A Wankel újra élni fog! Mazda RX-Vision Concept
Tokióban bemutatkozott a Wankel-motoros Mazda RX-Vision Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem tudni, mik a specifikációi a Mazda tanulmányának, de a forma és az egzotikus Skyactiv-R Wankel-motor is érdekessé teszi.
A Mazda a Tokiói Autószalonon megmutatta végre a már rég várt RX-Vision koncepciót. Mazda is, menő is, formás is, de a legfontosabb ebben mégis az, hogy a Renesis után új, Wankel elven működő forgódugattyús motorcsaládon dolgozik a Mazda. A tanulmány a már ismert Kodo dizájnnyelv szerint megrajzolt sportkocsi, ami a Mazda szerint sokkal inkább terv a jövőre, mintsem realitás. Bár a technikai specifikációról egyelőre nem árultak el sokat a japánok, mégis megér ez a forma némi időzést. Agresszív az orr-rész a már megszokott formájú Mazda hűtőmaszkkal, apró fényszórókkal és jókora szplitterrel (alsó légterelővel).
A hosszú motorházhoz illik az erősen döntött szélvédő és a méretes könnyűfémfelni is. Kopoltyú jutott a motorházra és a sárvédőkre, de látványos a diffúzor és a dupla kipufogó is. A modern külső mellett a minimalista belső is igen ütős. A háromküllős kormány mögött bőrbe húzott műszerfal és egyedi óracsoport határozza meg a hangulatát. A pedálok fémek, a dekorelemek között meg ott a ma divatos karbonszálas műanyag. A Mazda újdonságát a Skyactiv-R forgótárcsás motor hajtja.
Hogy hány tárcsás és mekkora kamratérfogatú az új Wankel, nem tudni, ahogy az erejét sem. Ennél többet sejtet a Mazda közleményéből az a kitétel, hogy sosem álltak le a kutatással, sem a fejlesztéssel - céljuk a Wankel-motor életben tartása. A Mazda folytatja árral szembeni és egyben többfrontos küzdelmét. A Skyactiv-R technológiával talán az alapvetően elbaltázott, tömítetlenségi problémáikat folyton maguk előtt görgető forgótárcsás motorok is jobbak lehetnek. Az RX-Vision Concept ezt az igyekezetet hivatott bemutatni. Hogy sorozatban mikor készülhet az új Wankel, azt még nem tudni.
Jön a pénzzel kérkedés – nem kellett rá sokáig várni. Ezzel ismered be, hogy alulmaradtál a vitában. Ismerős – és egyben – lejárt lemez. Vegyél a sarki boltban egy kis jómodort…Jaj, nehogy nekem nekiállj készülődni!:)
Miért támadnám? Egyik sincs még itt. Olyanokról te szeretsz beszélgetni, amik nem léteznek.
Majd ha itt lesznek, akkor csacsogunk róluk. Én majd kipróbálom mindet, neked meg csorog a nyálad.
Addig avasd a királyaidat. Naponta legalább 5-öt. Mind legyen koreai meg japán. Királyokat csak ők adtak az autógyártásnak, mint tudjuk.
😀
Nem avatok, de örülök, hogy lesz új Wankel-Mazda, új Supra és új NSX. A régi idők Japánja újra támad. Komoly érvekkel kell jönnöd, hogy ezeket támadhasd, úgyhogy egy időre vonulj vissza és törd a fejedet:) Aztán várunk vissza(vagy nem:)…
Avass is gyorsan egy királyt, az neked könnyen megy!
A belseje egyébként pazar.
Szurkolok nekik, de nem tudom mennyit fog segíteni azon a motoron a skyactive technológia. Attól szerintem még ugyanúgy megmaradnak a problémái sajnos.
Az jó, ha tovább él a Wankel, csak a típushibái haljanak ki:)