Inkább vicsorog, mint vigyorog az új Kia Rio arca? Annyi biztos, hogy a Kia megfogalmazásában ilyen az új „tigris orr”
Az 1725 milliméter széles
új Kia Rio 5 milliméterrel szélesebb elődjénél, ráadásul laposabb hűtőmaszkja is szélesebben nyúlik el a fényszórók között, ami összességében karakteresebb, felnőttesebb grimaszt kölcsönöz számára. Szintén 5 milliméterrel csökkent az immár 1450 milliméteres Rio magassága, ami a mostaninál ugyancsak szélesebbnek láttatja az újdonságot. Ezenkívül a 2580 milliméteres tengelytáv is hosszabb 10 milliméterrel, a 4065 milliméteres hosszúság pedig 15 milliméterrel múlja felül a
harmadik generáció méreteit.
Megjelenésében és kommunikációs rendszerével egyaránt nagyot lép előre az új Kia Rio
alapvetően kétféle, fekete és szürke színben, szövet vagy perforált műbőr kárpittal készül majd a Kia kisautója. Ezenkívül várható egy fekete alapon piros betétekkel megvadított és ehhez illő kárpitozással készülő kivitel is. A hivatalosan és élőben a Párizsi Autószalonon debütáló új Kia Rio gyártása ez év végén indul, így az első példányok jövő év elején érkeznek a kereskedőkhöz. Motorokról és árakról egyelőre nem nyilatkozott a Kia.
Ez itt egy 205/45 R17-es abroncsokat viselő példány
Ez tényleg jól néz ki.
Nem tudom, miért lep meg a merészsége… A Juke is elég merész, a Toyota pedig túl akarta szárnyalni. Meg aztán kb. 10 évvel korábbról ott volt a Ssangyong Actyon, az is elég merész volt. A Citroen C4 Cactus is merész. Nincs ebben semmi különös, olyan kort élünk, hogy prototípusok akár mindenféle változtatás nélkül kerülnek gyártásba.
Vallási hitvitáról itt szó nincs: biztos észrevetted, hogy a kommentjeimben gyakran hiteles forrásokra támaszkodva írom, amit írok. Innen-onnan beollózva, de a lényeg: hozzáértők által írt cikkekről van szó, nem anoním, arcát, szakmáját fel nem vállaló fórumozókról. Ez utóbbira én nem adok, és másokat is erre biztatok mindig. Mert a személyes tapasztalat egy kalap sz*rt nem ér. Jó példa erre az, amit az Alfa 147-esedről írtál(dícsérve azt), közben pedig a 2016-os Használtautó Katalógus azt írja róla, hogy “elégtelen megbízhatóság”. Tudod, [b]a nagy átlag a mérvadó[/b], nem egy-egy ember tapasztalata. És ez alapján az Alfa sz*r. Nem véletlen az sem, hogy a megbízhatósági statisztikákat is a “nagy átlagra” építik és az alapján rangsorolják az egyes típusokat. Érdekes, hogy ezt Menőmanónak vagy Encore-nak sosem kellett magyarázni, mert egyből értették: ők a fórum legokosabbjai + még pár ember(néha te is).
Nem azon van a hangsúly, hogy “olcsó és fapados”: a magyar a behozott 15-20 éves BMW-ktől, Audiktól, Passatoktól, stb. is [b]azt feltételezi, hogy megbízható lesz[/b] és hogy még sok éven át fogja tudni használni. Nem véletlen, hogy 2-3000 Ft-okért tankolják őket sokan, mert azt remélik, hogy műszaki problémáik nem lesznek:) Persze, aztán sokan koppannak és utána kijózanodnak…
Nyilván Ticót, Matizt, Swiftet, Logant nem hoznak be, de ez a márkájuk miatt van, nem a fapadosságuk miatt. Sem a Suzuki, sem a Daewoo, sem a Dacia nem kedvelt, mint importmárka itthon, de pl. az Opeleket(amiket szintén sárba döngölsz) hordják befelé.
“Azóta a Suzuki is rendesebb autókat gyárt, és nem is hasít annyira.”
Ezt megint nem értem. Az megvan, hogy az új Vitara jó ideje piacvezető? Swift helyett már inkább ezt veszi a magyar, persze a Swift is fogy emellett. Az SX4 is megy.
