Kecskeméti autó debütált Las Vegasban
Továbbra is Kecskemét szülötte a Mercedes-Benz CLA
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A CLA már az első generációjával is kizárólag nálunk, Kecskeméten készült. Ez így marad a korábbinál nagyobb és jóval okosabb második nemzedéknél is. A négyajtós coupe debütált.
A Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) keretein belül mutatkozott be az elődjénél 4,8 centivel hosszabb, 5,3-mal szélesebb, ám a tükrökkel együtt már 3,3 centivel keskenyebb, 0,2 centivel alacsonyabb második generációs CLA. A limuzin négyajtós coupe, első nemzedéke is az Egyesült Államokban debütált, s akkora siker is lett, hogy a CLA-ból 2013-as megjelenése óta mintegy 750 ezer példány fogyott. Ott a Mercedes első kompakt modellje volt, a szegmens vevőinek kétharmadát szerezte meg, ráadásul sikeresen fiatalította a Mercedes vevőkörét, a CLA vásárlók ugyanis átlagosan 10 évvel fiatalabbak, mint a Mercedes egyéb modelljeié. Ez nyilván azért fontos, mert tovább élhetnek és maradhatnak a márka ügyfelei. Európában 2017-ben a CLA vevőinek 50 százalékát egyéb márkáktól csábították, s 75 százalékuk következő tervezett autójának is Mercedest jelölt meg.
Az új CLA mindazt tudja, amit az A-osztály, ugyanakkor limuzin formájával még jobb aerodinamikát hoz, s persze már a most debütált verzió is jelentősen nagyobb, 460 literes (a korábbinál mondjuk 10 literrel szerényebb) csomagteret ad, de jön majd az új Shooting Brake is. Megkapja - millió egyéb mellett - az MBUX beltér-asszisztenst, a gesztusvezérlést és a Hey Mercedes vezényszóval indítható hangvezérlést, az Augmented Reality funkciós navigációt és az összes sofőrsegédet is. Ami pedig nekünk a legfontosabb,
az új CLA továbbra is teljes mértékben magyar, kecskeméti modell lesz.
„A modell új generációját a lehető legmagasabb szintű intelligencia jegyében fejlesztettük tovább, a második generációs CLA ráadásul elődjénél is sportosabb és több érzelmet sugall. Az MBUX multimédia rendszerrel kiegészítve ez az autó új mércét állít fel kategóriájában.” - emelte ki Britta Seeger, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars értékesítésért és marketingért felelős vezetője. Az új CLA májustól lesz elérhető, a forgalmazás első évében jól felszerelt, kívül-belül egyedi Edition 1 kivitelben is.
Bár a CLA alapjait az A-osztály adja, MBUX rendszere például jelentősen fejlesztett, a Hey Mercedes hívószóra a korábbinál komplexebb kérések és parancsok megértését ígéri, reméljük, hogy magyar nyelven is alkalmas lesz erre. A hangvezérlés mellett intuitív funkciókat is hoz az új CLA, a beltső világítás például a lámpa felé nyúlva is felkapcsolható, de ha például az utasülés fölé nyúlunk, azt automatikusan megvilágítja. Az Energizing Coach nem csak az autó, akár a vele kompatibilis, s a sofőr által viselt okosóra alapján is alakíthatja a klíma, az ülés (akár masszázs) és az audiorendszer funkciókat, hogy az utazás a lehető legkevésbé legyen stresszes és fárasztó. Az utazási komfort meghatározója persze a fokozott zajszigetelés és az ismét bajnok, Cw=0,23-as alaktényező, valamint az S-osztályból származó Intelligent Drive (sofőrsegéd) arzenál is. A javított kamera- és radarrendszer már 500 méterre lát előre, továbbá a navigációs adatokat is figyeli a rendszer.
Minden CLA elöl-hátul független felfüggesztést kap, továbbá a biztonság és az NCAP minősítés érdekében alapáras lesz a sebességkorlátozó berendezés és az aktív sávtartó, valamint vészfékező elektronika is, ahogyan az első, oldalsó, függöny és vezetőoldali térdlégzsák is. LED fényszóróból kétfélét is kínál az új CLA, opcióként a hátsó lámpák is LED-esek lehetnek. Az Egyesült Államokban megejtett bemutatón egyelőre egyetlen motort jelöltek meg az új CLA kínálatából, a CLA 250 2,0 literes, 225 lóerős, 350 Nm nyomatékú turbós benzinesét, ami 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval 6,1-6,3 l/100 km kombinált fogyasztást ígér. Ez lesz a csúcsváltoztat, s bár nem írják, nyilván az új CLA is alapesetben elöl hajtó, opcióként 4Matic összkerékhajtással is rendelhető lesz, valamint az is borítékolható, hogy az A-osztályból ismert, a Renault-val közösen fejlesztett kisebb motorok is megjelennek majd benne.
Szèp ès sportos de az az oldalsó lekerekített ablakok emlèkeztetnek a Nissan primera közel 20 èvvel ezelőttire