros, akár LED fényszórós, vészfékezőrendszeres és távolságtartós tempomatos, holttérfigyelős, sávelhagyásgátlós biztonsági arzenál is meglesz a Hyundai új kompaktjában. Részletes műszaki adataira és felszereltség-infóira ugyanakkor még várnunk kell egy keveset. Egy biztos: érkezik belőle a Nürburgringen finomhangolt N sportváltozat - állítólag 250 lóerős 2,0 literes turbómotorral, és aligha fog elmaradni a kínálatból a már az előző generációkból is remek kombi, azaz CrossWagon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Olyan, mintha a Golf VII és Peugeot 308 lenne összegyúrva. Az előző sokkal szebb, különösen a kombi, szerintem a Mazda 3 és Alfa Giulietta után a legszebb kompakt volt. Kár érte, hátha az új Ceed sokkal szebb lesz.

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Lehet azt kellene csinálniuk, mint a Mercedes. Párhuzamosan értékesíteni egy sportosabb és egy konzervatívabb hűtőmaszkkal. Az talán még nem olyan nagy költség és szélesebb célközönséget célozhatnának meg.

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    A folyékony szobrászat bár valóban karakteresebb volt, de egyben megosztóbb is. A Hyundai úgy láthatta, hogy nagyobb vásárlóréteget lehet bevonzani azzal, ha a design-ban a semlegesebb irányvonalat követik. Egyébként volt arról szó, hogy dobják az i-vel kezdődő típusjelzéseket, de végül megtartották őket. Jobb is így, nem kell még nagyobb káosz szerintem:)

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Egyetértek én is az előttem szólókkal, külsőre az elődje szebb, különösen az orrész, túl nagy ez az “egybehűtőmaszk”, kevesebb krómmal és megfelelő színben mondjuk még ez is jó lehet, a hátulja viszont szép. A beltere tetszik, a kormánya gyönyörű, az viszont kár, hogy nincs teljesen beépítve a kijelző a műszerfalba, nekem ezek az “elálló” megoldások annyira nem jönnek be. Persze a gyakoribb, alacsonyabb felszereltségű modelleknél gondolom ez nem lesz probléma.

    Meglep, hogy megmaradt az i30 név, azt hittem, az ix35-Tucson mintájára elhagyják ezt a fajta típusjelölést.

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Olyan, mintha afféle “eszenciává” akarták volna sűríteni az összes Európában kapható kompaktot, és ez lett belőle. Egyet kell értenem az előttem szólókkal, a folyékony szobrászat jobb volt, de ez sem rossz. Felesleges most bármit is mondani, majd az eladási számok eldöntik a sorsát, de biztos, hogy nem lesz gond. Az új Cee’d meg valószínűleg majd egy felfújt Rio lesz.

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    nem mondanám, hogy a csúcsra ért a hunyadi, de az előző gen. szebb volt (még, ha nem is jön be személyesen ez a “folyékony” bohóckodás, de rossznak nem volt rossz). remélem nem ilyen lesz az N-es i30…..

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Kívülről kb, olyan unalmas, mint egy golf, kár, hogy ilyen lett. Gondolom kiszámolták, hogy így lehet majd a legtöbbet eladni belőle. Belül már jobban tetszik.

Vélemény, hozzászólás?