Az Escortom egy kombi, ’92-es, 1.3 benzin, 3 éve van meg, kissé ütött-kopott, de eddig meg vagyok vele elégedve. Tudtam, hogy nem a megbízhatóság mintaképe a típus, csak olyan helyzetben voltam akkor, hogy munkát váltottam és sürgősen kellett egy olcsó kombi(előtte nem volt autóm), ázsiai modellekből meg nem sok versenyző volt(’90-es évek eleje, kombi). De úgy indultam neki akkor is, hogy távol-keletit akarok. Egy régi haverom árulta a Fordot(ez sokat nyomott a latba) és megvettem, remélem, még kiszolgál egy darabig.
Általában elismerem ha tévedek, ez most egy ilyen volt. Általában szeretek a tényeknél (vagy legalább saját tapasztalatoknál) maradni, így könnyebben kiderül, ha valaki téved. Onnantól meg kár erőlködni, ez nem vallási hitvita.
Szerintem nagyon hiányzott egy ilyen autó a Toyota európai palettájáról, de meglep hogy ennyire merész maradt a kocsi.
Érdemes egy pillantást vetni a használtautó-behozatalra, szerintem elég beszédes hogy az olcsó fapados autók sehol sincsenek. Márpedig a használt-behozatal liberalizálása sokat hátráltatta az újautó-eladások visszatérést a válság előtti időszakra, bár elnézve a devizahiteles mizériát szerintem ez nem akkora baj.
A stift addig tarolt nálunk amíg nekik kedvezett a szabályozás. Megjegyzem máshol nem is vált annyira az utcakép részévé. Azóta a Suzuki is rendesebb autókat gyárt, és nem is hasít annyira.
sok sikert az Escorthoz, én egy öreg Escorttal kezdtem (80-as évek évjárata), szerintem elég messze állt a megbízható autótól.
Azt mégis hogy lehet másképp érteni, hogy “a Toyota kivonulhat Európából”? Mert ezt írtad…:) Lehet, hogy korrektebb hangnemet ütök meg veled szemben, ha érthetőbben fogalmazol…
Te vagy alapvető tévedésben a badarságaiddal, mert annak semmi jelentősége, hogy ki miről “álmodik”. Annak van jelentősége, hogy mit VESZ. A Tico egy nagyon strapabíró kocsi, a Swift is – a magyar pedig megbízhatóság-központú nemzet. Persze, a helyükön kell őket kezelni és nem világkörüli útra indulni velük – bár kibírnák, de gyengék, szűkek, kényelmetlenek, stb… Autóvásárláskor létezik a szív választása(BMW) és az észé(Suzuki, Logan, Daewoo, Chevy, stb.): emberfüggő, hogy kinél melyik dominál, ha autót akar venni. Tudjuk, hogy a magyar szereti rázni a rongyot, és ez mindjárt meg is magyaráz egyet s mást…
A biztonság, a modernség, az extrák tömkelege sokakat nem hoz lázba, ezt el kell fogadnod. Te csak a felső tízezerben mozogsz, hogy ilyen dolgokat jelentesz ki?:) Sokan néhány 100 ezerért vesznek kocsit(én is – Ford Escort), akkor is, ha futná komolyabbra is. Mert létezik lakás, szórakozás, nyaralás, párkapcsolat, család, gyerek(ek), hobbi…
(Nagyot nőttél most a szememben, hogy beláttad, nem volt igazad a C-HR-rel kapcsolatban. Mondtam, hogy már itt van.)
És ezek szerint Csalfának lesz igaza a modellel kapcsolatban.
Ejha, ez egy merész kis darab lesz így…
Kívülről még Lexusnak is elmenne…
Szerintem ez már nem koncepció,ez a szériaváltozat,szept. 7-én A Toyota Budánál meg is nézhető: http://toyotabuda.hu/microsite/chr/web/
CRH esetében pedig a C betű a conceptet jelöli. Tehát nem tudom, hogy mire gondolsz hogy külföldi tesztutakkal. Reálisan egy párizsi bemutató lehetne és legkorábban januári gyártás. De ez elég feszes tempó, és most elég nagy problémáik lehetnek az angliai gyárakkal…
Nem is mondtam, hogy márkaszinten valószínű, de aggasztó az egyes modellek színvonalának zuhanása (ez pl a Yarisra is igaz, amely méltán nyert év autója címet annak idején, és most árnyéka önmagának).
