Fogyasztási versenyre épülő GreenLine? Nem éppen, a Bonneville Special lételeme a száguldás
Úgy látszik, a 30. GTI Wörthersee rendezvényre készített tető nélküli
Fabia RS 2000 Concept Roadster csak amolyan bemelegítés volt a csehektől. Mert mi más lenne, ha elolvassuk az Octavia vRS Bonneville Special műszaki adatait? Az Egyesült Királyságban tízéves jubileumát ünnepli az Octavia csúcsmodell, és ennek örömére a Skoda az augusztus 13-20. között tartandó Bonneville Speed Week rendezvényre készül, annak érdekében, hogy a vállalat történetében legyen végre egy olyan autó, amely átlépi a 320 km/órás sebességhatárt. Úgy látszik, a járműipari konszerneken belül a kvázi olcsó márkáknak már csak ilyen a sorsa,
a Dacia a Pikes Peak meghódítására készül, a Skoda pedig a híres, 9 mérföld hosszú sóstó medrében száguldva szeretne bizonyítani.
Spéci üzemanyagot használ az alapjaiban gyári, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses motor
Az autó átépítésében az angliai Milton Keynesben található Octavia vRS specialista, a REVO Technik segédkezik. A karosszéria nem lesz drasztikusan módosítva, ugyanis a Skoda a 2,0 literes, sorozatgyártású autóknak fenntartott kategóriában szeretne indulni, de azért a új KW elemekből összehozott felfüggesztés sokkal közelebb engedi majd a talajhoz a felépítményt, amely csupán 50 milliméterrel fog suhanni a felszín felett. A 200 lovas, 2.0 TSI benzines turbómotor alapjai ugyancsak meglesznek, de az eredeti, japán IHI helyére, annál jóval nagyobb, Garrett G05 feltöltő kerül. Értelemszerűen nagyobb a turbónyomás, és 95-ös ólommentes nafta helyett 120 oktános versenyüzemanyaggal (plusz metanol és víz keveréke) hasít majd az Octaviák kb. 550-600 lóerős királya, a tervek szerint 320 km/óránál gyorsabb tempóban. Meglepetésre sok alkatrész az Octavia GreenLine modellről kerül majd átvételre, így a hatfokozatú sebességváltó, és a 15 colos acélfelni, utóbbin Goodyear Eagle Land Speed abroncsokkal.