Jönnek az összkerekes Teslák, akár 3,2 másodperces gyorsulással

Tesla Model S P85D: két motorral és 700 lóerővel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elon Muskot tényleg az ufók hozták. A Tesla S-be beraktak még egy motort, így összkerekes és már 700 lóerős. Ja, majd vezeti is önmagát.


Nem dízel, a D a Tesla Model S P85D nevében a kétmotorosságra (duális hajtás) utal. A Model S eddig sem volt gyenge autó: 306 és 421 lóerő közötti rendszerteljesítménnyel lehetett megvenni. Most Elon Musk cége bemutatta az abszolút csúcsváltozatot. A Model S P85D változatánál az összkerékhajtást nyomatékelosztó rendszer és kardántengelyek helyett két villanymotorral oldották meg, építettek egyet az első tengelyre is. Az elöl is kaparó Teslát nem csak attól jobb vezetni, hogy a négykerék-hajtással menetdinamikailag jobban viselkedik, de a 221 lóerős elülső motorral a puszta ereje is jócskán megnőtt: 700 lóerős lett. Tömege nőtt ugyan, de az eloszlás 50:50 arányú lett a tengelyek között.
Hirdetés


A Tesla Model S legerősebb változata Porsche és Ferrari színvonalon gyorsul: 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A német luxusautók sztenderdjét is tudja, a végsebessége 250 km/óra. A Tesla ígérete szerint nem csak csúcsteljesítményű Teslát lehet majd kapni összkerekesként, hanem lesz egy elöl-hátul 188 (azaz 376 lóerős) P85D variáns is. Ha nem csak a túlerő, hanem a 85 kWh kapacitású akkumulátor sem kell, akkor megoldás a 60D változat 60 kWh-s akkuval.
Az összkerékhajtásos kivitel ára 4 ezer dollárral több, mint a hátsókerekes variánsoké, ami az erőtöbbletet is figyelembe véve nem egy rossz ár. Sőt, két motorral a fokozott visszatermelés miatt az autók hatótávja is több: a legerősebb P85D 275 mérföldes (440 km) hatótávot ígér 65 mph (104 km/h) sebességgel. Az új hajtáslánc mellett a Tesla egy 360 fokos kameraképpel dolgozó vezetéstámogató rendszert is bemutatott. Gyakorlatilag a félautomata járműnél tartanak most, 5 évre teszik a teljesen önvezető autókat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:39
    Permalink

    Tulajdonképpen semmi különös nem történt, hasonló a helyzet mint 17 év óta a hibridek területén a Prius-al, a király tovább uralkodik.
    A fosszilis majmok meg egyre gyorsabb ütemben kapkodják befelé a szívgyógyszerüket. 🙂

Vélemény, hozzászólás?