A gondom leginkább az volt a közelmúlt toyotáival, hogy nem adják olcsónl, pedig a Yaris, Auris I, Avensis III pl igencsak gagyi autónak hatótt a konkurens európai (vagy pl korei) modellek mellett.
Szerintem alapvető tévedésben vagy olyan trágyadombok megbecsülését illetően, mint a Tico, Trabant vagy Stift. Amiről te írsz az másnak sem álma vagy akár szabad választása.
Addig vették az öreg stitet is, amíg mesterséges adókkal távol tartották a használt autókat. Most hogy elengedték a kezét az embereknek, nem ezeket a xarokat hozzák be, hanem 3er BMW-t passatot vagy Mazda 6ost. Ennek is meglehet majd a hátulütője, de alapjában véve ha megtehetik, akkor inkább ülnek egy biztonságos, modern erős és jól kinéző autóba, és ha egy használt ilyen, vagy egy új vacak között választhatnak, akkor előbbit fogják.
A Jag egyrészt az LR-rel együtt értendő, és a két márka eladásai azért már elbírnak egy hálózatot. Egyébbként pár éve a Mitsubishit és a Volvot temmették odaát, mert egyedül nem tartották rentábilisnek a jelenlétet.
A JLR és a VOlvo esetében azonban ott volt egy hatalmas Ford hálózat amire támasztkodhattak. Az Audi eladásaihoz is hozzájárul a VW jelenléte, de akkor is, inkább a Volvo-val mérhatő odaát, mint a BMW-vel.
A család eládásokat kiválthatja egy SUV (pl CRV Accord helyett), de van olyan (pl cégautó) amikor inkább néznek más márkát.
Mégis hogy nézne az ki, ha a világelső Toyota kivonulna Európából? Már korábban is leírtam, hogy például az Isuzu is jelen van itt, és egy árva pick-upból áll az európai kínálata(!!!). A pick-up szegmens nem túl népszerű itt, ehhez képest nem hallani a kivonulási terveikről. Nem nehéz továbbgondolni, hogy akkor a Toyota erről a kérdéskörről hogyan gondolkodik:)
Az első bekezdésedre egy apróság: “nem szeretek xar autókra nosztalgiázni”. Mástól lesz “jó” egy autó neked, és mástól lesz “jó” nekem. Ezen ne vesszünk össze. Elfogadom, hogy te a megbízhatóságon túl többet is elvársz tőlük, de az én álláspontom a magyar viszonyokat tekintve sokkal inkább releváns, mint a tiéd. Többen tudnak azonosulni azzal, ahogy én gondolkodom.
Az Audi USA-szereplését tekintve nem beszélnék “szenvedésről”, mert azért mégis csak a 4.-ek, bár nagy lemaradással. Vagy ha neked ez szenvedés, akkor a Jaguar USA-szereplésére mit tudsz mondani?:)
Nem kell ezen filózni, hogy “mivel tudnák lefedni az Avensist”. Ennyi az egész. A Honda sem fedte le az Accordot semmivel, a Nissan sem a Primerát. Kilépnek ebből a kategóriából, és helyette belépnek egy sokkal több hasznot hozó másikba. A Fiat “ezer éve” nincs jelen a szegmensben. Meg aztán ott van még a Mitsu… A Ssangyong meg sose gyártott ilyet.
A C-HR azért már elég szériakész állapotot mutat, szerintem hamarosan jönnek az első külföldi menetpróbák. Nem hinném, hogy már sokat változtatnának rajta a piaci bevezetésig. Főleg, hogy valami olyat akartak alkotni vele, ami a Juke-on is túltesz – elvégre azt tartották mércének a fejlesztéskor, legalábbis szerintem.
Ami az értékrendet illeti, nekem az ár értékarány fontos, és az hogy a gyártó igenis megerőltesse magát (pl ezért szerettem 20 éve a japánokat 10 éve az Alfát 5 éve a Volvót). Mindezt lehetőleg igyekszem alátámasztani valós tapasztalatokkal. És valóban nem szeretek xar autókra nosztalgiázni.
A második bekezdést illetően nagyjából ugyanazt írjuk le. Nyilván a szabályozástól jobban ódzkodó, nagyobb távolságokkal élő, saját olajtartalékokkal bíró USA piacnak mások az igényei, az hangsúlyosabban környezetvédő, a szabályozást jobban kedvelő nyersanyagimportőr Európa meg megint más.
