Villany Niro a Kia „konyhájáról” – 485 kilométeres hatótávval

Teljesen elektromos hajtású Nirót mutatott be a Kia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kia bemutatta első tisztán elektromos hajtású crossoverét eNiro néven, amelynek stílusosan Robert De Niro lesz a nagykövete.


Lényegében a piacról eltűnő Soul EV utódjának is tekinthető a jóval modernebb e-Niro, amelyet egész Európában az Oscar-díjas színész, Robert de Niro népszerűsít majd. Természetesen az e-Nirót jól láthatóan próbálják megkülönböztetni testvérmodelljeitől, ezért új rajzolatú lökhárítót kapott elöl és hátul egyaránt. Az autó tíz színben lesz választható, ám mindegyiken élénk kék díszbetétek jelzik majd a villanyhajtást. Emellett a „tigrisorr” maszk is új, mögötte pedig a töltőcsatlakozó rejtőzik.
Hirdetés

A villanyhajtású Niróban az utastér is megváltozott egy kicsit. A váltókar helyett üzemmódváltó forgókapcsoló található a központi könyöktámaszig húzódó panelen. Ugyanitt kapott helyet az elektromos rögzítőfék, az ülésfűtés- és szellőztetés, a kormányfűtés, a menetmód-választó, és a parkolóradar gombja is, valamint az “Auto Hold” kapcsolója. Mivel az új hajtáslánc nem igényel terjedelmes váltóalagutat, ezért annak helyén nagyobb tárolórekeszt tudtak kialakítani.

Az e-Niróban 204 lóerős és 395 Nn nyomatékú villanymotor dolgozik, amelyhez 64 kWh-s akkucsomag társul. Ezzel 0-ról 100 km/h-ra csupán 7,8 másodperc alatt gyorsul az autó. Ám rendelhető kisebb teljesítményű erőforrással is, amely 136 lóerős, de szintén 395 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, viszont az akkucsomagja csak 39,2 kWh-s. Persze így sem lassú, hiszen a százas sprintet 9,8 másodperc alatt teljesíti. A nagyobb akkucsomagos változat 485 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, ám ez az érték városban akár 615 kilométer is lehet a lassításokkor foganatosított visszatöltéseknek köszönhetően. A kisebb akkucsomagos változat pedig 312 kilométer távolságba képes eljutni egy feltöltéssel. A töltés ideje sem vészes, hiszen gyorstöltővel 54 perc alatt 80 százalékosra tölthetők az akksik.

Bizonyos európai piacokon a modell már 2018 végén kapható lesz, a Kia általános, hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával, amely természetesen az akkumulátorra és a villanymotorra is kiterjed, nálunk egyelőre a jövő évi piacra lépés is csak remény.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?