Októbertől kaphatók itthon a Renault villanyautói
Teríti idei lapjait a Renault
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavalyi piaci eredményeire büszke Renault több újdonságot, és nem utolsósorban villanyautókat ígér a hazai piacra is.
A "franciák" három modellje is bekerült a 10 legnépszerűbb személyautó közé, hiszen a Renault Mégane a hatodik, a Fluence a nyolcadik, míg a Dacia Duster szabadidő-autó a tizedik legkeresettebb modell volt tavaly, és nem mellesleg kategóriájában is bestseller lett. Kategóriaelsőséget az egyterűek között is magáénak tudhatja a Renault: az első generációjával 1996-ban érkezett és 1997-ben megjelent Scénic megtartotta a szegmens legnépszerűbbje címet.
A jelenlegi legnagyobb piacaként - bár csökkenő mértékben, de - továbbra is Európát jegyző Renault az idei évben is számos ütőkártyát bevet pozíciója erősítéséhez. A frissített Scénic 4 690 000 forintos akciós (gyári finanszírozással 4 290 000 forintos) alapárral már itthon van. Az újdonság részleteiről korábban írtunk, a kétféle (normál és Grand), utóbbival ízlés és igények szerint 5, 7 üléses kialakítással kapható egyterű két új motort, 1,6 literes, 130 lóerős dCi turbódízelt és 1,2 literes, 115 lóerős TCe benzinest vet be - utóbbi némi késleltetéssel érkezik majd a piacra. Miként azt Rosta Gergelytől, a Renault Hungária marketing menedzserétől megtudtuk, a frissített motorpark által a vevők immár nem csupán a jól bevált 1,5 literes dCi-t választhatják kedvező fogyasztással, így míg korábban utóbbi adta a Scénic-eladások zömét, most érezhetően nőtt a kereslet a többi motor iránt is. A hosszított Grand Scénic esetében már az 1,6 literes, a Renault új, Energy-motorcsaládjába tartozó dízelmotorja a legkeresettebb. Míg korábban benzines Scénic iránt minimális kereslet mutatkozott, az 1,2 literes, az 1,6 dízelhez hasonlóan stop-start elektronikás turbós benzines iránt is élénk érdeklődés figyelhető meg.
A már kapható Scénic után hamarosan érkezik az előbb említett új motorokat bevető, RS-csúcsverziójával 265 lóerősre izmosodó Mégane, melyben az elsőként a Scénicben debütáló Visio System, azaz sávtartó asszisztenst és automata reflektorkapcsolást is bevető elektronika is helyet kap. Ősszel jön majd a gyári képről még nem ismert Clio IV, s akkor, október magasságában jelennek majd meg a hazai piacon a Renault Nyugat-Európában már most kapható villanyautói, azaz az emissziómentes Fluence Z.E. és Kangoo Z.E. modellcsalád . Utóbbiak értékesítésére és szervizelésére kezdetben egy budapesti márkaszerviz fog szakosodni. Mivel a Renault konstrukciójában az akkumulátor nem lesz az eladott autó része, hanem az lízingszerződéssel lesz elérhető, a márka villanyautói jó eséllyel a legolcsóbbak lesznek - ami szinte bebiztosítja az újabb szegmensvezetői címet a franciák számára.