Tovább fogynak a nem feltöltött Porschék
Turbós boxermotorral frissültek az összkerekes 911-es Porschék is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A zuffenhauseni gyár frissítette a 911 Targát, a Carrera 4-et és a kabriót is, így azok már turbósak, kedvencünk, a GTS meg leköszönt.
Ahogy a Porsche 911 alapváltozata, a Carrera, úgy a család többi tagja is megkapta a félidős frissítést és vele a lényeget, a vadonatúj 3 literes, feltöltött boxermotort. A külső és a belső változások egyaránt ismertek a Carreráról. Átalakultak a lökhárítók és a lámpák. Az első fényszórók egymás fölött elhelyezett vetítőlencséi a Turbót idézik, a hátsó lámpák belső feléből kicsíptek egy kicsit és a mai divat szerint egyben múltidéző is lett a 911-es. A farrész felfogható főhajtásként a diszkókorszak sztárja, az 1978 és 1983 között készült 911 SC előtt.
A most bemutatott változatokban közös, hogy mind összkerékhajtású, így az alap Carreránál 44 milliméterel, azaz elég jelentősen ki van szélesítve a hátsó nyomtáv. Az öszkerekes verziók így akkorát terpesztenek, mint a pályára szánt GT3, ezzel nemcsak extra dögösen néznek ki, hanem az úttartásuk is még inkább remek. Újdonság, hogy az új turbós változatokhoz felárért elérhető a 911 Turbo és a GT3 aktív hátsókerék-kormányzása is, amivel a vezethetőség és a praktikum is javul. Egy hosszú ív is élvezetesebb, meg a parkolóhelyről kimanőverezni is könnyebb vele.
A Carrera 4, a Carrera 4 kabrió és a Targa 4 motorja bár lökettérfogatra kisebb, a dupla turbóval 350-ről 370 lóerő teljesítményűre nőtt, ugyanők S változatban pedig már 420 lóerősek. Ez mind szép és jó, csak egy bibi van. A még erősebb alapmotor miatt kikerült a kínálatból a csodálatos 911 Carrera GTS, ami 430 szívó lóerejével már nem adna elég pluszt. Ezzel két még atmoszférikus, azaz feltöltés nélküli 911-es maradt a kínálatban, a GT3 és a GT3 RS.