Ami miatt releváns, az az, hogyha nzm tudnak elég autót eladni akkor olcsóbb kivonulni egy piacról. Egyébbként a VW (sőt az Audi is) szenved az USA piacon az európai kínálatval. De a Volvo és érdekes módon sokáig az Acura is próbálkzott európai modellekkel odaát. A Camryt jobban ráaszabták az amerikai igényekre de cserébe ki kellett vonni az európai piacról.
Alakul egy trend hogy a kisebb gyártók lehagyják a kombi (pl Giulia, Jag XF) és SUV-val pótolják. De azért a nagy családi autók még mindig egy releváns kategória. A Nissan SUV-osodásához kellettek a nem túl jól sikerült hagyományos modellek, a konkurens SUV-ok hiánya abban kategóriában és az is, hogy Európában azért a Renault lefedi a Megane-nal, és a Laguna-val.
A Rav4 nagyobb és drágább, mint az Avensis, kérdés hogy az Avensis nem lefedett autóit mivel tudnák feledni. A Prius marhadrága újonnan. Auris kombi azért kevés, és nagyon márkahűnek kell lennie ahhoz hogy megmaradjon a toyotánál.
A CHR-ről írtam, és említettem is, hogy az még csak tanulmány. AMúgy előben jobban néz ki mint a legtöbb Toyota/Lexus tanulmány amit eddig láttam ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/07/frankfurt_iaa[/url]), csak nem egyszer láttam olyat higy a végleges autó nem egészen úgy néz ki, és itt is esélyes…
Alapvetően az a probléma, hogy TOTÁLISAN MÁSHOGY TEKINTÜNK AZ AUTÓKRA és ebből vannak a viták. Neked mások a prioritások és nekem szintén. Bizonyítottad már számtalanszor, hogy egy pöffeszkedő, a legapróbb hibát is elefánt-méretűvé dagasztó, urizáló, sznob alak vagy – ezzel szemben nekem a használati érték, az ár/érték arány, a megbízhatóság a minden. Csak egy-két példát ragadnék ki, ami ezt igazolja: Daewoo Tico, Opel Kadett E, Dacia, Lada… Nézd meg ezeket a kocsikat az én értékrendem szerint és aztán a tieid szerint. Ordít a különbség.
Miben tér el élesen az európai piac az amerikaitól? Itt dízeluralom van, ott meg évtizedekig V8-uralom volt, ma pedig V6-os nélkül szinte nem lehet ott labdába rúgni, nem beszélve az automata váltókról. Kínába meg szokás vinni például nyújtott tengelytávú verziókat. Nem vitattam, hogy vannak sajátos igényei Európának, de [b]UGYANÍGY A TÖBBI PIACNAK IS[/b]. Tetszik-e érteni???
Én is jöhetnék azzal, hogy a VW miért szenved az amerikai piacon. De arra biztos van egy elméleted – persze, mert az európai márkákat tilos a sárba alázni, igaz?:)
A Camry sem lenne eladható itt, az szinte biztos. Már próbálkoztak vele régebben.
Egy primitív alak vagy, ha az európai szereplés után ítélsz bukásra vagy sikerre gyártókat. Ennyi erővel akkor neked nem létezik az Acura, a Lincoln, a Caddy, a Genesis, a Chevrolet, a Buick, a Daihatsu, stb… Pengeéles logika. Bloggerhez méltó:)
UGYANEZT UGATOM ÉN IS, HOGY AZ AVENSIS VALÓSZÍNŰLEG EL FOG TŰNNI!!! Benne van a linkben. Nincs az Auris felett semmi? És a RAV-4 micsoda? Még egyszer leírom: a NISSANNAK SINCS FELSŐKÖZEPESE!!! És ahhoz képest elég jól megy nekik.
Az Auris és a Corolla egy modellcsalád tagjai – az előbbi kivált az utóbbiból. Kiegészítik egymást a világ piacain. Kavarja a paklit, hogy az Auris egyes piacokon Corollaként fut. A Corolla eladásaival pedig b*romira nincs gond, sőt:)
Az érkező C-HR-ről pedig elegánsan megfeledkeztél, ami kulcsmodell lesz.
