Sokat várva, formailag óvatosan frissül az Opel Insignia
Több mint 5 év után új arcot ölt az Opel Insignia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szeptemberben debütál, de már most láthatjuk a külsejével csak enyhén, belsejével jelentősebben megújuló Opel Insigniát.
Most viszont igen, Frankfurtban debütál a kívülről végre megújuló Insignia. Új fényszórókkal, új hátsó lámpákkal, természetesen elöl-hátul új lökhárítókkal és a korábbinál is nagyobb hűtőmaszkkal. Friss színek és felnik szintén lesznek a kínálatban, de a legfontosabb talán, hogy a műszerfal is megújul, sokkal kevesebb gomb lesz rajta. A középkonzolon ugyanis 8 colos érintőképernyőről lesz vezérelhető a hifi és a navigáció, alatta méretes gombokkal szabályozható a klíma. Frissek a műszerpanelek is, nem csak a tipográfia módosult, egy-egy kisebb óra is új helyre került, s melléjük magunk válogathatjuk, hogy a navigáció, a rádió vagy akár okostelefonunk adatai közül jelenjen-e meg valami.
Ha csak kevéssé, de megújulnak az ajtókárpitok is, s a kardánboxon is új az érintésérzékeny, a középkonzoli kijelzőhöz hasonlóan a fedélzeti szórakoztató-rendszerben barangoltató tapipad is. Persze extraként, ahogyan az áthangolt, elöl MacPherson, hátul multilink futóműhöz kérhető adaptív és hangolható lengéscsillapítás is.
A motorpalettáról egyelőre az ismert, hogy 110-325 lóerő közötti egységek szerepelnek rajta. A csúcs nyilvánvalóan a 2,8 literes, V6-os biturbó OPC a benzineseknél, a dízeleknél pedig a szintén kettős turbós, 195 lóerős 2,0 literes. Ugyanakkora dízel egyetlen feltöltővel 120 és 140 lóerővel, benzines 250 lóerővel lesz elérhető. Választható lesz az itthon gyártott, 125 és 170 lóerős 1.6 SIDI turbó is, dízelből viszont egyelőre nincs hír az új 1,6-os megjelenéséről, az Opel a 2,0 literesek (Stop/Starttal) 3,7, Sports Tourer kombiként 3,9 literes vegyes fogyasztását hirdeti, takarékossági alternatívaként pedig az 1,4 literes, turbós és egyben LPG-s verziót említi még 7,6-7,9 l/100 km fogyasztással és 129 g/km CO2-emisszióval.
Az erőteljesen frissített Insignia szeptemberi, a Frankfurti Autószalonon tartott debütálása után nem sokkal a hazai piacon is várható lesz, árában érezhető változás nem várható, a kifutó példányok azonban akciós árukkal jóval olcsóbbak lehetnek, mint az ősztől érkező frissek.
Így elk.ni ezt a belsőt. Nem is tudok mit mondani. Ocsmány japánautós lett az egész műszerfal. Kár érte, pedig milyen szép autó volt…
Ezzel az új hűtőráccsal nagyon hajaz a pofája a volt Vectrara. A középkonzol jóval átláthatóbb lett, ez a metál zöld meg nagyon király. Kíváncsi vagyok vajon vettek-e el az új motorok ennek a bálna súlyából valamit, ez a dízel téma is érdekes, lehet jogi akadálya van, hogy nem kaphat új szívet a kocsi a FIAT miatt esetleg?