Tokió legzöldebbje bordó: a Honda Clarity Fuel Cell

Tokióban bemutatták a Honda Clarity Fuel Cell üzemanyagcellás autót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota Mirai után a Honda is elkészítette új tüzelőanyag-cellás autóját. Jó hír, hogy ez legalább nem néz ki víziszörnynek.


Jövőre lehet már kapni, most meg hivatalosan is bemutatták és elárulták a legfőbb adatait is. Itt a Honda Clarity Fuel Cell, ami a 44. Tokiói autószalon Honda standjának legnagyobb sztárja. A Honda a Mirait már kínáló Toyota mögött a második japán gyártó, ami hidrogénhajtású üzemanyagcellás típust küld az útra. A Honda hosszú nevű Clarity Fuel Cellje is egy szedán, hossza 4,895 méter, szélessége 1,875, a magassága meg 1,475. Ötszemélyes az utastere, és a méreteihez relatíve tágas belteret úgy tudták kialakítani, hogy a hajtáslánc eleminek méretén ott faragtak, ahol csak tudtak. A Honda szerint így a hidrogéncellás erőgép nem nagyobb, mint egy szokványos V6-os motor.
Hirdetés


A Clarity Fuel Cell első fotóit már szeptember legvégén megmutatták, de eddig nem tudtuk, pontosan mi is különbözteti meg technikailag a korábbi FCX Clarity nevű, hasonló felépítésű kocsitól. A forma abszolút másodlagos, annál fontosabb, hogy a beépített cellák vastagsága 1 milliméterrel, azaz 20 százalékkal csökkent. Az egész csomag méretén így 33 százalékot tudtak csökkenteni, de a teljesítmény 177 lóerőre nőtt. A hidrogéntank 70 MPa nyomású, így 700 kilométer a hatótáv. A töltése teljes kiürülés esetén is csak három perc, ami nagyjából megegyezik egy átlagos autó benzintankjának a feltöltésével. Már csak kutak kellenének, ahol abrakolni lehet a lovat. A Honda jövőre kezdi meg újdonságának értékesítését, és a tervek szerint Európa bizonyos piacaira is eljuthat a Clarity Fuel Cell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Te a VW XL1-nél addig csűrnéd-csavarnád a dolgokat, mire az lenne a végeredmény, hogy szép és kéne…Meggondolatlan butaság 20-30 évre előre jósolni. Mesélj, ha neked sikerült, mit látsz az üveggömbben? A VW működni fog még?:)

    Kezdek felpukkadni a sok kólától:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    [i]“… de mint minden állításodat, ezt is igyekeztél tőled elvárhatóan fennhangon közölni.”[/i]
    Mit állítottam? Hogy szívesen várok 20-30 évet. Ebben mi fennhangú? Kifejted? 😀

    Azon kívül, hogy téged csak az mozgat -bevallottan- hogy én ne érezzem jól magam. Ugye?
    😀

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Az autóiparban a távoli jóslatoknak kb. semmi értelme, 2-3 évre előre sem mernék jósolgatni. A VW-botrány is derült égből jött, pár év múlva emiatt már nem lesz dízel-Merci. Ezt ki tudta volna megjósolni? Voltak előjelei, hogy a dízeltechnikában már több nincs, de mindenki azt hitte, hogy idővel szépen-lassan lecseng, kikopik, nem pedig hogy egy botrány majd hirtelen betesz neki…
    Lehet, hogy meg se érjük azt a kort, ezért sem értelek, de mint minden állításodat, ezt is igyekeztél tőled elvárhatóan fennhangon közölni. Majd 20-30 év múlva megdumáljuk a dolgot – de aztán itt legyél ám:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    szerintem sem, szerintem inkább egy rakás kutyaguminak. aki azt az ocsmány designt veszi, tutkó, h izlésről nem beszélhetünk az esetében…még az új prius is jobb, pedig már az is rettenetesen csúnya.
    mondhatnánk azt egyébként, hogy munkagépnek jó,jó nenézzük a formáját, de ez erős túlzás lenne ebben az esetbe. hisz se kúthálózat, se semmi ahhoz, hogy ezek munkagépek legyenek. plusz 700 gyúlékony bár van a segged alatt, aki azt munkagépnek veszi, az rettenetesen bátor vagy szimplán hülye 😀

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Ezért írtam, hogy én szívesen várok még akár 20-30 évet is, gondolom elolvastad, megértetted. Szerintem még neked is ment. Ne okozz csalódást.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    [i]“Már csak kutak kellenének, ahol abrakolni lehet a lovat.”[/i]

    Meg hidrogén. De óh jaj, abból szinte semennyi sincs elérhető közelségben. Egyszóval se üzemanyag se töltőhálózat, ez így tipikusan a hülyének is megéri, sőt csak azoknak kategóriája.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    A “citroenes” hátsó kerékív elég fura egy Hondától…Az enteriőr viszont meglepően konzervatív, főleg a Miraihoz képest. Jó, hogy nem egymást koppintották – mindkettőnek megvan a maga elképzelése erről az “útról”, és ez így van jól. Vajon ki lesz a következő? Saját tipp: Hyundai.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    “Jó hír, hogy ez legalább nem néz ki víziszörnynek.” Szerintem egyáltalán nem néz ki a Toyota Mirai vízi szörnynek.
    Persze ez a Honda Clarity is tetszetős. A Mirainak az utastere magasan szebb lett, kiforrottabb kontrasztokat ad, színben, formában is.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    A VW XL1-ese bizonyítja(bár az nem Fuel Cell), hogy tényleg, valóban gyönyörűek az európai “próbálkozások”. Esetleg, ne adj’ Isten, gondoltál-e már arra, hogy ezek az autók OKKAL kaptak/kapnak ilyen design-t?

    Mondják, hogy ronda a Prius…miért a Volt/Ampera páros szebb? Az nem is japán…de volt a GM-nek a ’90-es években az EV1-ese, érdekes, az is hasonló külsejű. Mondd meg a tutkót most is!

    30 év…Kína mindent és mindenkit megesz addigra, de ha ettől el is tekintünk, az európai gyárak helyét már rég sóval hintették be:)

    Kólával a kezemben hallgatlak. Burp:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Háááát, a B oszloptól hátrafelé ez is egy vizuális harakiri.Csak gratulálni tudok a sárgáknak amiért európában kivezetik az esztétikus,karakteres Accordot,és helyette “ezt” az izét akarják eladni.Nooooráááális????

Vélemény, hozzászólás?