Gyárts továbbra is h*lyébbnél h*lyébb konteókat, amiket sehol – de tényleg sehol – nem ír le senki más. Sajnálatos, ha azt érzed, hogy ettől vagy okos és hozzáértő. Nem vagy, ráadásul szöveget értelmezni sem tudsz. Szégyelld magad, Zöldike. Inkább imádkozz az Alfáért. Tényleg, a Rovert miért hagytad csődbe menni?:)))
korr: az utsó bekezdésben Avensist akartam írni, de a alapjában véve az Aurissal is az a gond, hogy máshol nem sikeres, és a toyotának nincs olyan léptékű autója ami átvehetné a helyét olyan módon, hogy tömegesen fogyna.
Nézd, ha csak a személyeskedés megy akkor először próbálj ki egyet az imádott márkáid friss termékei közül, és akkor beszéljünk róla. Nehéz úgy érdemi vitát folytatni hogy nem akarsz objektív tényeket figyelembe venni, és valós tapasztalatokat sem akarsz szerezni.
AZ [b]Európai piacnak igenis vannak sajátos igényei[/b], amelyek élesen eltérnek az amerikai igényektől. Ez fordítva is igaz (amit jól mutatott hogy a VW külön Passattal indul az USÁ-ban), de a lényegen nem változtat: ennyiből kell kitermelni a fejlesztési költségeket. Ha bedőlnek az eladások és más piacon nem értékesíthető tömegesen a modell akkor előbb utóbb kivezetik. A toyota élesen eltérő, a helyi piac igényeire fejlesztett Camryt árul Amerikában (meg 1-2 járulékos piacon, pl Oroszország), és egy Avensist itt. Ez viszont csak úgy működik, ha eleget adnak el belőle. Különben valami alibi modellel kell helyettesíteni (pl Ford Flex), vagy kivezetik.
Az történt most a Honda Accorddal, és akár tetszik akár nem, ez [b]fenyegeti az Avensist [/b](itt valóban hülyeséget írtam, mert azért a toyotának maradna 2-3 tömegmodellje ami eltartaná, de az Auris felett nem maradna), amiből múlt évben 33.000 fogyott Európában, és mivel tudtommal máshol sem árulják, ezért ennyiből kell kigazdálkodni a fejlesztést, ami pont a fentiek miatt nem is történik. Kap egy-két új karosszériaelemet, és beraknak pár dolgot a konszern polcairól, és kiguberáltak egy elavult dízelt.
Az eredmény egy 33%-os erősödés az első félévben. [b]Sok fogy belőle?[/b] Ahhoz képest sok lesz az évi 40.e feletti eladás, hogy a szerintem sokkal több fejlesztést felmutató, tetszetősebb külsőt és komolyabb kínálatot villantó Mazda 6 és Kia Optima előtt végzett az első félévben. De egyrészt az avensis csúcsa 140.e darab volt (2004ben), másrészt a Mazda 6-ost árulják még sok piacon és szerintem elfogy belőle 2-300e világszerte.
Paradox módon egyébként valami hasonlóra számítok a Ford Mondeóval kapcsolatban is. Most elfacelitzelgetnek, de egyszer majd kell egy teljesen új platform is.
Az egy dolog, hogy az Auris kidől, de a többi modell sem annyira eget verően jó, hogy átvegye a helyét. Nincs olyan átütő crossovere sem egyelőre (pl a Mazda mellett). A tanulmányok amiket elhoztak ígéretesek, de ott még sok mindennek kell történnie, és el is lehet rontani sok mindent.
Az első mondatodat nem tudom felvenni, mert te bizonyított tényekre is gyakran mondod, hogy “h*lyeség”:)))
Ahhoz képest, hogy elavult az Avensis, nem fogy rosszul és végső soron ez a lényeg. Nini, észrevettem egy értelmes mondatot:”Az új motor csak pótcselekvés.” Így van. Azért van, hogy a dízel-Toyotára vágyók számára is legyen alternatíva. Még egy darabig – míg aztán nem lesz…
Nézd, a Hyundai vezetési felfogása másmilyen, mint a Toyotáé, ez nyilvánvaló. A koreaiak kitűzték célul, hogy beveszik Európát, a Toyotánál ilyen nincs. Viszont: a Toyota világelső(bár lehet, hogy a VW-gruppe idén megelőzheti), a Hyundai-Kia meg ötödik, és nyilván szeretnének ők is világelsők lenni, csak nem hangoztatják nagy pofával – inkább tesznek érte. A Toyota az 1. helyről már nem tud feljebb lépni, és némi oka van is az elkényelmesedésre emiatt.
