Két RS modellt is bemutatott a Skoda!
Sportos vonalon erősít a Skoda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig csak a Kodiaq RS részleteiről csepegtetett fotókat a Skoda, ám most már a teljes autót megmutatta, a Vision RS tanulmányautó társaságában.
Reggel kiszivárogtak a Kodiaq RS képei, ám miután egy orosz oldal megszellőztette ezeket a képeket a Skoda gyorsan megejtette a hivatalos bemutatót. Ám a Nürburgring leggyorsabb hétüléses SUV-ja mellett a rendkívül ígéretes Vision RS is a közönség elé gurult.
A Kodiaq RS megfelelő dinamikájáról egy kétliteres dízelmotor gondoskodik 240 lóerő és 500 Nm nyomaték közreműködésével. Így a 0-100-as sprintet hét másodperc alatt letudja a végsebessége pedig 220 km/h. A Skoda eddigi legizmosabb dízelmotorjának ereje természetesen mind a négy kerékhez eljut egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltó segítségével.
Azonban a Vision RS sem kevésbé érdekes autó. A szerepéről egyelőre nem sokat árultak el. Lehet, hogy a Rapid utódját tisztelhetjük benne? Az ötajtós, ferdehátú tanulmányautó 4356 mm hosszú, 1431 mm magas és 1810 mm széles, miközben a tengelytávolsága 2650 mm. A sportos dizájn pedig praktikusság terén sem vall szégyent, hiszen 430 literes a csomagtere és ha egyszer szériamodell lesz belőle, valószínűleg a hátsó 2+2 ülést is lecserélik valami logikusabbra.
A gépteteje alatt egy plug-in hibrid hajtáslánc lapul. Az 1,5 literes, turbós benzinmotor 150 lóerőt termel, amelyhez a villanymotor is hozzáadja a maga nem kevés erejét, így a rendszerteljesítmény 245 lóerő. Ez bőven elég ahhoz, hogy a Vision RS 7,1 másodperc alatt elérje álló helyzetből a 100 km/h tempót, míg a végsebessége 210 km/h. A gyár szerint a károsanyag-kibocsátása csupán 33 g/km, és tisztán elektromos hajtással 70 kilométert képes megtenni (NEDC ciklus szerint). A lítium-ion akkucsomagjának feltöltéséhez pedig csak 2,5 óra szükséges.