Ennyire keveset egyterű még nem evett
Új dízelekkel takarékoskodik a Renault Kangoo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Őszig, az elektromos verziók remélhető megérkezéséig is van miért Kangoo-t venni, hiszen kizöldültek a dízelei.
Az egyterűek és a furgonok között is kategória-legjobb fogyasztással és emisszióval érkező Kangoo 1.5 dCi Energy kivitelek közül először, néhány piacon már márciusban az erősebbik, a 90 lóerős (és 1750-es percenkénti fordulaton 200 Nm-es) kerül a boltokba - Franciaországban például Expressként, azaz áruszállítóként nettó 16 350 eurótól, személyautóként bruttó 19 300-tól. A 75 LE teljesítményű és 180 Nm nyomatékú kistestvér egy hónappal később nyugdíjazza az elődöt.
Ami még vonzóbbá teheti a technikailag egyebek mellett stop-start rendszert, fékenergia-visszanyerést és kipufogógáz-visszavezetést is alkalmazó, a Mégane- és Scénic-féle dCi 110 blokkból "butított" Energy motoros Kangoo-kat, az az, hogy olajcsere-periódusuk 30-ról 40 ezer km/2 évre nőtt. A sokat autózók tehát nem csak szerény fogyasztásáért, ritkára tervezett szervizjelenéséért is szerethetik majd a második negyedév elején a hazai piacra is várható egyterűt, illetve városi furgont.
És mennyit fogyasztanak ezek az új Zöld Dízelek?
Azt hiszem megköszönjük és inkább megvárjuk az elektromos változatot, mert az biztosan nem fogyaszt semennyit és nem is megy tönkre.
“Mondjuk nem érdekes, legalább a távolabbi jövőben is lesz munkánk.”
Na látod ezen van lényeg, ezért emelgetik a gyártók papíron állandóan a szervizperiódusok idejét, hogy majd később legyen munkájuk…. 🙂
Ritkára tervezett szerviz intervallum???
A mostani 1.5 dCi motorok is e miatt hullanak szét. Nem egy hajtókarcsapágy hibás
dCi-t javítottam már…..még a 30 ezres intervallum is sok, 80-100 ezres futásteljesítmény
fölött 10-15 ezrenként kellene olajat cserélni ezekben a blokkokban.
Mondjuk nem érdekes, legalább a távolabbi jövőben is lesz munkánk.