Lehetséges, hogy gőzmozdonyon dolgozik, s megszokta a jó meleget - Pascal Prokop mindenesetre fával, vaskályhában fűt 240-es kombi Volvójában
Sokféle átalakítás kapcsán akadt már ki az őrületméterünk, ez a mostani sem kevéssé megdöbbentő: a svájci mozdonyvezető, Pascal Prokop kikapta 1990-es Volvo 240 kombijából az anyósülést, és környezetbarát üzemeltetésű, bár biztonsági, különösen tűzbiztonsági szempontból nem túlzottan előnyös, fafűtéses kályhát szerelt a helyére.
Mint elmondta, azért találja praktikusabbnak ezt a megoldást az autó elektromos fűtése helyett, mert azután is masszívan ontja a meleget, hogy leállította az autót. Hogy ilyenkor miért nem megy inkább haza, és fűt be ott, arra maga Prokop adta meg a választ:
Ha fáradt vagyok, vagy sokat ittam, akkor szeretek az autóban aludni.
Tisztességesen rögzítette, s kellőképp leszigetelte a karosszériát fémlemezekkel a túlhevülés ellen, de azért megnéznénk, hogy a hazai felügyeletnél milyen eséllyel pályázna típusbizonyítványra
Mit lehet erre mondani? Gratulálunk leleményességéhez, és reméljük, annyit azért nem szokott inni, hogy lefekvés előtt elfelejtse becsukni a kályha ajtaját, de az még mindig nem világos, hogy a szuperprecíz, s erősen szabályzó svájci hatóságok hogyan adták jóváhagyásukat a projekthez? A csatolt videón azonban az átalakítás engedélyét is megmutatják, azaz a vasutas teljesen legálisan közlekedik kéményes, égő fa illatát eregető svéd kombijával.
Nálunk nyílván megengednék. Főleag annak tudatában, hogy egy típusazonos motorcserénél is csontra akarnak szopatni.