Könnyen borítható a Toyota Hilux
Ugyanazzal a problémával küzd az új Hilux, mint elődje. Könnyen borul
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Néhány autóról legendás rénszarvasteszt videó kering a neten, az előző Toyota Hilux is közéjük tartozik. Az új sem vizsgázott jobban egy magazin tesztjén.
A Jepp Cherokee, vagy például az első Mercedes-Benz A-osztály is régóta híres arról, milyen csúnyán bukták el a független tesztelők által végrehajtott rénszarvastesztet. Nemrég a Jeep Renegade és a Dacia Duster is csúnyán vizsgázott, valamint a Porsche Macannak sem ment hiba nélkül. 2007-ben az akkor új Toyota Hilux közel volt hozzá, hogy tetőre kerüljön, most ugyanaz a svéd magazin, a Teknikens Värld tesztelte a legújabb generációs modellt. Egészen meglepődtek. Az új Hilux szinte ugyanazt produkálja az egymás után hirtelen oda-vissza történő sávváltáskor, mint a 9 évvel ezelőtti tesztautó. Ráadásul nem is kell hozzá túl nagy sebesség, 55-56 km/h-nál áll kétkerékre saját sávjába visszatéréskor, és még nem is volt megpakolva a plató. Viszonyításképpen néhány kategóriatárs tesztjét is hozzá fűzték. A Ford Ranger, vagy az Isuzu D-Max, a Volkswagen Amarok, a Nissan Navara, a Mitsubishi L200, de még a Dodge Ram is szépen vizsgázott, ráadásul magasabb sebességnél.
Igen,így is lehet nézni a problémát,de szerintem a mai világban senki sem fog kizárólág csak terepen közlekedni egy új pick-up-al.Amúgy lehet az is a probléma oka hogy az új Hiluxon az egyik lengéscsillapító a hátsó tengely elött van,a másik pedig a tengely hátánál,állítólag ezért ”komfortosabb”.De lehet hogy pont ezért kiszámíthatatlanabb.
Én erről az egészről azt gondolom hogy honnan is kellene megközelíteni ezt a kérdést.
Ez egy teherautó, volt valamikor, azok meg billegtek annyit is tudtak.
Ma már a Ford Ranger az etalon az első ilyen személyautó kategóriában futó az 5 csillagos töréstesztjével és az sem borul fel.
Mivel egyre többen közúton használják ezeket én is ehhez tartanék, tehát bízom benne hogy a toyota minimum módosít az esp-n, legalább ahol számbaveszik a svéd tesztet.
Ha viszont úgy nézek rá mint inkább terepjáró de személyautó is, talán az egyik de lehet a legkiválóbb azok közül is.
Új autóként ennyi pénzért elvárható hogy ne boruljon fel.
Én ugyanezt a manővert alkamaztam már többször,az ABS is erre van kitalálva,hogy fékezés közben legyen íranyítható az autó,na meg az ESP is besegít.
Na,szóval 18 éves voltam,estefelé elindultam a szüleim autójával (Audi A4 2.0i) csajozni.Akkoriban még gombos telefonok voltak,egy nagyon csendes utcán kellett keresztülmennem így hát félkézzel írtam az sms-t a csajnak,megírtam,megnyomtam az OK gombot és mikor felnézek elöttem pár méterre egy hatalmas halom homok a sávomban teljesen jelöletlenül,az utolsó pillanatban vettem észre,kb.60 km/h-val mehettem,tiszta reflexből hirtelen balrarántottam a kormányt majd vissza jobbra majd megint balra hogy ne sodródjon ki az autó,mindez a másodperc töredéke alatt.A homokdombot sikeresen kikerültem,csak egy enyhe horzsolás maradt a hátsó lökhárítón ahol enyhén súroltam a dombot.És a magas járdaszélhez sem ért az autó,pedig nagyon szük utca volt.Na mostmár,ha egy ilyen Hiluxban lettem volna talán felborultam volna és belekerülök a hírekbe,így simán megúsztam.És a randi is sikeres volt. 🙂
Lehet hogy nem fog tömegeket elriasztani,de néhány embert biztosan.Én ezek utan biztos nem venném meg,nekem fontos a biztonság.Egy 2016-os pick-up igenis legyen annyira stabil hogy ne boruljon fel (vagy váljon íranyítathatatlanná).
Mindenhol előfordulhat hogy valami miatt kitérőmanővert kell végezned. Amiért a Svédeknél fontos, az pont a Rénszarvas, mivel a 400 kilós állat esetén nem elütöd, hanem elsodorod a lábát, majd megkapod az agancsos 400 kilós testet a szélvédőre.
Kevés olyan eset van amikor ennyire fontos hogy ne menj neki frontálisan. Náluk ez egy elég komoly probléma, ezért is lett külön neve.
Ami pedig a Technikkens-t illelti ők már akasztottak ki mindent, Jeepet, Porschét, és újabb Mercedeseket is.Néha kicsit túl is tolják ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/12/08/megint_lesujtott_a_mercedes_totemallata[/url]), de ez nekik egy nagyon fontos dolog, ahogy Skandináviában, Kanadában vagy Alaszkában is.
Nálunk ez annyira nem fontos, mivel felénk nincsenek ilyen bestiák, felénk azt tanítják hogy inkább üsd el…
Ez Jo!
Ez a sved ujsagiro bagazs eleg hatasvadasz. Mennek a lajkokra, nezettsegre. Kiteszik az autokat a hatarra hulyen, hogy felhivjak a figyelemet egy szinte hihetetlen helyzetre, amikor olyan gyorsan kell rangatni a kormanyt amit foldi halando, najo atlagember meg se tudna csinalni.
Persze ez meg egy valos rizikofaktor kb. 1:10000-ben.
Legjobban az teccik hogy amikor Jens dumal az irodaban rengeteg mappa van mogotte mint egy ugyvedi irodaban, meg okoska szemuveg ami ad meg 5 iQ pontot kinezet alapjan. Tudjak hogy megy a showbiznic. 🙂
Szólhatna valaki a Szaudiaknak, hogy ezzel fel kéne borulni…
https://www.youtube.com/watch?v=rL7iIy8M8Jw
Nyilván ez nem fog tömegeket elriasztani a Hiluxtól, legfeljebb némelyest belerondít a bizonyítványába. Ahogy a cikkből is kiderül, a ravasz svédek többször bizonyították már, hogy “nem minden arany, ami fénylik”. Mindig is sokra tartottam a skandinávokat, az ilyen tesztjeik pedig különösen értékesek.