Blokád várhat Budapestre
Sztrájkra készülnek a budapesti taxisok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A mintegy 30 éve létező magántaxizás végét jelentheti az jövőre életbe lépő, még csak rendelettervezet, mely a 10 évnél idősebb, 1,6 literesnél kisebb motorú autókat kizárná.
A módosítások között fix tarifa bevezetése is szerepel - mely kapcsán a taxisok már kifejtették: nonszensz, hogy az igen széles kínálatú taxik közül miért nem lehet árban kiemelni a legprémiumosabbakat, s utóbbi kapcsán felvetődik a kérdés: mi lesz a nem legfrissebb autókkal dolgozókkal, hiszen adott árért nyilván mindenki a lehető legjobb autót, illetve szolgáltatást kívánja majd választani. Bár abban a taxisok érdekvédelmi szervezeti is egyetértenek, hogy túl sok Budapesten a taxis, ameddig nem jutnak előre, illetve kedvezményekhez demonstrációikkal, addig küzdenek - gördülő, egymás utáni sztrájkokkal, s akár az 1990 októberi blokádhoz hasonló komplex útlezárással, hogy az Önkormányzattal, s a BKK-val elfogadható konstrukciót kapjanak.
én annyit mondok, ha előttem elzárnak egy utat úgy átmegyek rajtuk hogy még vissza is tolatok.
Az összes lehúzós megérdemli amit kap, tisztelet a kivételnek.
az előttem szóló megmondta a tutit: a társadalomnak nem a lehúzásra van igénye, hanem a minőségi megfizethető szolgáltatásokra..mint már ezerszer leírtam 2000-ben Nyugati tér-Déli pályaudvar viszonylatban 5400 forintot fizettem…ezért az a véleményem ami!
A cégnél ahol dolgoztam kedvezményesen taxizhattunk.Fehérvár egyik végéből a másikba 1100 forint volt a taxi 2002-ben..kedvezmény nélkül pedig a duplája
ennyi 🙂
Bécsben 1984 óta taxizom. Ott a népesség 1.7 mio. lakosságra 4.800 taxi van. Minden “Funkos” (Rádiótelefonos) kell, hogy Kreditkártyát elfogadjon. Ezek az autók szatelittel vannak ellenörizve. Ez év júli 1 töl csak klímás autót és max 10 évest lehet regisztrálni. Jövö jan. 1 töl csak Euro 5-öst. A fuvardijak egységessek és a taxaméterek évente lesznek hitelesítve. Van nappali és éjszakai (vasár és ünnepnapi) dijszabás. Az utas szabadon választhat a taxik között. Rendelhet pl. csak mercedest… Ha a sorban az egy piszkos, vagy a vezetö nem szimpatikus, választha másikat.
Csak a droszton szabad utasra várni. (Én 140 € büntetést kaptam, mert éjszaka 2 – kor, helyhiány miatt a droszttal szemben megáltam és nem szereltem le a taxijelzést.) Ha utast veszek fel, vagy éppen kiszáll, megálhatok a megállni tilosban, vagy a második sorban,[b] ha nincs ötven méteren belül megállási lehetöség[/b] Ausztriában a taxi tömegközlekedési eszköznek számít. Nem értem, hogyan lehetne egy utastól elvárni, hogy a következö parkolóházig taxizzon és ezt fizesse is.
Török László
Üdv.Taxisok!Nagyon jól teszitek ha tüntettek,de ebben a komcsi putri országban sajnos nen tudtok semmire sem jutni,mivel ez a putri ország csak adókat és szegény családokat kaszál pofátlanul!!
A taxi rendszert is ez a pesti banda akarja megszerezni hogy csak ők irányítsanak a semmiben,az Orbán féle ötletek alapján!