Íme minden idők legtakarékosabb Renault-ja
Tíz év múlva ilyen lehet egy kisautó: Renault Eolab
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault szerint 10 év múlva még mindig lesz benzinmotor az autókban, ám egy kisautó étvágya 1 l/100 km értékre apadhat.
Noha a tanulmányautók szinte sosem valósulnak meg teljes egészükben, jellemzően egy néhány éven belül piacra kerülő modellt vetítenek elő. A Renault azonban másként tesz a Párizsi Autószalonon október elején már teljes valójában kiállításra kerülő, most megmutatott Eolab koncepciómodellel. Ez a tanulmány a Renault elképzelését mutatja arról, hogy milyen lehet majd 10 év múlva egy kisautó.
Méretadatok egyelőre nincsenek, az viszont jól látható, hogy a Hyundai Velosterhez hasonlóan a sofőr oldalán egyetlen, az utasén két, egymással szembe nyíló ajtó van a független négyüléses utasterű Eolabon. A panorámatetős, meredek farú karosszéria is egyedi, de még érdekesebb a hajtáslánc. Az 1 l/100 km-esnek és 22 g/km CO2 emissziójúnak mondott ciklus szerinti étvágy ugyanis egyértelműen arra irányítja a figyelmet. A Renault szerint 10 év múlva is lesz benzinmotor az autókban, az Eolab gépházába 1,0 literes, 75 lóerős, 95 Nm nyomatékú szívó benzinmotor kerül (az elképzelések szerint) és van benne egy 67 lóerős, 200 Nm állandó nyomatékú villanymotor is. Váltója 3 fokozatú, kuplung nélküli, s a villanymotort is magába foglaló. Utóbbit 6,7 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja, a hibridrendszer kombinált teljesítménye 122 lóerő, azaz az egységesen az első kerekeket hajtó motorok ereje részint összeadódik. A konnektorból tölthető hibrid 60 kilométert tud megtenni emissziómentesen, utána és 120 km/órás tempó felett mindenképp jár a villanymotor is. Ami pedig a fogyasztást illeti: az 1 l/100 km érték telített akkukkal indulva értendő, akkor 60 kilométert emissziómentesen, majd 40 kilométert 1 liter benzinnel tesz meg, lemerült akkumulátor esetén 2,5 liter üzemanyag is kell 100 kilométerre, ami még mindig igen barátságos érték.
A rekord alacsony fogyasztási érték nyilvánvalóan a mérési ciklusnak is köszönhető, amúgy egyik pillére a jelentős (egy mai Clióhoz mérten 400 kilogrammos) tömegcsökkentés. Alumínium-magnézium a karosszéria, valamint a maiaknál vékonyabb, szerényebb tömegű, de hasonló jellemzőket adó üvegek használatával és temérdek egyéb - már ma elérhető, persze még nagyon nem olcsó - részletmegoldással mindössze 955 kilogramm a kétmotoros, lítium-ion akkumulátoros Eolab tömege. Légellenállási együtthatója (Cd=0,235) mintegy 30%-kal jobb a Clióénál. Kötelező kör, hogy LED-esek a fényszórók, érintőképernyős a középkonzol. A lényeg az apasztott fogyasztás, ha bejön a Renault elképzelése, növekvő üzemanyagárak mellett sem lesz 10 év múlva a mainál sokkal drágább az autózás. Jegyezzük meg, ma sem olcsó.