Brutális kiadással búcsúztatja a jelenlegi Imprezát a Subaru
Subaru Impreza WRX STI S206
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
320 lovas, háromszáz darabos limitált szériával fut ki a jelenlegi Subaru Impreza WRX kínálata.
Ezután már nem készül új változat a jelenlegi modellből, egészen addig, míg 2013-ban meg nem jelenik az új, várhatóan 300 lóerő alapteljesítményű WRX-generáció, melynek alapmodellje az Egyesült Államokban és Japánban már kapható.
A Subaru szerényen csak az “STI tuningmodellek koronájának” nevezi az S206-ot, mely számtalan ponton eltér a sima WRX STI-től. Kétliteres turbós boxere az alapnál 20 lóerővel erősebb, a 320 lovas teljesítmény mellé 430 Nm-es nyomaték párosul a nagyobb turbónak, az STI által hangolt motorvezérlő elektronikának és a sportkipufogó rendszernek köszönhetően. Bár számokkal nem támasztották alá, állítólag jobbak a gázreakciók és nagyobb a nyomaték közepes fordulatszámon, amitől jobban vezethető az autó.
A futóművet egyedi Bilstein gátlókkal és STI rugókkal frissítették, a rugalmas toronymerevítő pedig az egyenesek mellett a kanyarokban is segít a stabilitás megőrzésében. A 19 collos BBS felnikre Michelin Pilot Super Sport gumikat szereltek. Új, légellenállási szempontból hatékonyabb első spoilert és a hűtőrácsot alakítottak ki, és az első lökhárító is mélyebben húzódik, a nagyméretű hátsó szárnyat pedig eltávolították.
Az S206-hoz a Subaru nürburgringi 24 órás versenyen elért kategóriagyőzelmét ünneplő NBR Challenge csomagot is kialakítottak, mely karbonszálas tetővel és hátsó szárnnyal kerül piacra. Az aktuális generációt búcsúztató S206-ból összesen háromszáz példányt készítenek, és ennek egyharmadát szerelik fel az NBR csomaggal (például versenyautós hátsó légterelővel), de ezeket a modelleket már el is adták.
Érdekes ez a 4 ajtós,eddig még nem is láttam.Oldalról és hátulról kiköpött Lada Granta Sport.