Retteghetnek a teherautósok, elsőként ők kaphatnak útdíjat, ami aztán minden termék, illetve szolgáltatás árába beépül majd
Nem tudjuk, hogy mi valósul meg előbb, a 4-es Metró vagy az EU-támogatásához vállalt budapesti dugódíj, miként annak részletei sem ismertek. Az azonban már sokszorosan igen, hogy nélküle, illetve egyéb, a BKV-nak külsőleg bevételt termelő intézkedés nélkül a Budapesti Közlekedési Központ nem tartja működőképesnek a közlekedési vállalatot, s maga Tarlós István, Budapest főpolgármestere is többször
vizionálta már a BKV leállását.
A legújabb információ - melyet a Világgazdaság tett közzé a Kormányszóvivői Iroda közlése alapján - most csupán annyi, hogy minden egyes tárca megtette a költségvetési kiigazításokról szóló javaslatait, miután a kormány összeg említése nélkül, de februárban felszólította az érintetteket, hogy nyújtsák be ötleteiket, miként spórolható meg némi pénz idén és jövőre a fővárosi tömegközlekedés és a gyógyszerkassza átalakításával, valamint az elektronikus útdíj 2013. júliusi bevezetésével.
Nem tűnik elkerülhetőnek a dugódíj, ám még semmi konkrétumot sem tudunk róla
Javaslatok tehát vannak, ahogyan azok már korábban is szép számmal voltak, ám arról egyelőre nincs információ, hogy milyen megoldás születik a BKV finanszírozására, milyen módon (behajtási díjjal vagy útdíjjal) járulnak-e majd a tömegközlekedés fenntartásához az autósok. A korábban felvetett, minden autós által fizetendő, matrica alapú fővárosi útdíjat gyakorlatilag minden illetékes cáfolta már, a Világgazdaság az index.hu korábbi információját idézi, mely szerint útdíjat a teherautóknak kellene fizetniük, digitális nyomkövetéssel, kilométerenként kezdetben 20 forintot, később akár a dupláját. E rendszer kiépítése állítólag 50 milliárdot tenne ki, de hamar visszajönne, első teljes évben csaknem 90 milliárd profitot várnának tőle. A
dugó, hivatalos nevén behajtási díjról egyelőre csupán azt tudjuk, hogy lesz. Erőteljesen bízunk benne, hogy kilométerre vetítve nem lesz a teherautókénál magasabb.
Ezzel csak annyi a gond hogy minden áru amit a teherautókkal szállítanak drágulni fog.
Először az M0-ás déli szektorát kellene rendbe rakni,és utána csinálni a többit.
Megint az alapok nincsenek készen,és megint én szívja,mert más trehány munkát végzett anno a választások miatt.
Pont az autósokat nem kéne már mindenféle díjakkal terhelni. Tényleg ennyire buták a politikusaink, döntéshozóink? Undorító és vérlázító ami ebben az országban megy.