Mégis lesz Rolls-Royce lengőcsatlakozóval

Szériában készülhet plug-in hibrid Rolls-Royce

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már jó hároméves, korábban elkaszált projektet vettek elő a brit luxusmárkánál. 2011-ben nem kellett az elektromos 102EX tanulmány az ügyfeleknek, de mára annyit változott a világ, hogy egy plug-in hibrid verzióért ölre mennének a vevők.


Önsúlyuk miatt majdnem C-kategóriás jogosítvány kell a Rolls-Royce autóihoz. Hatliteres V12-es motorokkal és ókori templomokat mintázó hűtőráccsal, de már méretük alapján sem a spórolásra legalkalmasabb járművek. A brit gyár most ezen az alapvetésen szeretne változtatni. Korábban próbálkoztak a Phantom villanyosításával, de az a koncepció, akkor nem lett siker. Ezt is alapul véve most azt tervezik, hogy egy olyan plug-in hibrid verziót mutatnak be, ami hatótávjával és töltési ciklusaival nem jelent majd kompromisszumot azoknak a vásárlóknak, akik nem csak spórolni, hanem még utazni is szeretnének a luxuslimuzinjukkal.
Hirdetés

A hibrid Rolls technikája - szokás szerint - a BMW-től érkezne, de biztos, hogy nem csak négyhengeres lenne, mint az X5 eDrive. Egy ilyen változat javítana a márka megítélésén a zöld gondolkodásúak körében, és persze az Európai Unió diktálta legújabb előírásoknak is könnyebben meg tudnának vele felelni. Még nem tudni, hogy az öregedő Phantom, vagy az éppen most, Genfre felfrissített Ghost kapja-e meg a hibridrendszert, de az utóbbi a valószínűbb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?