Elsumákolta a Splash frissítését a Suzuki
Új motorokkal fut az idén már 3 éves Suzuki Splash
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ésszerű döntést hoztak a Suzuki vezetői, a Swiftből ismert, a Splash korábbi 1,2-esénél izmosabb és takarékosabb benzinest tették kisebb modelljükbe is.
Úgy néz ki takarékoskodnak a hazai eladásainak zömét elvesztett Suzukinál. A 2008-óta kapható Splash ezúttal nem kap „kötelező 3 éves frissítést”, mindössze motorpalettáját gyúrták át, hogy az megfeleljen az Euro5 emissziós-normának.
Alapvetően változatlan, továbbra is 65 lóerős, 1 literes, háromhengeres alapgép, az 1,2-es viszont teljesen új, a tavaly érkezett Swiftből ismerős, változó szívó- és kipufogó-oldali szelepvezérlésű, mely 93 lóerejével 7 lóerővel izmosabb a Splash korábbi 1,2-esénél, 118 Newtonméter nyomatéka pedig néggyel több.
A motorpaletta Euro5-konformosításával a Fiat-eredetű, 1,25 literes turbódízel eltűnt a kínálatból – noha a Swiftből azt is át lehetett volna emelni Euro5-normával, a Suzuki ugyanarra jutott, mint például a Nissan a Micrával, vagy a Honda a Jazz-zel, miniautót fölöslegesnek tart viszonylag drága dízelmotorral árulni. Az új Splasht viszont már itthon is árulja, a Magyar Suzuki 20 éves évfordulója alkalmából 200 000 forintos kedvezménnyel, épp a még mindig elcsíphető kifutó Swift ára alá lőtt 2 348 000 forinttól.