Még inkább Renault lesz a Mercedes Citan
Tovább Kangoo-sodik a Mercedes-Benz Citan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault Kangoo Maxi változatával egyező nyújtott kivitelt és új Renault motorokat kap a Mercedes-Benz Citan. Hétülésesként is elérhető lesz.
Az eddig is Renault-féle, 75 és 90 lóerős 1.5 dCi motorokkal, szó szerint kompakt, 3937 mm hosszú, 2,4 köbméteres rakteret kínáló, valamint "hosszú" (a normál Renault Kangoo-val megegyező), 4321 mm hosszúságú és a szegmensben szokásos, 3,1 köbméteres rakteret adó verzióval kínált Mercedes-Benz Citan egy újabb, a Renault Kangoo Maxi megfelelőjének számító "Extra hosszú" kiadással jelentkezik. Ez utóbbi 3081 mm-es tengelytávval és 4705 mm-es hosszúsággal 3,8 köbméteres rakteret vagy személyszállítóként - jövő év tavaszától - akár hétüléses utasteret kínál.
Az új karosszériaforma mellé két új motor is érkezik, a benzines a Renault 1.2 TCe egységének megfelelő, turbós, 115 lóerős benzines, amely Citan 112 néven lesz elérhető. A dízelpaletta csúcsára pedig a Renault 110 lóerős 1.5 dCi turbódízele jön. A Citan 111 CDI 240 Nm nyomatékával a kínálat legjobb rugalmasságát adó verziója, de teljesítményével, 11,7 másodperces 100 km/órára gyorsulásával (szemben a 111 CDI 12,3 másodpercesével) és 173 km/órás végsebességével (111 CDI: 170 km/óra) is a paletta bajnokának ígérkezik. Igaz, hiába takarékos papíron (vegyes fogyasztás: 6,1 l/100 km), a 111 CDI 4,4 literes vonatkozó értékével még inkább aszkéta. Míg a Citan korábbi motorjai 5 fokozatú kézi váltósak, a két új motor egységesen hatsebességeseket kap.