Van ugye a hagyományos, benzines GTI, a dízel GTD, ez meg itt a GTE spéci nappali menetfénnyel, sok-sok LED-del, piros helyett kék megkülönböztető csíkkal. Egy benzines hibrid, pontosabban plug-in hibrid, konnektorból tölthető Golf. Premier Genfben, hogy aztán hamarosan az értékesítése is megkezdődjön még nem tudni, milyen áron. Vélhetően a GTI és a már kapható e-Golf közé pozicionálva
Míg az elektromos Golf kimondottan a "zöldségről" szól, az Audi A3 e-tron és SEAT Leon Verde-kompatibilis GTE egyszerre környezetbarát, gazdaságos és sportos is, na persze nem egyszerre. Benzinmotorja az 1.4 TSI 150 lóerővel, ehhez társul egy villanymotor 102 lóval, az összteljesítmény 204 LE és 350 Nm nyomaték. Százra 7,6 mp alatt gyorsul, végsebessége 217 km/óra, a futómű, a fék is GTI-szintű
Aztán ha a tulaj mégis inkább a takarékoskodást választja, s egyáltalán nem használja ki a hajtásláncban rejlő potenciált, akkor e-mode állásba kapcsolva akár 50 kilométert is elcsoroghat zéró emisszióval, villanyosan, maximum 130-cal, s így a vegyes fogyasztás 1,5 l/100 km, a hatótáv 939 km is lehet. A váltó 6 fokozatú DSG
MQB platform ide vagy oda, a 8,8kWh-s lítium-ion akku vagy 120 kilóval súlyosbítja az autót. A töltés 2,5-3,5 órát vesz igénybe. A Golf az első olyan autó, ami ötféle (benzin, dízel, földgáz, hibrid, elektromos) hajtással is megvásárolható lesz
Ha nem lesz olyan brutál magas ára mint a tisztán elektromos változatnak akkor még jó lehet – legalábbis a plug-in hibridek közt. Ott a Prius elég gyengécskén szerepel a szintén magas az ára miatt.