Ezt a bődületes, siralmas, kapitális m*rhaságot nem tudom reakció nélkül hagyni:
“…ha a Toyota nem erőlteti meg magát, ki kell vonulnia Európából.”
[url]https://www.google.hu/search?q=laugh&client=opera&hs=ELS&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9zYO31fLOAhVI7xQKHaaHBCQQ_AUICCgB&biw=931&bih=611[/url]
[b]EGY IGAZI SÜLTTÖK VAGY:)))[/b] Már a Toyota is húzzon innen, ne csak a Honda?:))) Te zöldfülű… Valamit alaposan félreértettél, mert ebben k**ára nem értünk egyet…
Érdekes, hogy egy vergődő olasz autómárka rajongója akarja megmondani, ki maradjon Európában és ki menjen el innen:)))
Hagyd már ezt az európai piac-fényezést a fr*ncba…”Vannak sajátos igényei” Igen, az amerikainak is, a kínainak is és az ausztrálnak is. Sőt, az orosznak vagy a töröknek is. Ez már csak így működik. Azért fényezed ennyire, mert itt élünk? És akkor mi van!?
A “Toyota a nevéből él” m*rhaságodra csattanós választ ad a TC Mondeo Hybrides cikkjének első fele. Tessék elolvasni. És tanulni, hogy okos legyél. Mert buta vagy, mint a tök:)
Az utolsó bekezdésedet pedig már megválaszoltam fentebb. Toyota = 1., Hyundai-Kia=5. Mit tükröznek vissza az eladások!? Ja, hogy nem kéne Európát megint kiragadni a világból. Hát, igen…:)
Az Avensis akár utód nélkül is eltűnhet, ha elolvastad a linkemet. A Nissan vagy a Honda példája mutatja, hogy ehelyett egy jól felépített crossover-kínálattal szépen lehet kaszálni. És bár a Fiatnak sincs felsőközepese, de ők egy negatív példa…
inkább azt mondanám, nem karakteresek az eddigiek. a hunyadi – audi kotty a kia meg bmw vese kotty, ez nem jelenti azt, hogy nem néz ki jól 1-2, de érződik azért a másolás, ez lehet hátrány vagy néha előny.
nálam a hunyadiból a tucson tetszene kompakt platformon (i30 méret), a kiából az az új optima sw azt mondom, hogy jól néz ki, bár sosem vennék, de jól néz ki kombi létére.
motorra a koreai szívók megbízhatóbbak, de ugye gyengék és túlhaladottak. ceed gt-ről meg majd kiderül az, mint minden más turbósról 😀 ésszel kell használni.
Hülyeségeket beszélsz.
A toyo ellazázta a dízelfejlesztést, és most nem egyszerűen lehalássza a BMW csúcsmotorjait, hanem annak az előző motorgenerációs lebutított változatát guberálják ki az Avensisbe. Pedig lenne a bajorok polcán nem egy jó dízelmotor is. De a motor a legkisebb baj azzal a kocsival.
Amúgy ez nem új dolog, a Toyota dízelfejlesztése a 2006os színvonalat és már akkor is elhibázott stratégiát tükrözi. Az új motor nem fejlesztés, csak pótcselekvés, hogy elkerüljék a kivezetést.
A Hyundai viszont vette a fáradtságot és kihozott egy pöpec, elég univerzálisan használt 1-6ost, és fejleszti is tovább, megy mindenbe.
