Új Mazda2: februárban jön, a dízel 3,4 l/100 km fogyasztású

Teljesen Skyactiv, nagyon takarékos az új Mazda2

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már idén fel fog tűnni néhány helyen, a piacra azonban csak jövőre fut be a teljesen Skyactiv technológiás, tömegcsökkentett és új Mazda2.

Bár korábban már láthattuk a Mazda2-est, Párizsban nem szerepelt a Mazda standján. Helyette több regionális rendezvényen leplezik majd le a modellt még az idei évben. Az új, már minden ízében, csökkentett tömegű karosszériájával, futóművével, váltóival és motorjaival is Skyactiv technológiás Mazda2 a piacra jövő februárban fog befutni, legfontosabb műszaki adatait azonban már most elárulta a Mazda.
Hirdetés

A gyártó szerint okos, kényelmes és magabiztos az új Mazda2. Saját tömege 970 kilogrammról startol, hosszúsága (4060 mm) és tengelytávja (2570 mm) egyaránt a kategória határait feszegető, így tágas utasteret várhatunk. Ellátmányában a kategóriában szokatlan tételek, például head-up display, holttérfigyelő és HMI-vezérlőtárcsa is megtalálhatóak lesznek.
Mazda2, 2015 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm]
4060 1695 1495 2570

Motorkínálata négytagú, három benzines és egy dízel közül lehet majd választani. A benzinesek sem torkosak, a hatfokozatú váltós csúcsverzióhoz kondenzátoros (i-ELOOP) fékenergia-hasznosítás és stop-start csatlakozik. A 105 lóerős dízel szintén hatsebességes váltót kap, vegyes fogyasztási értéke pedig mindössze 3,4 l/100 km, CO2 emissziója 89 g/km. A kombinált fogyasztások a benzineseknél is rendre 5 liter alatt maradnak, a CO2 emisszió nem lépi túl a 115 g/km értéket.
Mazda2, 2015 - kínálat
Skyactiv-G 1.5 (75 LE) Skyactiv-G 1.5 (90 LE) Skyactiv-G 1.5 i-ELOOP (115 LE) Skyactiv-D 1.5 (105 LE)
Emisszió Euro6 Euro6 Euro6 Euro6
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 (automata/6) kézi/6 kézi/6
Teljesítmény [LE] 75 (6000) 90 (6000) 115 (6000) 105 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 135 (3800) 148 (4000) 148 (4000) 220 (1400-3200)
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 4,7 4,5 (4,8) 4,9 3,4
CO2-kibocsátás [g/km] 110 105 (112) 115 89

A futóművet és a kormányzást a Mazdától megszokott vezetési élményt adónak mondják, állítólag egy kis Jinba-Ittai (ló és lovas egysége) érzést is elrejtették a kisautóban a fejlesztők, akik az intuíciót már minden bizonnyal az új MX-5-ből merítették.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Átpörgettem a képgalériát. A dizájnt egy kicsit eltúlzottnak érzem de amúgy bejövős. Nagyon kellett már a Mazdának egy kisautó amivel érdemben is lehet keresni. Remélem jól lövik majd be az árát.

    Ezek is még szívóbenzines motorok lesznek ugye?

Vélemény, hozzászólás?