Minden kategóriában hódít a hidrogén
Szupersportkocsi és kamion is hidrogént tankol
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Pininfarina és a Nikola is üzemanyagcellás hajtásrendszert álmodott meg, bár ehhez a hidrogén beszerzése ma még nem magától értetődő.
Megerősítette korábbi ígéretét a Nikola, miszerint 2016. december 1-én mutatja be elektromotoros kamionja első példányát. A minden korábbinál erősebb, nagyobb hatótávú és tisztább üzemű haszonjármű fejlesztésének májusi bejelentése óta állítólag már 3 milliárd dollárnyi előleget fizettek be az optimista vevők. Nyilván ezt az összeget is a teljes mértékben nulla károsanyag-kibocsátású haszonjármű megvalósítására fordítja a Nikola, immár nem csak a korábban beharangozott gázturbinás hajtáslánccal. A minap ugyanis közzétették, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában üzemanyagcellás modellel lépnek majd piacra. Sőt, az ezek üzemeltetéséhez szükséges hidrogént is a Nikola biztosítja majd a 2020-ra legalább 50 tagú hidrogén-töltőállomás hálózatán keresztül. Ezekhez a környezet számára szintén semmilyen terhelést nem jelentő napelemtelepeken állítja majd elő a hidrogént, vízből, elektrolízissel.