Formailag még semmit sem tudni a következő Lancer Evóról, hajtáslánca azonban jelentős mértékben különbözhet a jelenlegitől
Még változatlanul fut a Mitsubishi Lancer Evo X, ám már minden bizonnyal készül az utódja. Egyedül a turbó az, ami biztosan megmarad az Evo hajtásában, ám a mostani, 2,0 literes, 290 lóerős benzines erőgépet minden bizonnyal nem láthatjuk viszont a következő generációban.
Erre utalt nyilatkozatával a márka elnöke, Osamu Masuko: „
A Lancer továbbra is a márka legerősebb modellje marad, de a piaci elvárások változásának megfelelően a következő generáció kibontakozásához az eddigiektől eltérő utat keresünk”.
Sporthibridként talán eltűnik a kétoldali, látványos kipufogóvég a Lancer faráról
Noha a Mitsubishi kínosan ügyelt arra, hogy nehogy valami konkrétumot szivárogtasson ki újdonsága kapcsán, több elemző is egyetért abban, hogy a márka sportos limuzinját dízel-hibrid hajtáslánc mozgatja majd, minden bizonnyal a mostaninál szerényebb, jó eséllyel 10 l/100 km alatti átlagos fogyasztással és jobb menetdinamikával. Az Evo XI 0-100 km/óra gyorsulása a jelenleginél mintegy 10 százalékkal rövidebbnek, 5 másodperc alattinak ígérkezik, szén-dioxid emissziója pedig állítólag 20 százalékkal, 200 g/km alá csökkenhet. Az elkövetkezendő két évben legfeljebb csak koncepcióként várható hibrid Evo természetesen elődjéhez hasonlóan a márka S-AWC nevű, állandó, de igény szerint változó osztásarányú, Torsen-differenciálműves összkerékhajtást alkalmazza majd, így továbbra is komoly élményautónak ígérkezik.