Két év múlva várhatjuk a Toyota első villanyautóját

Új akkumulátorfajtát hozhatnak a Toyota villanyautói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hibridek terén vezető Toyota eddig kivárt a villanyautók kapcsán, illetve még mindig vár egy kicsit, hogy aztán nagyot guríthasson.


Sokan és sokszor teszik fel a kérdést, hogy vajon miért nem kínál villanyautót a hibridek kapcsán egyértelműen piacvezető Toyota. A válasz kapcsán pedig tisztázni kell: van, illetve volt a Toyotának villanyautója. Limitált szériában készült az iQ és a RAV4 elektromos változata is, amikből épp azért nem vállalkozott a sorozatgyártásra a Toyota, mert túlzottan limitáltnak érezte hatótávjukat - akár a csaknem 500 kilométeres hatótávval bíró, alapvetően elektromos, de az áramot hidrogén üzemanyagcellájával termelő Miraihoz, akár a márka hibridjeihez képest. Ezért aztán a Toyota eddig valóban kivárt a villanyautók kapcsán, 2022-re pedig olyan új technológiájú, szilárd (solid state, azaz folyékony helyett szilárd elektrolitos) akkumulátorral szerelt villanyautókat ígér, amelyek a jelenleginél sokkalta gyorsabb, akár a belső égésű motoros autók tankolási idejéhez mérhető tölthetőséget ígérnek.
Hirdetés

Míg azonban az újfajta akkus elektromos Toyoták érkezése csak a következő évtizedben (2022 környékén, elsőként Japánban) várható, a Toyota a legfrissebb hírek szerint már 2019-ben elkezdi első nagy sorozatú villanyautójának gyártását, az akkumulátorok kapcsán forráshelynek számító Kínában. Állítólag a vagány C-HR alapjain (azaz a Toyota TNGA platformján) egy szintén crossover jellegű elektromos modellt várhatunk, a padló alá, helytakarékosan épített akkumulátorokkal. Míg korábban a konnektoros hibridekben és az üzemanyagcellás modellekben látta a jövő mobilitását a Toyota, tavaly egy dedikált cég alapításával rákapcsolt az elektromos autók fejlesztésére is, így a tervek aligha alaptalanok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    Már megint ezek a hányadék crossoverek!!! Miért nem árusítja a Toyota a Mirait??! Be ne álljanak már az ízlésdiktatúrát képviselő gyártók sorába? Akinek nem kell a crossover, miért nem veheti meg az ő számára megfelelő kialakítású, formájú Mirait??

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    Ennél több a legtöbb PHEV szabványban az is benne van hogy mekkora távot tud elmenni csak alaktromos autóként.
    Ezért kap az X5 zöld rendszámot, a Prius meg nem.

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    A BMW X5 xDrive40e képes csak elektromos módban is működni (néhány tíz km-t), illetve tölthető is külső forrásból. Ez igazsághoz azért ez is hozzátartozik….

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    Ez azért lehet magas mert a Toyota korán indult és eléggé felvizezett a kínálata (nem PHEV csak mild hibrid), ráadásul nem is árul rendes dízelt.

    Az USA PHEV zöld autók között 20% alatti a részesedése (második helyen a Volt mögött): [url]http://carsalesbase.com/us-sales-2017-q1-alternative-power-segment/[/url].

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    [url]“A hibridek terén vezető is erős túlzás.”[/url]
    2017 januárig a [b]12 millió[/b] világon eladott összes hibrid autóból a [b]Toyota[/b] kb. [b]10 milliót adott el[/b].

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    Az megvan, hogy a Priusnak már az előző verziójából is volt PHEV?

    A hibridek terén ma is a Toyota az etalon. Az, hogy sok gyártó az olcsóbb, váltóval összeépített villanymotorral építi a hibridjeit, az nem azt jelenti, hogy a Toyota lemaradt, hanem hogy a legtöbb gyártó nem akarja a Toyota szabadalmát megvenni.

  • 2017.10.27. at 16:05
    Permalink

    Épp az elmúlt hónapokban volt hír hogy a Toyota teljesen kiszállt a Teslából. Toyotát ismerve gondolom ebből a “kudarcból” is szép haszonnal szálltak ki. Együttműködésük gyöngye az a párezer darab villany RAV4 maradt…

Vélemény, hozzászólás?