Abban egyet értünk, hogy ha a Toyota nem erőlteti meg magát, ki kell vonulnia Európából. Az Auris sem egy sikertörténet, ráadásul a többi piacon (pl USA Scion iM ) még kevésbé volt sikeres.Az Európai piacnak vannak sajátos igényei, a koreaiak utána mennek, és növelik az eladásokat, a Toyota meg nem, és stagnál/szenved…
Annyiban jók/rosszak harca, hogy a Toyota ellustult, nevéből él, és személy szerinte ilyenkor én nem sajnálom, ha megszívja. A hyundai viszont erőlködik, egyre jobb autókat hoz ki, bizonyít és ezt az eladások is visszatükrözik…
Zöldike, megint bizonyítottad, hogy olyan típus vagy, akinek a Negro világít a szájában. Nem baj, megszoktuk:)))
Kiragadsz a világból egy piacot, ahol számodra kedvezően alakulnak a dolgok. A bloggerkedéshez feltétel az agy hiánya?:)
Én pártatlan vagyok a Hyundai/Kia vs. Toyota meccsben, mert az egyik király, a másik meg k**ajó. A “jók harca”, ahogy már korábban is írtam. De: a Hyundai-Kiának nincs pick-upja, sportkocsija, szupersportautója, kabriója, CC-je(mint pl. a Peugeot 207 CC volt), terepjárója… Bár a másik oldalt is meg lehet nézni: a Toyotának nincs 3,5 tonnás furgonja, a Hyundai meg nemrég hozta ki a H350-est:
[url]https://www.google.hu/search?q=hyundai+h350&client=opera&hs=6CT&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi–t_3ufDOAhULlxoKHe2ACs8Q_AUICCgB&biw=931&bih=611[/url]
A Toyota nem fog a dízelfejlesztéssel szenvedni, azért, mert egy nagyképű bloggerhólyag így szeretné. A hibriddel terjeszkedik, mint alternatíva. Ha a dízel olyan tuti, akkor miért nem imádja az egész világ!? Nem mindenki akar az idők végezetéig a koromban fullákolni, hanem esetleg szeretnénk, hogy a gyerekeink, unokáink, stb. is egészségben éljék majd le az életüket…
A Toyotának nem éri meg egy csak Európában forgalmazott típusba(Avensis) hibrid-rendszert fejleszteni. Az Optima ezzel szemben globálisan árusított modell, abba megérte. Megint csak gondolkodni kellett volna – nem jött össze…
Olvastad már ezt a hírt? Lehet, hogy 1-2 éven belül meg is szűnhet az Avensis – pezsgőből majd ne felejts el bespájzolni:)
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/06/20/veszelyben_a_toyota_avensis/[/url]
A BMW-dízelt meg azért használják, mert együttműködésben állnak a bajorokkal több aspektusban(pl. új Supra), és a dízelfejlesztést befagyasztották – kézenfekvő volt, hogy a partnertől szerzik be, mert az úgy olcsóbb. Hidd el, akkor lennének a legboldogabbak ott Japánban, ha a dízelt végleg lehúzhatnák a WC-n…
Az Aurisból van hibrid, a Cee’d-ből meg nincs. Na, ehhez mit szólsz?:)
Nem vonom kétségbe, hogy nagyon komolyan fejlődnek a dél-koreaiak és jelenleg néha komolyabb modellel rukkolnak elő mint a japánok. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy lekörözték a őket.
Ott sok komoly autógyár van komoly kínálattal. Szuperspotkocsik, luxuslimuzinok stb. Ennek a dél-koreaiak egyelőre még a közelébe sincsenek.
Egy-két modell és az európai piac alapján elég erős kijelenteni, hogy már rég lekörözték őket.
Azt viszont kár tagadni, hogy a fejlődésük sajnos komolyabbnak tűnik és nagy rá az esély, hogy a következő autómat tőlük fogom megvásárolni.
Csak a világ második-harmadik legnagyobb piaca.
És bér a három nagy közül talán itt a legnehezebb megvetni a lábát egy márkának, nincs igazán összevethető “negyedik”.
A Toyota pedig elad rajta több mint félmillió új autót.
A Hyundai-Kia pedig másfélszer ennyit, közel hozza a Fiat csoport eladásait.
[url]http://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-9.3-in-2015-16.6-in-december[/url]
És szerintem ez jól mutatja hogy a dél koreaiaik lényegesen jobban megerőltetik magukat, és látszik ha megnézed kipróbálod az autóikat. Az Optima pár éve erősen letaglózott a belsejével. Tényleg jó darab. Van hozzá kombi, hyíbrid, meg kis dízel, ami európába kell.
A Toyota meg kiturkált egy leselejtezett BMW dízelt, összekavarta a formatervet majd kihozta sokadik faceliftként az Avensist.
De mutathatnám az Auris Vs Ceed párost is…
A Rio-ból a jelenlegi formája is nagyon tetszik nekem. A KIA valóban nagyon jól teljesít, tényleg egyre jobbak. Ehhez képest Rio-ból szerintem elég kevés fut a hazai utakon. Abban a kategóriában itthon sok vevőt elvisz a Suzuki Swift.
Ja, mert Európa a világ közepe, ugye zöldfülű. 🙂
Japánokat mér rég lekörözték.
Ez látszik az európai eladásokban is…
Egyre jobbak a Kiák, a beltere is szuper. Lassan lekörözik a németeket, és a japánokat is …