A Mini dizájnere a Borgwardnál folytatja

Stílusosak lehetnek az új Borgwardok, megszerezték a Mini formatervezőjét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már nem új hír, hogy fölélesztik a Borgwardot, be is mutatták első autójukat. Annyi biztos, hogy az új formatervező annál sokkal szebb autókat kreál majd.

Néhány hete lépett le a Mini tervezőirodájának éléről Anders Warming, akkor még nem lehetett tudni, vajon hová is igazol. Most a Borgwardtól jelentkezett be, a rég elfeledett újjászületett márkánál folytatja, és remélhetőleg sokkal szebb autókat tervez majd, mint az elsőként bemutatott BX7. Ugyan még nem gyártják, de már a végleges verzióját mutatták, év vége felé viszont beindul a gyártása Kínában, első körben ott is tervezik értékesíteni.
Hirdetés
Warming vezetésével három új modellt terveznek bemutatni a közeljövőben, 2025-ig pedig 1,6 millió autó eladását tervezik. Ez nem kis feladat egy frissen bemutatott márkának. Valószínűleg a külsővel már nem lesz probléma, csak a belső tartalom is annyira jó legyen. Warming utolsó munkája a Mininél az új Clubman volt, nem lehetett egyszerű ráhúzni az egyenruhát egy sokkal nagyobb autóra, kicsit furcsán is áll rajta, de ízlés kérdése, nekünk bejön.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:08
    Permalink

    Erős Buick-utánérzés jellemzi a Borgward várható modellkínálatát. Egyébként még drukkolok is ennek a bandának, mivel kínai tulajdonban van a cég. De teljesen érthetetlen, miért hozták fel az újjáéledés kapcsán az Izabellát – ez már nem az a Borgward lesz. Ki tudja, lehet, hogy a Panhard, a Packard és a többi egykori nagy márka közül is lesz olyan a jövőben, amit ugyanígy újjáélesztenek?

    (Amúgy sokáig azt hittem, a Borgward amerikai gyártó volt: a Borgwarner névre hallgató amerikai autóipari beszállító és a névhasonlóság miatt.)

  • 2017.10.28. at 03:08
    Permalink

    Kíváncsi vagyok hogy fognak ezek eladni 9 év alatt 1.6 millió autót amikor még a azt sem tudják hogy fog kinézni , még prototípus sincs belőle …..ddddeee még a gyárat se építették meg ahol mindezt legyártják… szóval ha 2 év gyárépítést mondjuk jó ütembe halad a tervezés 6 hónap prototípus teszt gyártás véglegesítése mondjuk legyen 1.5 év . szóval ha most nekiállnak akkor is legjobb esetben ha minden faszán stimmel 2 év múlva azaz 2018 ba legördülhet az első talicska a gyártó sorról … azaz 7 év alatt kellene eladni 1.6 millió autót mondjuk a BMW adott el majdnem 2 milliót 2015 ben . És nekik nem 1 nemlétező darabos a modellkészletük .

  • 2017.10.28. at 03:08
    Permalink

    ” 2025-ig pedig 1,6 millió autó eladását tervezik”

    Ez elég hihetetlen.
    Először arra gondoltam, hogy 10 év alatt összesen tervezik ezt a mennyiséget legyártani és eladni.
    De a cikk eredetijében “annually” áll (http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/borgward-hires-ex-mini-design-boss-anders-warming).
    A Borgward anyacégének (Foton) az anyacége, a BAIC rekordot állított el júniusban, Kínában 63 ezer autót közte több mint 40 ezer SUV-t és terepjárót adott el.
    Havi 135 ezer Borgward túl sok lenne a 100 ezer Jeephez viszonyítva.
    Még a fele is kiemelkedően sok lenne.
    A teljes BAIC csoportra, a Borgward mellett a BAW,Foton,Weiwang, Senova, Change nézve talán reális.

  • 2017.10.28. at 03:08
    Permalink

    csalfarómejó, itt van neked a következő téma, amiről halvány fingod sincs. Irány a wikipédia, tessék tájékozódni, aztán jöhetnek a megdönthetetlen igazságaid, kizárólag 60 sor terjedelemben.

Vélemény, hozzászólás?