Két év múlva jön a kisebb, könnyebb, turbós Mazda MX-5
Turbómotorral jön a következő Mazda MX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A következő MX-5 generáció már csatlakozik a SkyActiv modellcsaládhoz, 1,3-as turbómotorja és S-platform padlólemeze is az új tervezési irányelvek alapján született.
Jó esély van rá, hogy a várhatóan 2014-ben piacra kerülő negyedik generációs Mazda MX-5-ös az eddigieknél kisebb, de turbófeltöltéses motorral érkezik. A korábbi 1,8 és kétliteres szívómotorokat a nemrég bevezetett SkyActiv motorcsalád 1,3 literes, négyhengeres turbóváltozata válthatja, és a mérnökökre az autó többi pontján is méret- és tömegcsökkentő módosítások várnak.
1989-ben 955 kg-os saját tömeggel jelent meg a világ legnépszerűbb roadstere, és állítólag a mérnökök most úgy állnak neki a munkának, hogy összesen 275 kg-ot faragnak le a jelenlegi modell 1075 kg-os saját tömegéből. A negyedik MX-5 így csupán 800 kg-ot nyomna a mérlegen, ami azt jelenti, hogy akár gyengébb motorral is szórakoztatóbb lehetne elődjénél. Ennek ellenére nem valószínű, hogy az 1,3-as turbó ne lenne képes 150-160 vagy akár több lóerő leadására is, de ettől függetlenül az autó minden pontját igyekeznek könnyebbé tenni. A váltóművet is megpróbálják olyan könnyeddé tenni, mint az első modellben volt, és a többi alkatrész is erre a sorsra jut, így a könnyebbé váló komponensek mellé a többi kiegészítőből is könnyebeket alkalmazhatnak: ezt a poént már a harmadik generációnál is ellőtték, de a mostani ambiciózus célkitűzés teljesítéséhez nem adódik más út. Az SkyActiv padlólemez hátsókerék-hajtású változatára, avagy az S-platformra épülő kétüléses keskenyebb is lesz elődeinél így kisebb homlokfelületének köszönhetően is csökken majd légellenállása. Megjelenés szempontjából az előző három generáció továbbfejlesztését várhatjuk, elsősorban a Tokióban most bemutatott Takeri által elsőként prezentált Kodo formatervezési irány alapelveit követve.
Gyönyörű!!!!